Probleempje met DreamTSman

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.417
Punten
113
Leeftijd
61
Met een HD in de Dream wilde ik dus ook eens gaan proberen.
Heb de film van Bean opgenomen, maar de reklame's er uit gefilterd, dus heb nu op de Dream 3 files staan, alle 3 genaamd "Bean".

Het volgende staat op Sjerom te lezen:
Daarna selecteer je de directory op je PC waar je het bestand wilt opslaan. Nu vraagt DreamTSman om de meeredere TS-bestanden te combineren tot 1 bestand, zeg nu ja.
Nu heb ik al een aantal keren geprobeerd, maar het ding vraagt helemaal niet om meerdere bestanden te combineren tot 1 bestand. Toch heb ik de laatste versie (v. 1.02) en vraag ik me inmiddels af of ik nu iets fout doe, of dat het ding toch buggie is.... Wie helpt me uit de brand?

Hallo Tijgertje,
laat ik je even helpen.

ik heb al wat flims omgezet ook meerdere delen van een serie op een DVD gebrand.

ik gebuik een aantal programma's.
DramTSman om de film naar mijn comouter HD te halen, maar dan als een hele grote file, hij geeft die keuze aan.

Met PrjectX zorg ik er vooor dat van af het begen van de film tem het einde de grote file word in gekort.

Met TMPGEncDVDAuthor.exe haal ik de overbodige reclame er tussen uit.

en dan krijg je de VOB files om op een dvd te branden.

Groetjes Bert

Bert, ik ben heel blij dat je me helpen wilt, maar helaas is dat nog niet helemaal gelukt.

Ook jij schrijft:
DreamTSman om de film naar mijn comouter HD te halen, maar dan als een hele grote file, hij geeft die keuze aan.
En daar zit nu precies bij mij het probleem, bij mij geeft hij die keuze -niet- aan, dus ik krijg 3 files van verschillende grootte op mijn hd en da's niet leuk want ik wil 1 grote file.

Nu moet ik wel dus zeggen dat ik de opname 2x gestopt heb vanwege reklame, hier staan dus nu 3 mapjes op de HD van de Dream die alledrie "Bean" heten.
Maar een keuze om ze aan elkaar te krijgen krijg ik niet, of krijg je die keuze alleen maar als de een film in 1x op neemt, dus zonder te stoppen tijdens de reklame?

Okay, ik begrijp het nu.

Zorg er voor dat de drie files Bean1, Bean2 en Bean3 genoemd worden.

Je moet nu de drie files naar je HD halen.
elke file met PrtojectX behandelen, je krijgt nu drie files die in VOB kunt veranderen.

met TMPGEncDVDAuthor, kun je die drie files inlezen, het worden dan drei hapters, niet erg denk ik.

Als TMPGEncDVDAuthor zijn werk gedaan heeft zie je een aantal VOB files en het is dan een film geworden.

Tip recame kun je beter er later uithalen.

Groetjes Bert

Nou, bijna. Het is ook geen probleem om de files nadat ze bewerkt zijn weer te koppelen.
Het probleem is dat ik het graag in 1x gedaan had. Dus dat DreamTXman ook hier vraagt of ik de bestanden wens samen te voegen. Ik had graag geweten waarom net dat onderdeeltje niet werkt. De rest is me inmiddels bekend (waarvoor dank).

Is het niet mogelijk om die 3 bestanden op de hd in de DB in 1 map te plaatsen en de .epl lijst aan te passen?
De epl lijst word door dreamTSman aangesproken om de lijst van opgenomen films weer te geven.

Greetz,
[ECHO]

Waarschijnlijk zal dat wel mogelijk zijn, maar denkelijk begrijpen jullie me niet.
Wat ik wil, is dat het programma DreamTSman bij mij net zo werkt als het bij anderen werkt.
Als dat niet zo is, dan wil ik graag weten waarom niet. Dat ligt in de aard van het beestje, wat pc betreft ben ik een beetje een techneut en als dan iets niet werkt hoe het zou moeten werken wordt ik gewoon vreselijk nieuwsgierig naar de oorzaak daarvan.

Het zit hem toch id epl lijst volgens mij.
Omdat je in delen opgenomen hebt staat het bestand met zeg maar 3 entries id epl lijst met alle entries in verschillende mappen.
Door de bestanden in 1 map te zetten en de epl lijst hierop aan te passen kun je ze wel als 1 bestand van de DB trekken. heb dit zelf al meerdere malen zo gedaan omdat ik hetzelfde probleem al eem paar keer heb gehad en er geen andere oplossing voor vinden of bedenken kon.

Mvrgr,
[ECHO]

Oke thanks voor de tip, dan gaan we dat eens proberen.
Het zijn inderdaad 3 verschillende mappen geworden, maar ik dacht dat dit niets uit maakte, omdat de mappen alle 3 "Bean" heten, zonder verdere toevoeging, dus geen Bean1 en Bean2 of zoiets.

Nu ben ik eens in de /hdd map gaan kijken maar daar staat het toch anders als dat je in de file mode op de dream gaat kijken, daar zijn geen mapjes en de namen zijn er genummerd.
Dus dat proberen we volgende keer dan eens.

Maar in elk geval weet ik nu waar het aan ligt dat het programma mij niet vroeg om samen te voegen.
Thanks!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan