Probleem met Humax 5400z

S

schumi

De Humax start goed op en na ongeveer 30min valt alle beeld weg en komt de melding " bad signal", en dan heb je nergens geen beeld meer, bij af en aanzetten lukt het soms maar na enige tijd terug alles weg. Je kan hem perfect programmeren en dan is die terug goed voor een korte tijd (2dagen of soms maar een uur). Kan het dat de loader het probleem is want als het beeld wegvalt dan zien we dat hij niet meer weet op welke diseq hij moet gaan zien (A,B,C of D).

De +cam versie speelt geen rol, we hebben ze allemaal al ingelezen.

Mocht hier iemand een ernstige uitleg of oplossing voor weten laat me graag iets weten.

mvg Schumi

Weet niet of je dit al geprobeerd hebt,maar voor je de +cam laadt moet je eigenlijk altijd eerst ff de org. firmware laden.
Als je een loader 2.08 hebt kan je de org. firmware ff bij mijn site weghalen.

http://members.lycos.nl/patsat

Gr,

Ik vermoed dat er een probleempje is met de voeding, warmlopen of iets dergelijks.
Beschrijvingen om dat te verhelpen, door de nodige condensatoren te vervangen, kan je op vele sites terugvinden.

Grtz, normal.

ik had het probleem ook met de disq en dat was omdat hij te koud was en niet goed meer schakelde heb hem onder dak gelegd en was het probleem kwijd oke de groeten

humana

Originally posted by humana
ik had het probleem ook met de disq en dat was omdat hij te koud was en niet goed meer schakelde heb hem onder dak gelegd en was het probleem kwijd oke de groeten

humana

Denk niet dat dit het probleem is.Het schakelen heeft niet met het ineens wegvallen van het beeld te maken,maar meer dat je niet naar een andere sat kunt overschakelen.
Wat Normal zegt zou wel kunnen overigens,maar ik zou eerst ff proberen om er de org, firmware in te zetten gevolgd door de patch,en als dat niet helpt eens te kijken naar de LNB.
Is het probleem dan nog niet verholpen dan kun je overwegen om de ELCO's te vervangen in de voeding.
Als dat ook niet helpt overweeg dan net als mij een Dreambox te kopen.Daar kun je op het moment erug leuke dingen mee doen..........heheheheh

Gr,

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan