Problemen met Diseq switch

S

satellite eu

Ik heb 'n nogal vreemd probleem... Het begon bij m'n 2e ontvanger 'n Extreme. Die had op 'n gegeven moment problemen met Diseq C (op m'n 2e Diseq switch) die switchede niet meer goed & kreeg alleen maar weer beeld toen ik 'm uit & aan zette. Ik dacht dat 't 'n firmware fout vd. Extreme was, dus besteedde ik er op 'n gegeven moment geen aandacht meer aan.

Nu 'n paar maandjes later heb ik 'n soortgelijk probleem op m'n 1e ontvanger 'n Humax 5400Z & de 1e Diseq switch! Het verschil met 't probleem vd. Extreme is, is 't feit dat als ik van Diseq C naar 'n andere Diseq (A,B, of D) switch het signaal wegvalt :( Heeft iemand soortgelijke problemen meegemaakt? Het lijkt wel of beide Diseq switches defekt zijn :(
 
Probleem klinkt erg bekend!

Gebruik je twin LNB's?

Waarschijnlijk doen deze problemen zich alleen voor
als beide recievers aanstaan.
 
Originally posted by chaote
Probleem klinkt erg bekend!

Gebruik je twin LNB's?

Waarschijnlijk doen deze problemen zich alleen voor
als beide recievers aanstaan.

Ik gebruik quad LNB's, maar de 2e ontvangers staat dan meestal uit.
 
Ik had zelf problemen met 2 ontvangers, 2 switches en 2 twin LNB' s.

Het schijnt dat bij goedkope switches (Emitor, johanson, chess, enz.) er niet genoeg demping tussen de ingangen (waar de LNB's opgaan) zit. Hierdoor storen de signalen van de LNB's op elkaar.

Bij mij was de oplossing om de switches te vervangen door
global switches. Het schijnt dat Spaun ook goed is.

Succes!
 
Originally posted by chaote
Ik had zelf problemen met 2 ontvangers, 2 switches en 2 twin LNB' s.

Het schijnt dat bij goedkope switches (Emitor, johanson, chess, enz.) er niet genoeg demping tussen de ingangen (waar de LNB's opgaan) zit. Hierdoor storen de signalen van de LNB's op elkaar.

Bij mij was de oplossing om de switches te vervangen door
global switches. Het schijnt dat Spaun ook goed is.

Succes!

Ik heb er 2 Triax switches tussenzitten, dacht toch wel dat die goed waren. Het is ook opvallend dat ik er eerder geen last van had.
 
Heb je:

Kabels nagekeken op vocht / ingekort of vervangen.
F Connectoren goed ingetaped (of goede tules)

Enne, weet je zeker dat beide ontvangers niet aanstonden
toen je de problemen had?

C.
 
De kabels liggen goed (dichtgetaped) ingegraven in 'n PVC buis. Ik gebruik trouwens altijd maar 1 ontvanger tegelijk, dus dat kan 't probleem niet zijn.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan