problemen met nokia 9500

C

cobra33

Hallo

Ik heb problemen met het opstarten van mijn nokia 9500.

Ik krijg de melding , error 75 , dan reset en het begint opnieuw.

weet iemand wat hieraan te doen is? Er zit de orginale

software in . Ik heb al opgestart met de 3 toetsen ingedrukt maar dat blijft hetzelfde.

Wie kan mij helpen?

Groetjes Ruud

 
Heel goed cobra33,

Ik had het eigenlijk al veel eerder willen doen.

De Nokia MM9500 met de Amon Cam hoort volgens mij nu toch echt bij de Ci ontvangers . ha ha !!

gr. Trust

 
Dit zou een probleem met je bootloader kunnen zijn.

Maar je kan via Nokia Serial Download (link is ergens op dit board) de software er opnieuw zetten, misschien dat dat help.

 
maar ff hierheen gezet, want de 9500 is toch van oorsprong een irdeto ontvanger.

 
Cobra,

ik ben bang dat je met sdl 1.2 hetzelfde houd .

alleen als je met BDM zowel de bootlaoder B200 uns ,en de firmware dvb versie **** vernieuwd zal ie weer gaan.

dit soort problemen komen vaak voor nadat iemand serieel of met scsi een programma heeft geupload naar de mediamaster en door het meelopen van andere (hulp/opstart-)programma's de upload "beschadigd" is .

maar geen nood even de BDM er aan en hij zal weer als nieuw lopen. :)

 
Ik ben bang dat het met de serail download al helemaal niet wil , er zit immers nog originele software in althans dat werd aangegeven.

De enige oplossing hier is wat al eerder aangegeven werd, de bdm eraan en de bootloader en soft er opnieuw in te zetten.

Mocht je niemand hebben die je hiermee kan helpen en mocht je in de buurt van Doetinchem wonen wil ik je er wel mee helpen.

 
Goedemiddag allemaal,

Ik las bovenstaande berichten en het viel mij op dat ze allemaal al van heel wat jaartjes terug zijn. Wat is nu het geval? Ik heb bij een verhuizing vier jaar geleden een Nokia Media Master 9500 Satellietontvanger bij het huis gekregen. Allicht al een apparaat op leeftijd, maar hij deed het tot voor kort goed.

Afgelopen donderdag is hij er echter mee uitgescheden, dat wil zeggen, hij vertoont hetzelfde gedrag als hierboven in het berichtje van "cobra 33" al wordt genoemd: alleen maar de uitlezingen "error 75", "reboot" en een enkele keer "selftst". Dit blijft vervolgens herhalen. Ik heb al allerlei combinaties van de drie knoppen op het voorpaneel ingedrukt om te kijken of hij zelf tot een reset kan komen, echter zonder resultaat.

Ik heb alleen de gebruikershandleiding, waarin geen foutcodes worden uitgelegd. Ik weet dus ook niet welk besturingsprogramma erop staat en welke download ik hiervoor nodig heb. Ik heb voor zover ik weet ook geen extra kabels of andere zaken bij de ontvanger gekregen. Affijn, ik sta dus letterlijk en figuurlijk met behoorlijk lege handen...

Kan iemand mij verder helpen en aangeven welke stappen ik het beste kan nemen om de ontvanger weer aan de praat te krijgen.

Dank en met vriendelijke groet, Jos

 
Hoi Polderflower, welkom op het Satellite FUN Board !

Als je deze foutmeldingen krijgt, komt je ontvanger niet door de zelftest en gaat resetten.

Deze apparaten zijn nu ouder dan 10 jaar en dan kan er wel eens wat gaan uitvallen.

Waarschijnlijk zijn er wat bitjes "omgevallen" in de software van je ontvanger.

Als je hiermee naar Nokia gaat (die afdeling bestaat inmiddels niet meer), zullen ze je adviseren een andere ontvanger te kopen.

Zo ook Canal Digitaal Satelliet.

Als je dat gaat doen, kom je automatisch ook op een nieuwe smartcard uit, en die moet je gewoon betalen.

Je kunt ook proberen er nieuwe software in te (laten) zetten, zoals boven beschreven.

Het zou ook nog kunnen zijn dat zo'n omgevallen bitje word veroorzaakt door een defect geheugen, en dan helpt programmeren niet.

Of dat dan nog (verantwoord) vervangen kan worden is maar de vraag.

Aangezien we over wat ouder spul praten, is de kans vrij groot dat er niet meer zovelen zijn die over de juiste spulletjes beschikken om software te vervangen in je box.

Dus is het wel raadzaam om even te noemen uit welke regio je komt.

Wellicht dat er zich dan iemand uit je buurt meld, die je wil helpen.

 
Welkom op Satellite Fun Polderflower.

Inderdaad zijn deze ontvangers al wat ouder. Als toevoeging op het antwoord van onze Mas3 kan ik zeggen dat ik nog wel wat van die spulletjes heb liggen alhier, dus een bootloader en een BDM interface enzo.

Als ik lees:

Afgelopen donderdag is hij er echter mee uitgescheden
zou ik bijna zeggen dat je uit Limburg komt.

Maar als ik je alias zie, Polderflower, zou ik eerder weer denken dat je meer uit het midden danwel noorden des lands komt.

Dus als je het wel op prijs zou stellen dat iemand uit de buurt je helpt dan kan het ook helpen om even de omgeving te vermelden waarin je je bevindt.:)

Niet gelijk naam en adres enzo, omgeving is voldoende of stadsnaam. Eventuele geinteresseerden kunnen dan via pm contact met je opnemen.

Succes alvast!

P.s. Mocht er een andere ontvanger nodig zijn, af en toe zie ik wel eens een Humax 5400 die voor zo goed als niks verkocht wordt. Deze kunnen ook uitstekend irdetokaarten aan (die de Nokia 9500 ook gebruikt) en is misschien tijdelijk een goedkopere oplossing voor als het effe niet gelegen komt, dan een nieuwe ontvanger en nieuwe smartcard etc.

 
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb besloten om de satelietontvanger te vervangen.

Mvg.

 
Ik zou de ontvanger niet vervangen hoor want het is nog steeds een van de leukste ontvangers.

Wat je gewoon moet doen is hier een oproep plaatsen wie een BDM heeft want dit is echt geen probleem.

Met een kleine ingreep zal de ontvanger weer jaren van goede dienst zijn.

Ook zijn er al leuke nieuwe projecten zoals opensource voor deze Nokia 9500.

 
Ben ik volledig met je eens Dream7020.

Welkom trouwens op Satellite Fun.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan