Problemen met Canaldigitaal gecodeerde zenders na update

G

gdejonge

Als nieuwe forumlid op voorhand al de excuses als hier iets doms gevraagd wordt.

Ik bezit 2 Dreambox500 S-DVB en 1 Dreambox 7000S DVB. Met abonnement op Canaldigitaal en twee kaarten.

Na 3 jaar trouwe dienst ben ik maar eens gaan updaten. Dus eerst een 500 onder handen genomen en via Dreamup met nulmodem kabel de nieuwe firmware erop en er overheen de Pli Jade 3 20090627 (with new tuner frame buffer) image er overheen. En werkt perfekt.

Dus ik voorvarend de tweede 500 onder handen nemen en deze werkt op de image, maar geen canaldigitaal zenders meer, wel vrije duitse zenders, BVN etc. Aan de kaartjes ligt het niet want die doen het beiden op de werkende 500.

Met de 7000 maakte ik eerst de stupiede fout om de firmware van de 500 erop te zetten, maar heb dat kunnen herstellen. Maar ook hier geen canaldigitaal zenders meer. Zelfde resultaat dus als de tweede 500 box.

Als ik door de configuratie ga, dan merk ik dat CCcam 2.1.1 wel op de eertste box staat en actief is, maar ontbreekt op de 500 en 7000 die alleen de vrije zenders zoals BVN weergeven. Dus ik denk dat ik het in de hoek van CCCam moet zoeken.

Maar voordat ik blijf modderen even graag wat hulp.

1. is het juist dat het CCcam is en zo ja;
2. hoe krijg ik CCcam netjes op de 500 en 7000. Dreamup lijkt mij mij niet de oplossing. Ik zou met FileZilla de bestanden kunnen zetten nu ik de boxen aan mijn LAN heb gehangen. Ook zou ik bestanden van de werkende 500 kunnen halen en die op de 500 en 700 kunnen zetten.
3. en zo nee CCcam waar kan het dan aan liggen dat de gecodeerde canaldigitaal zenders niet doorkomen op de 500 en 7000?

Graag hulp
 
ja dit ligt aan de cccam die niet geinstalleeerd is en dus niet actief is.

in Pli jade kun je cccam downloaden.

Moet dit even uit het hoofd doen

Ga naar menu instellingen en ergens staat software open die en kies voor updaten menu

Dan kun je in de software pakkages cccam opzoeken en installeren.

Dan deze cccam als default kiezen en dan zou het moeten werken.

Dit is even in vogelvlucht bedacht , kan even niet op de Dreambox het precies uitzoeken anders krijg ik gigantische problemen met de kleinkids die nu naar babytv kijken en stil zijn.

Succes met de speurtocht
 
Onder blauwe knop en softwarebeheer en downloads en softcams/cardservers.
Hier kies je de laatste cccam, en installeren.
Onder blauwe knop en sofcaminstellingen kies je hem onder standaard softcam.
Hierna moet de zenders weer werken.

Grtz.
 
Heren, .....neem ik even aan en als ik een dame mis hoor ik het graag :)

Dank voor het supesnelle reageren. Laat de kids maar even rustig doorkijken CCcam is nu zichtbaar op de 7000, dus denk dat ik eruit ben.

Groet
 
Ik zat er niet ver naast

Menu --> instellingen-->Software beheer-->download latest menu

Daarna downloads--> softcams/cardservers en kies cccam 2.11

Installeren en vervolgens

via menu -->instellingen-->softcam instellingen
cccam kiezen als standaard softcam

En dan zou het weer moeten werken

Succes
 
Ow iets te laat met verversen, het werkt al dus het receptje was overbodig maar misschien hebben anderen er wat aan.

By the way de blauwe knop onder jade 3 is niet gedefinieerd, net als de gele .

In ergens een menuutje kun je die knoppen toewijzen aan wat je graag wilt.
 
Maar eh, waarom doe je het flashen niet via je netwerk kabel?
Dat gaat ook met dreamup, en gaat echt snel.
En er zijn nog wel meer flashtools.
Wat je hebt moet je ook gebruiken.

Filezilla werkt erg aardig en je kunt er bestanden mee van de dream halen of erop zetten.
Maar de meeste addons/plugins moet je installeren via het menu anders werkt het niet.
Wel kun je bestanden bekijken en/of bewerken eventueel op je pc.
En je kunt flash images ermee op de dream zetten voor een eventuele multiboot.
Dus filezilla is wel erg handig.

Grtz.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan