probleem

J

Josje01

Hallo , om maar meteen met de deur in huis te vallen , ik heb gisteren een zogenaamde bikiniscreensaver gedownload, sinds ik deze verwijderd heb, omdat ik zag dat hij maar 7 dagen actief zou blijven. Heb ik het volgende irritante probleem: het inbelschermpje verschijnt steeds bij het opstarten en ook bij het afsluiten. Als ik erop klik wil dit schermpje niet graag verdwijnen. Na een keer op wat verdwijnt ie uiteindelijk. Heb alles al geprobeert: dialers opgespoort , gevonden en verwijderd opstarten stap na stap geen resultaat, ikweet het écht niet meer. Wie van de PC expert kan me hiervan af helpen. En dan bedoel ik niet de PC wegwerpen !!

Graag reacties alvast bedankt: Greetz:Josje01

 
als je de kast weggooid ben je er 100% vanaf en het komt niet meer terug ook.

je kan proberen of spybot het vind: http://www.safer-networking.org/

anders opzoek naar regcleaner en alle verwijzingen in het register weg gooien (wees hier voorzichtig mee!)

 
Ik weet niet welke windows versie je gebruikt, maar als je in de registry wilt zoeken, doe dit dan met REGEDIT

Ga hiervoor naar het Start menu, vervolgens op Uitvoeren, type dan regedit in.

zoek vervolgens de volgende structuur op:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

of

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

En zie of hij daar ook bij staat. Veel dialers en virussen zetten zichzelf daar in, zodat ze bij het opstarten steeds geladen worden.

Suc6,

Matrix

 
Zelfs via het register blijft het erg lastig...:sad:

Een kennis vanmij heeft zeeeeeerrrr regelmatig last van dit soort proggies/dialers, gebruikt zelfs al cameleon als browser en van outlook heeft ie nog nooit gehoord...

Zelfs het compleet doorlopen van het register en alles wat maar dialer heet of iets anders van die strekking, wordt gelijk gedelete, en dan NOG! komen sommige popup/proggies/dialers boven.....

Erg irritant spul, inmiddels heeft ie maar een ghost gemaakt van zijn windows om na een format c: lekker snel weer online te kunnen zijn...

Grtzz FranX

 
Spybot Search & Destroy is het beste wat je kunt proberen om dit soort dingen te verwijderen.

De officiele site van de makers is overigens http://security.kolla.de en daar kun je hem ook downloaden, freeware.

Hier kan ie overigens ook nog zitten:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Check bij de local machine registry ook eens bij RunServices. En kijk ook nog even bij start->programma's->opstarten.

Maar die Spybot is nooit weggegooid, je weet niet half hoeveel dat ding nog tegenkomt in je pc.

Na een goede opruiming is de computer meestal ook weer wat sneller.:)

 
Allemaal bedankt, is inmiddels opgelost. De oplossing kwam voor mij dan ook totaal verrast: namelijk na een automatische live update van norton antivirus was het probleem ineens verdwenen.

Ik vindt het ook raar maar het is waar.

Josje01

 
Ja die zal er een virusje in ontdekt hebben en de executable weggekiept hebben. Daarmee is je initiele probleem misschien wel weg, maar de basis van het probleem niet.

Wil niet zeggen dat de gegevens niet meer in de registry staan want daar blijft Antivirus normaliter vanaf.

Ik zou toch maar eens die Spybot over je systeem laten lopen, je verschrikt echt van wat die nog allemaal vind.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan