Programma gezocht voor harddisk recovery

M

Matrix

Een zoontje van een kennis van mij heeft hun hardeschijf leeggehaald (alle files/directorys gedeleted in dos) en windows er opnieuw opgezet. Hij is vergeten om erg belangrijke files die mijn kennis voor zijn werk nodig heeft te backuppen, die is hij dus kwijt.

Bestaat er ook een programma die weer een gedeelte van die files terug kan halen? (er zat vroeger in win3.1 wel zo'n programma, maar in windows95 kan ik niets meer daarover vinden. Zo ja, waar is dat programma te downloaden? Hij zit echt met de handen in het haar omdat hij er geen backup van heeft.

Greetz, Matrix

 
Er zijn wel programma's die in die richting gaan, maar verwacht er geen wonderen van omdat in dit geval waarschijnlijk heel de directory structuur overschreven is. Een programma dat alles laat zien wat er aan data op de hd staat is Forensic Utility Suite van LC Technology International. Dit programma wordt ook gebruikt door de speurneuzen van de overheid, etc wanneer ze je pc in beslag nemen op verdenking van vul maar in.

Grtz,

 
@Matrix,

Je bent inderdaad een gedeelte van je spullen kwijt vanwege een nieuwe installatie van Windows. In dit soort situaties val ik altijd terug op Lost & Found van Powerquest en/of Ontrack Data Recovery, er zijn nog wel meer van dit soort tooltjes maar bovenstaande applicaties zijn absoluut geweldig. Omdat er nu nieuwe data op de HD staat is de MFT vervangen waardoor er enkel sector-by-sector link recovery overblijft...ik geef je eerlijk gezegd weinig kans...

Je kunt Restorer2000 downloaden (http://www.bitmart.net/r2k.htm)...deze versie is wel beperkt in het recoveren van files tot een grootte van 5Kb maar hiermee krijg je wel een indruk wat nog te redden is.

 
En nu voortaan meerdere partities gebruiken op je HD!

Op partitie 'c' je besturings systeem ,in dit geval windows, en op de 'd' partitie bijvoorbeeld je programa's en op een eventuële 'e' partitie je databestanden.

Mocht windows crashen of niet meer lekker lopen dan hoef je eventueel alleen de 'c' partitie te formatteren en blijven de data bestanden ongemoeid.

 
Het was de computer mijn kennis, mij gebeurt zoiets niet, ik heb hier meerdere harddisks en regematig backups.

Bedankt voor de reply's, ik ga wat programmas zoeken en downloaden, dan kan ik die vanmiddag proberen. Dat Forensische programma lijkt me wel wat, eens kijken of het down-te-loaden is.

greetz, Matrix

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan