radar detectie: hoe? En andere handigheidjes.

Even als een korte reaktie op...

De politie in nederland maakt gebruik van de volgende frequenties: 13 GHZ gatso apparatuur (13.45 GHZ), 24 GHZ gasto apparatuur (24.125) en 34 GHZ Multanova apparatuur (34.3 GHZ)

en niet de eerder vermelde 24.150GHZ (amerikaans) en 36GHZ (onbekende freq.)

Zeldzaam en zeer verouderd zijn een 2-tal 9.9GHZ radarunits.

Ook de 13 GHZ gatso is bijna uitgestorven op de nederlandse wegen.

De ontvangst van bezine station komt doordat de 24.150 die daar gebruitk wordt binnen de tolerantie ligt van de 24.125 van de politie.

Inderdaad zijn de radardet. van st****r the best a man can get.

 
Netmonitor van de Nokia kan behalve het laten zien van dingen ook nog actief ander gedrag krijgen.

(dit geld alleen voor de 6150)

Iets wat ik zelf actief gebruikt heb is de cell-barr

functie (menu 19)

Een zendpaal kan globaal in de volgende modes staan:

test mode

standaard mode

geen plaats meer mode (dus te veel gebruikers)

In de test mode en in de 'geen plaats' mode geeft de paal een signaal af waardoor je mobieltje zich niet aan zal melden bij deze paal.

Door nu menu 19 direct te seletecteren zal de CELL BARR mode veranderen naar

Reverse ( We zoeken alleen maar test palen uit)

Accepted ( we respecteren de block van de paal)

Discard ( we gaan door met aanmelden hoe dan ook)

Als je nu in een gebied zit dat nog geen officiele dekking heeft van bv BEN dan is het heel goed mogenlijk dat je welal op de test palen kan bellen.

Dat doe je dus door deze funtie aan te zetten.

Ik heb zelf een aantal malen in Twente zo prima kunnen bellen met deze functie aan. En nu nog als ik ergens sta waar geen dekking is ga ik eerst proberen of ik mischien op test palen kan bellen. Meestal lukt dit dan wel.

Voor verdere uitleg over deze functie 19 zie urls hierboven :)

Overgens je belt niet gratis over test palen, je betaald gewoon kosten, maar je kan wel op meerdere plaatsen bellen :)

Momenteel is alleen nederland helemaal gedekt dus heeft het niet zo veel zin meer deze functie.

WebSel

 
@DrLivingstoned.

Ik ben het wel met je eens maar die leukigheidjes tussendoor is ook dikke pret.

Zie bijvoorbeeld nu weer dat menu 19, weet niet of het waar is, maar dit soort dingen kan dus nu (als ze niet kloppen) net als de radardetectie ontkracht worden, dan hebben ze er tenminste zekerheid over.

Hoe een netwerk in elkaar zit is voor mij persoonlijk niet zo interessant meer omdat ik er redelijk wat van weet. Niet tot op deeltjesniveau, maar wel de opzet, cellen, masten, base-stations, HLR en VLR, IMSI, IMEI en simkaart.

Heb ooit nog eens een tijdje bij Libertel gewerkt, was een hele leuke tijd, en daar kregen we dit stuk bij de MAKS (MArketing en KlantenService) training, de opbouw en werking van een gsm netwerk, daarnaast nog een deel toestel en menukennis en nog wat interessante zaken.

 
Nog ff in de oude papieren gedoken voor wat meer details.

--- Truuk met een kanaal te locken op een paal en channel ---

Dit is handig om bv de afstand van een paal in een straal

te berekenen met de andere menu's. Helaas is het wel een straal. Dus toen ik dacht in portugal om een makkelijke manier te hebben om mijn auto terug te vinden om deze onder een GSM paal te zetten ging niet helemaal op *lol*

In submenu 17 im Monitormode (BTStest ON/OFF)

you can toggle the selection by direct select page 17.

Then turn phone OFF and ON again.

(sometimes you need to turn it a second time OFF and ON again.)

Then: BTSTEST ON! is on the display!

And this is one of the best things:

On memory # 98 in your phonebook enter the GSM channel number

and you fix it on this channel!

So you can use a fix BTS (cell) which is far away.

Voor menu 19 als ik me goed herinner moet je direct selecteren om deze om te zetten. Dus netmonitor en dan 19 intypen. Als je er naar toe scrolled gebeurt er niets.

Let op sommige van deze menu's worden pas actief als je ze selecteerd en vervolgens je toestel uit zet en weer aan zet.

Dit is in iedergeval zo bij functie 17.

zie ook http://www.gsmworld.net/nokia/netmonitor/17_43.shtml

Ook een leuke functie is de temperatuur meter van je LiIon batterij. Deze zit in menu 20 en dan de eerste kolom tweede getal. Heb ik nog gebruikt bij de zonsverduistering in france :)

Nog even een note bij menu 2 waarmee je de afstand tot een paal kan meten. Deze getallen zijn alleen correct als je belt. Dus even de telefoon laten overgaan is genoeg om een nieuwe round-trip te krijgen. (ben ff dat menutje kwijt met de afstand tot een paal, wie helpt ff)

Dit even ter aanvulling, kreeg wat vragen per e-mail :) dacht post het ff hier. Inmiddels wel flink off topic gezien het begin punt Radar detectie *lol*

 
Geen probleem, veranderen we de topicnaam toch even.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan