Problemen met DreamUp (Newbee)

S

scoot10

Ik heb net een 7025+ en wil hierin de Gemini 3.0 image laden (gemini2-300-dm7025-200708091858.nfi).:biggrin:

Hiervoor gebruik ik DreamUp, een NullModem kabel en een WinXP PC.

DreamUp start normaal en vindt ook de Dreambox.

In het scherm staat 'Box in serial HTTP mode'

Na het selecteren van de gewenste image wordt de checksum berkend en verschijnt de foutmelding 'Cannot wait for event if event thread is created' met alleen de knop OK. Vervolgens kan ik het programma uren aan laten staan, maar er gebeurt niets.

In het logscherm staat :

21:24:02 box type: 7025

21:24:53 Calculating Checksum

Wat gaat er fout :sad:

Of zijn er alternatieven om het genoemde image in de dream te plaatsen.;)

Je had er niet "newbee" achter hoeven zetten hoor, er zijn wel meer mensen die er wel eens problemen mee hebben en we zijn er immers om mensen te helpen.;)

Voor wat betreft je probleem kan het zijn dat de versie Dreamup kuren heeft, soms helpt het om een nieuwere of zelfs ook oudere versie (dus gewoon een andere versie) van Dreamup te proberen.

Er is echter ook nog een andere, misschien wel gemakkelijkere methode voor de 7025.

Hier is de uitleg zoals onze collega xgabox die in een ander topic schreef (licht aangepast door mij) voor de 7025:

De 7025 heeft een netschakelaar achterop. Zet deze uit, dus op 0.

Schakel met diezelfde knop de Dreambox weer in en houd gelijkertijd de knop links onder(down) ingedrukt aan de voorzijde v.d. de Dream.

Houdt deze knop net zolang vast tot er in je display van je Dream onder in beeld DHCP..... verschijnt, blijf hem vasthouden want enkele seconden later verschijnt erboven je toegewezen IP.

Neem dit IP over en type deze in je browser, enter , en Voila....!

Er verschijnen dan een aantal opties, en onder in beeld staat je firmware upgrade, klik daarop en kies vervolgens je firmware die je er op wilt zetten.

Na het openen hiervan gaat de rest vanzelf, wacht wel geduldig tot alles is doorlopen.

Op het moment van flashen lijkt de voortgang even een pauze te hebben, en lijkt het alsof ie al klaar is, dat is hij echter pas als het gemeld word.

Succes.

Dit is inderdaad de oplossing. :tong:

Nu nog even op het board zoeken naar de mogelijkheden om een Canal Digitaal kaart te activeren.

Probeer dit eens. Installeer via het Gemini menu de emu CCcamd.

Dan stop je de Canal Digitaal kaart met de gouden chip naar beneden gericht in de kaartlezer van de 7025.

Je zou dan de kaart via internet kunnen activeren en dan zou hij moeten werken.

Na internet activatie kan het wel even duren (tot max een uurtje) voordat ie werkt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan