probleem met transponder signaal

yoshi1

New Member
Lid sinds
25 aug 2013
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
52
Hallo

Ik heb een probleempje met mijn dreambox 800
alles heeft anderhalf jaar prima gewerkt maar sinds 2 weken is het een ramp
en aangezien ik niet zo'n dreamboxtechneut ben , en al het een en ander geprobeerd heb weet ik het even niet meer

probleem is het volgende ik heb een duo lnb op een 60 cm schotel zitten
astra1 op a en astra3 op b
nooit problemen gehad ,als ik nu de dreambox aanzet komen er meldingen van : SID not found in PAT en no data on transponder

vervolgens nieuwe zenderlijst in de box gezet en nieuwe satelliet xml file eropgezet

als ik bij de signaalzoeker kijk staat zowel bij astra 1 als 3 geen bereik
bij voor ingestelde transponder staat 11836 , en heb ik dus ook geen beeld

echter als ik de transponder wijzig in 12129 heb ik ineens 98% bereik op zowel astra 1 als 3 als ik het menu uitga en terug ga naar de zender heb ik WEL beeld?
althans op een hoop zenders maar lang niet alles bijv rtl 5,7,8 Veronica net 5 en jimjam en de regionale zenders komt weer SID not found in PAT in beeld geld ook voor een hoop zenders op astra 1
zodra ik de dreambox weer uit/aanzet staat ie weer op tansponder 11836 dus hij onthoud het niet

is er misschien die dit probleem herkent en misschien een oplossing weet?

alvast bedankt , Grtzz Yoshi
 
Volgens mij heb je de ontvanger niet wijsgemaakt naar welke satelliet hij moet kijken dus geen disq ingesteld.
Daar kom je als volgt Menu, Instellingen,Zender zoeken, Tunerconfigiratie en daar kun je hem instellen
Configurate: eenvoudig
Modus: DisqC A/B
Poort A: Astra1 op 19.2 oost
Poort B: Astra3 op 23.5 oost

Naar beneden scrollen om er uit te gaan en opslaan en kijk dan eens of het werkt.
Het kan ook dat hij automatisch aangeeft laat hem dan zijn gang gaan en kijk of het goed staat anders veranderen.
 
Staat precies zo ingesteld zoals jij het neerzet , maar geen beeld en signaal is 0%
Lijkt wel of hij die transponder niet ziet?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan