Probleem met mijn 7020S

S

Shame

Ik heb sinds 2 weken een probleem met mijn 7020 S virtual server / ftp/udp/ enz.

Dacht eerst dat mijn router stuk was, maar nadat ik een nieuwe gekocht had en alle poorten had gezet zoals het moet. heb ik gisterenavond naar de gebruikelijke kanalen kunnen zien. Vanmorgen was alles terug als ervoor, enkel FTA is zichtbaar.

Als ik via No-ip naar mijn box ga duurt het lang alvorens verbinding te hebben.

Kan het zijn dat in mijn box het netwerkdeel stuk is?

Is er iemand met veel kennis die mij kan helpen?

Shame

Volgens mij hoort dit eerder onder netwerkproblemen thuis dan hier maar oke.:)

Externe cardsharing (dus sharing met iemand anders via internet) mogen we hier niet bespreken, maar wel je netwerkproblemen.

Als je FTA kunt zien, betekent dit niet per definitie dat je netwerk niet in orde is.

Dat kun je het beste testen door bijv. via DCC eens een verbinding te maken met het LAN ip adres van je Dreambox.

Ook pingen naar de Dreambox kan al uitwijzen of er iets werkt en bijv. via de afstandsbediening van de Dreambox, proberen een addon te downloaden.

Als dat werkt, dan werkt internet op je Dreambox en zal het probleem waarschijnlijk aan je peer liggen danwel de verbinding daar naartoe of iets anders.

Ik kan me iets herinneren over een netwerkprobleem bij de 7020, dat had te maken met de netwerkkaart.

;)

Nr.10

Klopt. In een aantal firmware zit daar de optie "enable network fix" voor die je aan kunt zetten in het expert menu.

Maar dat had te maken met fluctuaties in snelheden, niet in het compleet niet werken van het netwerk. De nieuwere types hebben dat probleem allemaal niet meer.

Ik heb het vermoeden dat er hier iets anders aan de hand is.

Hè, expert menu, dat maakt me nieuwsgierig .....( DB 7025+ )

Staat niet zoveel in hoor, gewoon Menu, setup en dan expert setup.

Of als je de NL taalmodule er in hebt, Menu, instellingen en dan geavanceerde instellingen.;)

Als je netwerk erg traag is bij een 7020, moet je 2 tantaaltjes over 2 smd`s van de netwerkcontroller in de dream solderen.

Bedankt voor de reacties zal kijken of er verbetering is met enable netwerk fix.

Van het solderen blijf ik nog even af.

Het rare is dat alles maanden zeer goed gewerkt heeft ...maar ja alles kan stuk gaan hé.

Groeten

Had je de testen al gedaan die ik voorstelde?

Dan treft het jou tuner niet, de soldeer oplossing geld voor tuners die eigenlijk nooit geen snel netwerk gehad hebben. Is niet iets wat ie later krijgt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan