Probleem

K

klimmer

Ik heb 2 dreambox 500HD een staat in de woonkamer en een in de slaapkamer aangesloten op een duo lnb. Sinds vorige week heb ik opeens een probleem, in de woonkamer krijg ik alle zenders van mijn pakket binnen maar op de slaaapkamer krijg ik maar een gedeelte binnen, b.v Ned.1 en 2 ontvangst, Ned. 3 afstemmen mislukt, RTL4 ontvangst, RTL5 mislukt en zo gaat het dan door bijna ieder keer om de andere zender mislukt. Ook de regionale zenders kan ik niet ontvangen. Scart kabel nieuwe aangesloten ook de HDMI kabel geprobeerd maar het lost niets op. Wat kan hiervan het probleem zijn en hoe los ik dit op?

Wat ik er zo van kan zien (als het om HD zenders gaat) zitten de ontvangen zenders in de lage band en de probleemzenders in de hogere band.

Dat zou kunnen wijzen op een probleem met de lnb waar de ontvanger boven op zit aangesloten.

Als je de ontvangers omwisselt, dus die van boven eventjes beneden zet en die van beneden in de slaapkamer zet. Doet hetzelfde probleem zich dan boven voor?

Zoja, dan ligt het euvel vrijwel zeker aan de lnb waaraan de ontvanger van de slaapkamer verbonden is.

Zonee, dan zou ik de ontvanger die eerst boven stond eens opnieuw voorzien van de firmware en een nieuwe zenderlijst.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan