Quad LNB van Canal Digitaal hoe aan te sluiten?

@Black Tiger

ja dat kan maar dan moet je losse lnb's hebben en geen triple daar zit namelijk al een switch in en met quad aansluitingen heb je dan te weinig als het al zou werken 2 switches achter elkaar.

zou moeten werken maar

ik heb dat nog nooit aan de praat gekregen

en dan nog krijg je alleen de kwadrant over de kabel terug die de lnb doorgeeft

zit je zender daar niet tussen jammer dan

als er al een triple lnb is van quad uitvoering is heb je dus genoeg aan 2 kabels want de sat posities zitten al vast met een triple lnb.en die kan schakelen tussen de sat posities.

wat FBC betreft

als je de normale lnb hebt is het dus aan de lnb welk kwadrant deze doorgeeft want over de zelfde kabel een andere transponder van dat kwadrant  in de tuner krijgen lijkt mij echt een probleem (buiten unicable producten om dan, maar goed dan kom je weer met de prijs te zitten want dat lijkt me hier ook toch wel aan de orde)

even ter info multiswitch

er lopen van mijn schotels elk 4 kabels voor des betreffende satelliet positie en elk kwadrant

er lopen dus 16! kabels naar binnen (gebruik er 12 want gebruik maar 3 satelliet posities en de 4e heb ik nog geen goede voor gevonden iemand een idee??)

mij maakt het dus niet uit of ik een kabel extra moet leggen, ik wil het goed hebben vandaar de 110mm buis in de grond.

maar...

mijn nederige advies in dit geval zou zijn:

kwa veel kunnen van elke tuner 1 kabel naar de quad triple lnb

kwa minste gaten boren / kosten  zou ik toch minimaal 2 kabels nemen

kwa bijna geen kosten 1 kabel houden en hopen dat je de zenders pakt die je wilt

@Black Tiger

at bleek echter met 3 kabels te gebeuren.

Daarvan is een kabel een dubbele coax


zijn er dus in totaal 4 kabels naar de tuners

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan