putty naar dreambox

vago

Active member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2002
Berichten
204
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
55
Hallo

ik heb geprobeerd om op afstand met putty in te loggen in mijn dreambox.
nu heb ik poort 22 open gezet op de ip van de dreambox.
nu ik inlog op afstand geeft die bij inloggen, dat ik een paswoord in moet geven.
dat doe ik ( root en pass dreambox )en geeft dan aan dat de paswoordt niet goed is.
kan het zijn dat ik de paswoord moet aanpassen.

bert
 
Nee, je hebt poort 22 open gezet maar hoe?
heb je die geforward naar het lan ip van je dreambox.
Beter kun je een andere externe poort nemen (b.v. 10022) en die naar poort 22 van je dreambox forwarden.

Overigens waarom ssh (poort 22) je kunt toch net zo goed poort 23 nemen (telnet) zeker als je met putty werkt.
 
overigens nog een tip als je het toch via 22 doet: geef eens gewoon een ENTER als er om het password wordt gevraagd (je geeft dan dus feitelijk geen password op).
maar omdat je ook een linux server hebt vermoeden we dat poort 22 door de linux server wordt gebruikt....dus dan toch maar 10022 => 22=> lan ip dream...?
 
Overigens waarom ssh (poort 22) je kunt toch net zo goed poort 23 nemen (telnet) zeker als je met putty werkt.
Hoezo zeker als je met putty werkt? Putty kan zowel met ssh alsook met telnet omgaan, ik zie daar geen verschil in werking. Behalve dat telnet onveiliger is en je beter ssh dan telnet kunt openzetten voor de buitenwereld.

@Vago: Ik zou sowieso een goed en stevig wachtwoord gebruiken. Er wordt enorm veel gescand op poort 22 en 23 en als men dan ook nog rechtstreeks in je Dream komt.

Als je toch een linux server hebt, zet dan poort 22 (liever dan 23 want telnet is onveiliger) open naar je linux server. Dan kun je dat nog beveiligen middels bijv. een detectieprogramma als denyhosts.
Vanuit je linux server kun je gewoon een commandline ssh doen (of telnet, al naar gelang je wilt want je zit dan toch op je interne netwerk) naar je Dreambox ip adres.
Feitelijk log je dan op je Dream in via je Linux server, maar de beveiligingsmogelijkheden zijn echt stukken beter danwel uitgebreider.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan