Problemen ontvangst hotbird

B

braintrooper

Ik heb gisteren nieuwe onvanger gekocht dream dm 500-s
in de software van de dream geeft hij qua ontvangst:
SNR:88%
AGC:85%
BER:0
bij astra en hotbird alle 2 hetzelfde
bij de astra kanalen geen problemen,bij de hotbird kanalen geeft die deze service is niet gevonden
ik denk dat mijn schotel wel goed staat,en dat er softwarematig iets mis is,maar wat?
Ik heb 2 lnb's met ingebouwde diseqc a/b
in de satallietconfiguratie heb ik dus ook aangegeven 2 satallieten via diseqc a/b
1 hotbird-13 east diseqc AA
2 Astra 19 east diseqc AB

Zijn deze instellingen ok?
Sorry als er iets staat wat nergens op slaat,ben newbie:tong:
Alle suggesties zijn welkom,
TIA,
Br@introoper

Heb je al een transponderscan gedaan op de hotbird?

heb je de juiste setting lijst erin en wat de fta kanalen ?

s

Lijkt erop dat de instellingen oke zijn. Probeer eens een handmatige transponder op Hotbird. Heb je dan wel beeld dan moet je de kanalenlijst er eens opnieuw inzetten.

1 hotbird-13 east diseqc AA
2 Astra 19 east diseqc AB
Beetje afwijkende instelling. Hetgeen ook dit probleem kan veroorzaken.

Zet dit eens andersom. Astra op AA en Hotbird op AB.

Ik heb de settings van pet 123
deze werken op astra ok..
transponderscan op astra ok
transponderscan op hotbird 13 east krijg ik de melding:
alle bekende transponders doorzocht,maar een lock was niet mogelijk,controleer de antenne-kabel instelllingen of selecteer een andere satalliet of netwerk
als ik de instelling verander 1)astra aa
2)hotbird ab

werkt niks meer....

Oke, dan zijn er een paar mogelijkheden, bijv. de diseqc werkt niet of niet goed.
Een andere mogelijkeid is iets wat je ook wel ziet bij de Nokia 9500.
Als die maar op 1 satelliet signaal ziet (astra op diseqc 1) en je schakelt naar diseqc 2 en daar ziet hij niets, dan krijg je wel het signaal van diseqc 1 te zien. M.a.w. het kan natuurlijk wel dat je astra op B hebt en Hotbird op A, maar heb je het ooit zo werkend gehad?
Want het zou kunnen zijn dat je lnb's niet goed afgesteld staan.
Dus dat je hotbird lnb naar de astra satelliet "kijkt" bedoel ik dan, en je astra lnb in het niets staart.

Het is maar een idee. Als er echt een daadwerkelijk signaal op beide satellieten was, moest je er namelijk ook iets met de scan op vinden.
Dus mijn vermoeden (mede vanwege die afwijkende a/b instelling) is toch dat die lnb's niet juist uitgericht zijn.
Als je voorheen een werkende installatie met astra/hotbird op deze manier gehad hebt, met dezelfde lnb en diseqc etc. dan lijkt het alsof de Dream de diseqc niet schakelt.

Vreemd vandaag nog maal een transponderscan gedaan op de hotbird en nu vind hij wel de satalietten!
Voorheen werkte dit op mijn bestaande nokia 9500,dus moest wel dat mijn schotel instelling ok was
Maar vind het echt weird dat ik ze nu wel vind?????
Bedankt allemaal voor de nuttige info!!!

Inderdaad heel vreemd, misschien dan toch dat de diseqc niet helemaal schakelde zoals ie moest schakelen of iets met het tuner of ander deel van de Dream.

Ik zou het in elk geval wel even in de gaten houden.

klopt
2 lnb met ingebouwde diseq zgn twin lnb prima maar die dingen gaan allemaal kapot uitzonderingen daargelaten
config hotbird a astra b klopt bij twin lnb
ga gewoon terug koopt twee lnb en een diseq voor 4 lnbs is denk ik uhhh 15 euries duurder maar veel beter

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan