Probleempje astra 1e3a

Loneranger

Jr. Member
Lid sinds
17 apr 2008
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
hoi

Ik krijg op astra 1e3a geen signaal, vanmiddag nog wel, maar nu niet meer

Denk dat er een instelling verkeerd is gegaan.

Kijk hier

Wie kan me helpen??

Bedankt alvast

 
De transponder die er voor staat de 10758/22000 V die is niet meer in gebruik en zal dus ook geen signaal meer geven.

Hieronder de lijst met in gebruik zijnde transponders,

http://nl.kingofsat.net/tv-23.5E.php

Als je een wel werkende transponder neemt zal het wel opgelost zijn verder zie ik niets bijzonders.

 
hoi

Toch klopt er iets niet, heb nog een keer gezocht op de sat maar hij bind maar 39 transponders, lijkt me een beetje weinig.

Astra 1 en 2 en hotbird doen het prima, maar 3 is een drama.

"Geen signaal" daar word ik niet vrolijk van.Maar sommige kanalen doen het weer wel zoals de regionale zenders.

Ik kan me niet voorstellen dat er ineens 100 kanalen er mee zijn opgehouden.

Prettig weekend

Paul

 
Ja als je nog steeds de Sab exploder cisc hebt dat is een SD ontvanger er zitten veel kanalen van onder andere Kabel Deutschland nu in DVB-S2 die kun je met die ontvanger niet ontvangen.

Dan heb je een ontvanger nodig die HD kan ontvangen dus DVB-S2 MPEG4.

Overigens tel ik maar 27 transponders in totaal waar TV en Radio op wordt uitgezonden zelf heb je er 39 dan zullen er een aantal bij zijn met alleen data kanalen of ook loze transponders.:biggrin:

 
hoiIk krijg op astra 1e3a geen signaal, vanmiddag nog wel, maar nu niet meer

Denk dat er een instelling verkeerd is gegaan.

Wie kan me helpen??

Bedankt alvast
dit gaat volgens mij gewoon over de astra 3A ??

je heb er een motor aan zitten als ik het zo zie op dat linkje staat hij wel goed uit gericht op de satelliet ?

je kunt ook nog transponders toevoegen er verandert wel eens wat op de satelliet

 
:[

dit gaat volgens mij gewoon over de astra 3A ??je heb er een motor aan zitten als ik het zo zie op dat linkje staat hij wel goed uit gericht op de satelliet ?

je kunt ook nog transponders toevoegen er verandert wel eens wat op de satelliet
Denk wel dat ie goed is uitgericht, het heeft gewerkt

Als ik de lengtegraad op 0.0.0.0 zet, heb ik goed bereik, signaal 80% kwal 67 %, maar dan heb ik op de andere sats geen signaal.

Is toch een vreemd verhaal??

En Aart44, ik ben inmiddels naar de sab ultimate hd super plus overgestapt, werkt normaal gesproken prima.

paul

 
Opgelost, was instelling

 
Welke instelling dan ?

Zoals je ziet is niet alles bij iedereen bekend.

Daar hebben boards zoals het onze juist hun bestaansrecht van.

Door je ervaringen hier te delen, kun je iemand anders helpen die later ooit eens tegen hetzelfde of een vergelijkbaar probleem loopt.

Wie weet kan die ander jouw ook weer eens met een ander vraagstuk op weg helpen.

Het is dus twee richting verkeer.

 
Welke instelling dan ?
Zoals je ziet is niet alles bij iedereen bekend.

Daar hebben boards zoals het onze juist hun bestaansrecht van.

Door je ervaringen hier te delen, kun je iemand anders helpen die later ooit eens tegen hetzelfde of een vergelijkbaar probleem loopt.

Wie weet kan die ander jouw ook weer eens met een ander vraagstuk op weg helpen.

Het is dus twee richting verkeer.
Hoi

Je hebt gelijk, sorry.

Decoder stond op dvb/s2 en op usals, nu staatie op disecq 1.2 en dvb.

Voor deze transponder waar de hd-kanalen opzitten van cd, 11856, moet ie wel op dvb/s2 anders werden die kanalen niet gevonden, nu dus wel.

Hoop nu wel voldoende info te hebben gegeven.

Paul

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan