Probleempje met installeren Dreamflash

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.884
Waarderingsscore
1.038
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ben aan het proberen Dreamflash te installeren via mijn 128mb usb stick.
Dat gaat goed tot op het moment dat ik nfs moet gaan mounten (ik gebruik de handleiding op sjerom).

Dit is het commando wat het zou moeten doen:
~ > mount -t nfs -o rw,nolock 10.0.0.100:/dreambox /var/mnt/nfs

Dit is de foutmelding die deze actie geeft:
mount: RPC: Unable to receive; errno = Connection refused
mount: nfsmount failed: Bad file descriptor
mount: Mounting 10.0.0.100:/dreambox on /var/mnt/nfs failed: Invalid argument

Wat doe ik fout?
Het ip adres van mijn box is 10.0.0.100 dus dat is wel in orde.
Ook staat er een origineel Dream 1.07 image op mijn doos, dat scheen nodig te zijn volgens de handleiding.
 
ik had dat ook maar dan bij de usb stick.
heel vreemd was dat deed alles precies zoals het beschreven stond en werkte met puttytel
en met knippen en pakken via de rechter muis knop.

ik ben toen gestopt en verder gegaan om de hhd te mouten.
ineens werkte alles en het programmatje draaide.
ik heb de images in m'n usb stick opgeslagen en werkt als een trein

succes.
 
Ja ik ben dus ook met de usb stick bezig.

Ik dacht de nfs te moeten mounten om het werkend te krijgen.
Althans bij de 1.07 kreeg ik die Dreamflash optie niet onder de blauwe knop te zien als ik niet die mount probeerde van de nfs wat normaal niet meer is dan een netwerk-share.

Maar middels pm heb ik een paar tips gekregen en een link o.a. van ericr die ook wist te vertellen dat het met de 1.06 wel lukt, maar niet met de 1.07 als ik het goed begrepen heb.

Bij Sjerom stond de 1.06 niet meer, dus ga ik die zometeen eens even ergens anders vandaan toveren, bij de makers in Duitsland ofzo en dan nog eens proberen.
 
Je kan toch ook meerdere img's install. onder Ronaldd dan hoef je niet eerst dreamflash te gebruiken.

gr.
 
Ik zou niet weten hoe je meerdere images onder Ronaldd zou moeten installeren, maar het zou best kunnen alleen heb ik er nog geen informatie over gezien.

Tot nu toe hoorde ik altijd alleen over Dreamflash spreken en vandaar dat ik die nu geprobeert heb, duurt wat langer met opstarten maar dan kun je ook uit meerdere images kiezen en het is heel eenvoudig nu om nieuwe images erbij te zetten, met die 128 mb stick kun je er geloof ik iets van 10 ofzo.

Zoveel hoef ik er niet, gebruik meestal toch de nieuwste SF-Team, maar wel handig om nieuwe images van anderen uit te proberen zoals Ronaldd images zonder de hele tijd dat opnieuw programmeren etc.
 
Originally posted by Black Tiger
Ik zou niet weten hoe je meerdere images onder Ronaldd zou moeten installeren, maar het zou best kunnen alleen heb ik er nog geen informatie over gezien.

Tot nu toe hoorde ik altijd alleen over Dreamflash spreken en vandaar dat ik die nu geprobeert heb, duurt wat langer met opstarten maar dan kun je ook uit meerdere images kiezen en het is heel eenvoudig nu om nieuwe images erbij te zetten, met die 128 mb stick kun je er geloof ik iets van 10 ofzo.

Zoveel hoef ik er niet, gebruik meestal toch de nieuwste SF-Team, maar wel handig om nieuwe images van anderen uit te proberen zoals Ronaldd images zonder de hele tijd dat opnieuw programmeren etc.

Het kan ook of hd of usb stick,
blauwe knop
Emu-settings
extra setup
usb formateren en een dir aanmaken "image_root
daar de img inzetten en reboot dan zie je op het scherm de img's.
 
Oh, nou een hd heb ik er niet in zitten, en de usb heb ik al via de eerstgenoemde manier gedaan, werkt prima moet ik zeggen.:)
Maar toch bedankt voor de aanvulling.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan