Programma's

haperingen en geen geluid is opgelost hier
op de dream 500 in de slaapkamer staat nog de gemini 2.8.0 die geeft maar op een paar kanelen geluid en veel haperingen op web-x
in de woonkamer heeft de dream 500 de gemini 3.2.0 versie draaien en deze geeft zonder problemen alles haarzuiver door op een enkele hapering na maar dat is te verwaarlozen.
probleem 1 dus opgelost :)
nu kijken of het gebruik van web-x ook mogelijk is van buitenaf.

ip dreambox 192.168.2.2 in de experiabox keurig op port 80 open gezet
kan van buitenaf inloggen op de dreambox
het probleem zit hem in de web-x zodra ik die open dan krijg ik de melding ..
Pagina kan niet worden weergegeven.
zit het hem in een streaming ? daar waar ik een extra port voor moet open zetten in de experiabox ?
of kijk ik ergens overheen ?
intern werkt het perfect
maar vanaf het werk werkt de web-x optie niet.
wat doe ik verkeerd ?

Poort 80 open naar je Dreambox? Phoe... da's leuk voor kwaadwillenden, die kunnen dan gelijk het een en ander met je dreambox doen, andere zender of zoiets.

lol BT nee ik was nog wel zo slim geweest om de login van de dreambox aan te passen :)

D-SQUAD;174844 zei:
nu kijken of het gebruik van web-x ook mogelijk is van buitenaf.
Dat zal niet gaan. Technisch is er geen probleem, wij kunnen onze dreambox overal vandaan benaderen. Uiteraard hebben we een speciale poort daarvoor in gebruik en die poort is alleen toegestaan voor het dyndns dat we gebruiken. Wat dat betreft kan dat dus, je zult alleen geen beeld krijgen.

De oorzaak zit hem in de snelheid van de verbinding. Er moeten nl. nogal wat pixels worden verzonden en opgebouwd en zover wij hebben begrepen zijn de huidige snelheden niet toereikend om dat aan te kunnen.

oke Eendenteam duidelijke uitleg.
is het wel te doen via bijvoorbeeld een remote desktop ?
of blijf ik het probleem houden qua overdracht van het beeld i.v.m de snelheid ?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan