qnap probleem

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
890
Punten
113
Leeftijd
75
Puzzel 40 LOL

Ik heb een Qnap TS109II en nu wil ik weer eens tijd besteden aan de mogelijkheden van dat ding

Nu wil ik met de multimedia mogelijkheden stoeien maar krijg het niet voor elkaar.

Als ik de Qnap aan roep met 192...........:8080
kom ik in het hoofdscherm kies ik vervolgens de multmedia tab dan krijg ik de inlog url te zien:

192..........:80/MSV2

Klik ik die aan dan kom ik in de multimedia overzicht, maar dan doet zich het volgende voor:

No public files or folders are available

Vervolgens probeer ik in dat scherm in te loggen maar wat ik ook invul hij kent mij niet.

In de administratie heb ik iedereen schrijf en lees recheten gegeven , kom hier niet uit,

Iemand een idee

,;;;;;;;;;

Hahaha, Puzzel 40...:biggrin:
Dan ga ik de oplossing proberen.
Heb je nog een firmware update geprobeerd?

Kan zijn dat je ook nog iets bij de users apart moet aangeven. Folders moeten apart public gezet worden. Is nogal omslachtig bij de Qnap.

De eerste keer als je op Multimedia Station inlogt moet je een nieuw wachtwoord voor admin maken.
Als je daarmee ingelogt bent, kun je gebruikers aanmaken en folders public zetten enzo.
Schijnbaar neemt Multimediastation de rechten van Access Rights Management niet over.

Dit vond ik nog op het Qnap forum zelf:
1. Start qnap finder, Connect to the NAS
2. login to ADMINISTRATION
3. goto Application servers folders, Multimedia Station
4. goto bottom of page and set admin password, click OK
5. start multimedia station (icon at top of page)
6. click login ( as admin w new password just set )
7. goto control panel
8. set folder(s) as Public

Maar bij bepaalde firmware werkte het niet allemaal even lekker, vandaar dat je misschien eerst een firmware update moet doen.
Hier is nog een linkje naar precies dat deel van de handleiding wat gaat over het instellen van photo en multimediastation:
http://docs.qnap.com/nas/en/index.html?photo_station.htm

Ik heb de laatste firmware erin zitten en de beschrijving komt niet overeen met wat er in mijn Qnap zit

Dus probleem is niet opgelost

Probeer eens een andere Browser om de Qnap te benaderen

Het komt misschien niet exact overeen maar wel ongeveer?
Want die menu's zijn bijna allemaal bijna hetzelfde, het kan dus wel iets verschillen maar toch dezelfde strekking hebben.
Ik zou het normaliter zelf proberen, ware het niet dat ik dat multimedia gebeuren van de Qnap niet wil gebruiken.

Het schijnt in elk geval een vaakgehoorde vraag op het Qnap forum te zijn en het zou volgens hun gewoon goed in de handleiding moeten staan.
Niet dat ik die gelezen heb, ik doe dat ook nooit immers.:biggrin:

Ik kom wel in de qnap via de browser, kan alle functies aanroepen en alle settingen zetten en kom ook in de Public map waar al mijn programma bestanden instaan die ik gebruik in w8 maar zoals beschreven in de starttopic kom ik niet in de Multimedia map. en kan dan ook niet de photo's muzieke etc aanroepen.

Rare zaak

the matrix;225833 zei:
192..........:80/MSV2[/
Klik ik die aan dan kom ik in de multimedia overzicht, maar dan doet zich het volgende voor:
No public files or folders are available
Tot hier is het prima !
the matrix;225833 zei:
Vervolgens probeer ik in dat scherm in te loggen maar wat ik ook invul hij kent mij niet.
Inloggen is ook prima echter wel als user admin inloggen. Net zoals je ook de eerste keer bent ingelogd. Lukt het niet dan moet je de schrijf-/leesrechten van de public folders eens nakijken/-lopen.

alle folders nagekeken en staan op "iedereen" met R/W rechten

Het gekke is dat in mijn netwerk w8 op mijn laptop de multimedia en public gewoon te benaderen zijn en heb zowel lees als schrijfrechten.

ook andere laptops in mijn netwerk kunnen die mappen gewoon benaderen.

Maar ga ik in die "ipadres"/MSV2 Inloggen als admin pikt ie ook niet

Maar nu wil ik "elders" ook in deze mappen kunnen.

Snap er nog geen reet van.

eigenlijk heb ik dit probleem sinds qnap een nieuwe shell introduceerde
voorheen moest ik inloggen met ipadres/Qmultimedia maar dat word nu vertaald naar /MSV2

Ik vrees dat er ergens in het systeem nog wat staat waardoor ik geen access heb krijg of wat dan ook.

Zal eens op zoek gaan naar de oude firmware: alleen bij Qnap staat de jongste versie en niet de historie

Probleem opgelost ,

Alles naar een externe HDD gekopieerd en een factory reset uitgevoerd, Interne HDD opnieuw geformatteerd en daarna opnieuw begonnen.

Bij het aanroepen van de Multimedia TAB moet je je als admin aanmelden met bijbehorende password. Deze kan afwijkend zijn van de tab administration

Daarna kun je in de MM tab de overige users aanmelden met de bijbehorende rechten. en welke mappen ze mogen bekijken , beheren.

Voorlopig dus opgelost.

Nu nog uitzoeken hoe deze MM tab extern te benaderen . maar dat is een kwestie van een no-ip adresje .

Bij het aanroepen van de Multimedia TAB moet je je als admin aanmelden met bijbehorende password. Deze kan afwijkend zijn van de tab administration

Daarna kun je in de MM tab de overige users aanmelden met de bijbehorende rechten. en welke mappen ze mogen bekijken , beheren.
Euh.... dat is wat ik in mijn eerste antwoord al aangaf.;)
Daar stond ook al dat je in je Multimedia als admin moest inloggen. Het is dan misschien niet exact zoals de menustructuur bij jou is maar de strekking is hetzelfde.

Deze kan afwijkend zijn van de tab administration
Juist, en waar stel je dit afwijkende wachtwoord dan in of is er al een standaard afwijkend wachtwoord?

1) dat klopt dat je dat had aangegeven maar mijn password pikte hij niet (admin)

2) als je de multimedia van scratch af aan opstart dan moet je je aanmelden met username en password.

Deze worden dan gebruikt voor de multimediatab en staat los van de rest van de Qnap.

maar mijn password pikte hij niet (admin)
1.) Klopt, maar dat komt omdat je voor multimedia een apart password moest instellen.
Staat als punt 4 genoemd, maar is misschien niet zo heel duidelijk.

2.) Hij gebruikt dus gewoon het eerste wat je aan usernaam en wachtwoord ingeeft bij een herinstallatie?

Je kunt idd kiezen voor de standard username en password van de administrator die ook elders gebruikt wordt maar je kunt ook kiezen voor wat anders.

In mijn situatie en dat realiseerde ik me gisteren pas, ik heb deze Qnap ooit overgenomen en vermoedelijk heeft die persoon een andere username en password aan Multimedia toegekend vandaar dat ik geen toegang had ......ik had die inloggegevens niet .

Na herinstallatie was het een en ander ook nieuw voor me

Aha, oke, bedankt voor de uitleg. Dan klopt het toch wat er staat. Dan zal het inderdaad geweest zijn dat die ander er misschien iets van wachtwoord ingezet heeft.

Maar met jouw uitleg en bevestiging weet ik dan in elk geval ook waar ik aan toe ben als ik dat multimedia gebeuren ga gebruiken.;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan