Programma's

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
48
Colega's,

Zojuist weet ik dat er hier en daar wat software binnen kan halen voor het kijken van dreambox op je PC zowel een beeld op TV en een apart beeld op je PC.
Welk programma is hiervoor geschikt en welk versie. Ik weet dat je Tuxvision moet hebben Pinaccale Trex software misschien is er wel een ander software die beter doet dan de ander.

Wie kan mij hierover wat vertellen aub.

groetjes,
deliyurek007

deliyurek007;174647 zei:
het kijken van dreambox op je PC zowel een beeld op TV en een apart beeld op je PC.
Dat lijkt ons interessant, want volgens ons gaat dat niet. Immers, je maakt gebruik van de tuner in de dreambox en dus kun je dan niet naar een ander programma kijken op je pc. Het kan wel als dat andere programma op dezelfde transponder zit.

Overigens TV kijken op je PC doen wij ook hier, en nog wel draadloos. Dus als we op het terras zitten kijken we op onze laptop draadloos TV en we kunnen dan zelfs de dreambox via de PC bedienen. Dit gaat met de zg. webinterface die tegenwoordig in bijna elke image zit. Zorg dat je op je PC in hetzelfde netwerk (LAN) zit als je dreambox. Tik dan in je browser het LAN-ipnummer van je dreambox in en als het goed is, kom je dan in de webinterface. Het hangt van je image af waar je dan op moet klikken. Wij gebruiken PLi als image en daar zie je links boven in het menu staan: Web-X-TV. Daar klik je op en dan kun je op je PC kijken. Voorwaarde is wel dat je VLC-media player op je PC hebt geinstalleerd. Die wordt door de webinterface van PLi automatisch aangeroepen. Wij gebruiken VLC versie 0.8.5 (versie 0.8.6a is ook al beschikbaar).VLC kun je hier downloaden.

Mogelijk dat het programma dreamstream hetzeflde resultaat levert. We hebben het niet getest. Dreamstream draait onder windows en volgens ons is het principe hetzelfde, het installeert zich op je pc en beschikt over een vlc-driver. De laatste versie is 0.3.2.

Hee, dat had ik nog nooit geprobeerd, werkt idd als een speer!
Draadloos tv kijken op mijn laptop, grappig.
Ik loop echter tegen een probleempje aan, op het Nederlandse pakket heb ik geen geluid, wel op b.v Premiere of D+.
Niets van Canaal Digitaal, ook niet op BVN.

Is er nog iemand die hier last van heeft, of nog beter, weet hoe dit op te lossen?

Ik gebruik dus Web-X-tv en heb de VLC-media player geinstallerd.

Ik heb de prog VLC geinstalleerd maar krijg tot heden geen contact waar zet ik de instelling van de dreambox neer vb de gebruikersnaam en Wachtwoord etc...

En waar kan ik een keus maken van welk kanaal.

Graag hoor ik van je hoe en wat.

Groetjes,
deliyurek007

Ik loop echter tegen een probleempje aan, op het Nederlandse pakket heb ik geen geluid, wel op b.v Premiere of D+.
Niets van Canaal Digitaal, ook niet op BVN.
Ik lees net een soortgelijk probleem op Satellite Fun. Mas3 gaf daar als antwoord dat het wel eens aan een ontbrekende codec zou kunnen liggen. Alleen weet ik niet meer uit mijn hoofd welke, maar je kunt allicht even gaan kijken.

@deliyurek: we begrijpen niet wat je bedoelt.

Je hoeft alleen maar VLC te installeren verder niks. De rest doet de webinterface. Mocht je een login+wachtwoord moeten invullen als je de webinterface start dan zijn dat de login+wachtwoord die je ook voor je dream gebruikt, dus root als login en wachtwoord meestal: dreambox.

Wil je die login+wachtwoord uitschakelen ga dan naar je menu opde dream kies voor geavanceerde instellingen en zorg dat http-authentificatie NIET is geselecteerd, dus GEEN vinkje. Je hebt dan toegang met de browser naar je dreambox zonder login+wachtwoord. De rest blijft allemaal hetzelfde.

Ik heb het gevonden dank je ik wist niet dat er een optie was en die heet WEB-X-TV nu doet die heet bedankt weer voor jullie hulp...

Groetjes,
deliyurek007

deliyurek007;174682 zei:
ik wist niet dat er een optie was en die heet WEB-X-TV
Huhum... lees onze eerste reactie in dit draadje nog eens... Het staat er echt hoor (kijk maar naar onderstaande quote) :biggrin::biggrin::biggrin:

eendenteam;174655 zei:
Wij gebruiken PLi als image en daar zie je links boven in het menu staan: Web-X-TV. Daar klik je op en dan kun je op je PC kijken.

Wel goed lezen in het vervolg hè ;)

Tja ik heb datzelfde probleem Web-X-TV doet het prima, maar als ik op het knopje VLC klik, dan start de VLC player en die is van mening dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven.
Maakt niet uit of ik daar wel of niet iets ingeeft, het is toch nooit goed... best vreemd.:)
Nu is het zelfs nog erger, om een of andere reden heeft Windows Mediaplayer het nodig gevonden de verbinding met het bestand te leggen.
Als ik nu op VLC klik in de Dream web-interface start mediaplayer op.:(

Laten we het erop houden dat er nog wat kinderziektes in zitten?
Ik heb het op nu op 2 pc's aan de gang, maar helaas zonder geluid op een groot gedeelte van de Nederlandse kanalen.
Ik heb het draadje bij Sattelite fun gelezen en de tips gevolgd, maar krijg het niet goed aan de gang.
Als ik nu in de web interface rechts op APID klik, start winamp de audio.
Dan klik ik op web-x-tv en dan start VLC de video.
Ik heb dan beeld en geluid, helaas niet helemaal synchroon.
Ik test en probeer nog wel even verder, maar als iemand het wel netjes voor elkaar krijgt hoor ik het natuurlijk graag!

Ik heb reeds alle progjes die beschikbaar zijn uitgetest , en vind dreamview nog steeds de beste , deze werkt ook samen met vlc
Je hebt nml de mogelijkheid om het klankspoor te wijzigen ,en het beeld aanpassen
Het enige wat je nodig hebt is een snelkoppeling op je bureaublad en je bent vertrokken

Da's nu het vreemde, web-x-tv werkt hier prima, zowel beeld als geluid.
Dreamview.... hmmz... die moet ik ook maar 'ns gaan proberen.:)

Black Tiger;174695 zei:
Als ik nu op VLC klik in de Dream web-interface start mediaplayer op.:(
Da's eenvoudig te verhelpen. Kwestie van het juiste programma toe te wijzen aan een bestand met een bepaalde extensie. Ga in Verkenner naar dat bestand, dan rechtermuisknop en kies voor Openen met, vervolgens uit een lijst het juiste prg zoeken dat voor die bestanden moet worden gebruikt, vinkje zetten zodat dat prg altijd wordt gebruikt en op Toepassen/OK klikken en voila...

Black Tiger;174706 zei:
Da's nu het vreemde, web-x-tv werkt hier prima, zowel beeld als geluid.
Dreamview.... hmmz... die moet ik ook maar 'ns gaan proberen.:)
Als het werkt, dan verder niks proberen...

@Eendenteam: bedankt voor de tip, maar hoe dat werkt weet ik, maar weet niet om welke bestandsextensie het gaat, is dat soms .ts ofzo? Als ik dat weet kan ik het weer aanpassen.
WebX is wel leuk, maar ik kan gerust hobbyen want ik gebruik het eigenlijk toch nooit dus als het mis gaat is er niks verloren. Vandaar dat ik het eens graag via VLC wil proberen en later via die Dreamview.

eendenteam;174655 zei:
Wij gebruiken VLC versie 0.8.5 (versie 0.8.6a is ook al beschikbaar).VLC kun je hier downloaden.

versie 0.8.6a is bij mij weer verwijderd want hij werktte nog niet...

ik heb dat probleem ook met vlc
op de meeste kanalen geen geluid en vaak buffers(haperingen)
op L1 perfect geluid en beeld
dat probeer ik nog op te lossen,
ik heb echter de vraag of het ook mogelijk is om in te loggen op je dreambox van buitenaf en zo dan web-x te gebruiken bijvoorbeeld hier op de zaak ?
zou wel ideaal zijn dat ik vanaf een andere locatie toch naar de sat kan kijken
(heb namelijk geen kabel of schotel op het werk)
is er iemand die dat al eens geprobeerd heeft ? welke porten dienen eventueel in de router opengezet te worden op port 80 na dan ?
als iemand wet of dit werkt hoor ik het graag

hangslot;174663 zei:
Draadloos tv kijken op mijn laptop, grappig.
Ik gebruik dus Web-X-tv en heb de VLC-media player geinstallerd.

Heb je dat echt draadloos ???
Dat heb ik ook eens geprobeerd.
Maar de snelheid van mijn netwerk was niet voldoende..

Kweetniet;174829 zei:
Heb je dat echt draadloos ???
Dat heb ik ook eens geprobeerd.
Maar de snelheid van mijn netwerk was niet voldoende..

Ja, echt, met een perfect beeld, zonder haperingen!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan