Probleem met ontvangen Hotbird

Oke, als je nu signaal ontvangt van de 23 en de 28... effe denken... kruislings... dan zit de 23 nu van de foto gezien op de linker lnb en de 28 op de rechter lnb. Klinkt mischien raar maar is wel zo.

Wil je naar de 19 en de 13 zul je gezien van de foto de schotel naar rechts moeten draaien.

Zoals gezegd, makkelijkste methode is alleen rechter lnb aansluiten (vanaf de foto gezien) en die afstellen op Astra 19.2 dan moet het vanzelf verder goed zitten eigenlijk. Hopelijk is de houder echt voor astra/hotbird en niet voor astra1/astra3.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je nu zegt dat kan niet. je kunt niet op 1 lnb zowel signaal van Astra 23 en 28 tegelijk hebben.

Dus zal je wel alleen Astra 23 op de andere lnb hebben.

Je bent er bijna. Kijk van achter de schotel naar de lnb's, net zoals je eerste foto doet.

Dan moet je nog een stukje naar rechts draaien met de schotel.

Waarom doe je niet gewoon zoals ik eerder aangaf? Alleen even de rechter lnb aansluiten rechtstreeks, dus zonder diseqc. Dan daar Astra op afstellen. Schotel vastzetten daarna diseqc er tussen hangen en dan hopen dat je ook signaal op de hotbird hebt.

Ik ben namelijk even gaan zoeken naar deze lnb houders, maar het ziet er naar uit dat je eentje gekocht hebt die voor Traix 78, 88 en 110 cm maar met een beetje geluk zou het met de 60cm ook moeten lukken.

 
Ik heb nu signaal voor Astra 19 en Hotbird. Alleen ik heb geen beeld op de Hotbird zenders. Wel voor de Astra 19 zenders.

Enig idee wat ik hier aan kan doen?

---------- Post added 28-05-2013 at 22:04 ----------

Gelukt. Door het afstellen van de LNB!! Een ieder bedankt voor jullie help.

 
Graag gedaan, fijn te horen dat het gelukt is!(Y)

 
Hoi BT,

Nee met zo een kleine schotel wil dat niet... je zit namelijk met het brandpunt, maar als ik het hele verhaal lees lijkt het of de uitrichting van de schotel ook niet klopt.

Bovendien heb je gelijk in je stelling, het is technisch onmogelijk om signaal van twee satellieten die 4,7 graden uit elkaar liggen tegelijk op een lnb te ontvangen.

Wss is het volgende aan de hand.

Er wordt aangegeven dat er signaal is op 23,5 en 28.2

28.2-23.5= 4.7

Oops m sorry had niet gezien dat het al opgelost is.

Met andere woorden een verschil van 4.7 graden.

Wanneer je de rechter LNB nu op 19,2 afstelt, dan is de andere waar je naar kijkt 14,5 graden oos.

Dat betekent dus dat je nooit op Hotbird uitkomt.

Denk dat een 78cm Triax met een multifieed rail en losse houders een betere optie zou zijn.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Wing.

Ik denk dat je ietwat verkeerd gelezen had het is inderdaad opgelost.

Maar het is best mogelijk om op een schotel van 60cm de Astra1/Astra3 alsook de Astra/hotbird te krijgen. Astra/Hotbird is zelfs iets makkelijker omdat die verder uit elkaar liggen.

De waarde die jij berekende blijft alleen hetzelfde als je een duoblock zou gebruiken. In dat geval zou het inderdaad betekenen dat hij een verkeerd duoblock gekocht zou hebben.

Maar hij had 2 losse lnb's met lnb houder. Die kun je ook nog iets afstellen dus zijn voor beiden te gebruiken. Alhoewel e.e.a. met een grotere schotel inderdaad wat gemakkelijker gaat.

Zo'n multifeed rail heb ik ook mee gewerkt, maar hoeft ook niet altijd makkelijker te zijn. Die vaste houders werken best fijn. Ik denk dat in dit geval de makkelijkste optie gewoon een duoblock lnb Astra/Hotbird zou zijn geweest. De huidige apparatuur was al aanwezig dus het was te laat voor een advies. In principe maakt het echter weinig uit.

 
@ BT klopt kerel, wordt tijd dat ik of een betere bril koop of weer vaker dit gezellige forum bezoek.

Enfin... het is opgelost en dat is het voornaamste.

 
Maakt niet uit hoor. Bij mij gebeurt dat ook met enige regelmaat, alleen ben ik bang dat het bij mij de leeftijd is.:biggrin::biggrin:

 
Zal het dat wel zijn BT, we ontlopen elkaar niet zo veel geloof ik hahaha

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan