rA Probleem

T

tolwan

hoi

Ik krijg alleen deze melding in het scherm.. rA

wat betekend die,

er zit de 2.3 in ..

Moet ik nu de orginele soft erin draaien en dan weer de 2.4

of ????? om de melding weg te krijgen..

Alvast bedankt

Tolwan

 
ra betekent volgens mij dat er geen settingslijst in zit dus probeer er eens een nieuwe in te krijgen.

greetings goto.

 
@tolwan,

Waarschijnlijk ben jij in het bezit van een Humax 5400 met loader H2.08...bij dit type waren er in sommige gevallen inderdaad problemen met +CAM 2.3. Maar je gaf zelf de oplossing al: upgraden naar +CAM 2.4 en de rA problemen zijn opgelost.

 
je hebt gelijk hij doet het," maar""...

als ik de spanning op het app zet ( schakelaar achter 220 volt)

zegt die heel even met opstarten rA,

dit was ook met de soft 2.0,,2.3 en nu met de 2.4

er zit inderdaad de h2.08 in..

Kan het weer zijn dat de tuner stil valt en alleen de melding geeft

rA en voor de rest doet die dan niets meer..

tot je weer de firmware erover heen draait

Tolwan

 
@tolwan,

Nee hoor...vanaf nu blijft je Humax prima draaien zonder nogmaals +CAM 2.4 te hoeven uploaden.

 
Heb nu 3.2 final en heb opeens een rA melding.

loader 2.08 0016.0200

Wie heeft er een oplosing

Kluns

 
Heb je alvorens je versie 3.2 installeerde, ook eerst de officiële firmware 1.03.06 gedownload?

Ik heb net een humax (H 2.08/16.0600)zo van software voorzien en die werkt prima.

 
Ik heb toegang tot 4 Humax dozen, twee met H2.08 en twee met L2.08.

Die geven alle vier bij het opstarten (schakelaar aan de achterkant) even de melding 'Ra'.

Eens ze van stroom zijn voorzien is dit weg.

Ze hebben allemaal de 3.2 patch.

Ik denk dus dat dit normaal is ...

CU

Red

 
Ik heb L1.37 loader en die geeft ook even Ra bij het opstarten ALS je de stroom knop achteraan aandoet.

Vroeger ging hij gelijk uit, maar nu loopt hij door.

Stefaan

 
Ik denk dat dit bij de Humax hoort.

Ik heb nog een F1-VACI met de SW versie SVC 2.04.12 er in.

Ook deze geeft bij het aanzetten met de netschakelaar eerst L2.03 vervolgens rA, gevolgd door HELLO. Daarna --.--

De 5400 (met 3.1) geeft L2.07 gevolgd door rA en uiteindelijk --.--

Niets bijzonders dus

Groeten,

Dirk

 
Hoi,

Heb ergens gelezen dat het te maken heeft met de klok. 5400 schijnt te tijd te vergeten als er geen stroom op staat. Bij het aanschakelen gaat hij dus de tijd ophalen via een satelliet.

Klinkt wel alsof het waar zou kunnen zijn vind ik. In ieder geval wil ik nog eens gaan proberen of het uitmaakt op welk kanaal hij staat tijdens uitschakelen.

gtrz,

Blob

 
inderdaad, de 5400 gaat zijn tijd halen op de satelliet. Eens je een zender hebt gehad zal ook de tijd weer correct staan.

CU

Red

 
Ik haal de power voor mijn receiver van een contactdoos achter op mijn versterker die mee aan en uit schakelt. Het voordeel is dat de 5400 lekker kan afkoelen als ie niet gebruikt wordt, maar een nadeel is wel dat ik inderdaad een "ra" melding krijg, en erger nog (nou ja, er zijn ergere dingen op de wereld), dat het behoorlijk lang duurt voordat de 5400 helemaal opgestart is. Ik heb ook de indruk dat die opstart-tijd niet altijd hetzelfde is. Ik zou me kunnen voorstellen dat het nog uitmaakt op welke provider de ontvanger op dat moment staat.

Iemand die daar nog een idee over heeft?

Blob

 
HumaxDigital Faq's:

1) Power On OTA sequence If the power switch is 'On' while new software is OTA, some message will show up and if you press the OK button the software upgrade will be automatically working. For this, OTA satellite information must be settled up in Antenna Alternative 1.

Bij het opstarten (power on) zoekt een OAK-Humax of er updates beschikbaar zijn op zijn hometransponder (Astra). Belangrijk voor het vlot opstarten is, volgens Humax, dat Astra op antenna 1 geprogrammeerd staat en, indien draaibaar, de schotel op astra gericht staat en het laatst gekozen kanaal ook op astra is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan