Raspberry PI

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.534
Waarderingsscore
650
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
op MP worden flink wat Raspberry PI aangeboden  varierend van 10---------80? (laatste voorzien van software Kodi etc)
Het is een Mini PC-tje en daarom hier dat tpopic gestart


Maar wat is nu  een Raspberry Pi
Wat heb je allemaal nodigom er mee te werken  en
vooral

wat kun je er allemaal mee.

Lijkt me een interessante speeltje voor mijn enorme vrije tijd
Heb een RAsberry Pi B op het netvlies staan inclusief behuizing voor 20? hier bij mij om de hoek

Dus kom op kom op nouwww
 
Pfoeh, ff naar de slaapkamer want daar ligt zo'n ding....

Tumme, ik zie dat ding even niet liggen.

Maar het is een klein kastje wat ik vorig jaar gekocht heb bij een webshop, waar ik het liever niet teveel meer over heb, hij zit zelf veel te veel te rommelen met de software in die dingen, waardoor het allemaal wat gammel werkt... De x9 die ik daar gekocht heb was dus ook niet bestand tegen de vliegles die het kreeg...

Maar dat terzijde, de Rasp die ik hier dus ergens heb liggen, was maar een sigaterettenpakje groot, en er zaten diverse aansluitingen op, en moest bediend worden met een muis of AB.

Mijn ervaring is dat dit niet snel werkte. 



 
Gevindt!!! 

Of is het nou gevonden???

Ik trek hier mijn schuif open onder de pc, en jahoor, de Raspberry....

Aansluitingen: Audio/Video/utp/usb/sd/power... 

Gaan we weer eens mee stoeien. ;)
 
Ik heb heel andere ervaringen met een Rasp, die dingen werken voor diverse doeleinden toch best behoorlijk leuk en grappig.
Je zou er zomaar Oscam op kunnen draaien zonder problemen.

Er zijn inmiddels ook al snellere, de Rasp is niet de snelste.
20 euro is niet duur. Heb zelf een tijdje er over gedacht zo'n ding te nemen, maarja ik zou zo vlug niet weten wat ik er op zou moeten gaan draaien. Oscam in elk geval niet voor mijn situatie.
 
Heel leuk speeltje de gewone Rasp is niet al te snel maar voldoet prima.
Als je hier DITISTV opzet die te downloaden is in de nieuwsgroepen voor de Raspben je meteen klaar.
Deze image volgens de handleiding even op een 16 GB SD kaartje zetten en je hebt alle film kanalen met automatische update als er ergens een linkje wijzigt.
 
Er zijn overigens twee varianten in de newsgroup de eerste zonder en de tweede met USB ondersteuning.
Als je daar een snelle USB stick instopt heb je de mogelijkheid om alles van SD naar het snelle USB te kopi?ren, dat scheelt enorm!
Normaal vragen ze voor deze update image al 50 euro.

Google maar eens op DITISTV
 
1. Benodigheden een Micro SD kaart van het liefst klasse 10 en een USB stick.
2. Formatteer zowel de Micro SD Kaart als de USB stick met de SD formatter software ( windows systeem en geen MAC )
3. Stop de USB stick in de windows pc en open het programma Win32DiskImager en zet het img bestand DitIsTVTheOneSpeed via    dit programma op de USB stick.
4. Als dit klaar is dan zie je allemaal mapjes op de USB stick.
5. Kopieer nu al die mapjes naar de Micro SD Kaart
6. Stop nu de Micro SD Kaart ?n de USB stick beiden in de DitIsTV Raspberry Pi Box en start de box op, het systeem moet    nu opstarten met The One Speed look.


1)kan iemand me nu uitleggen waarom zowel de USB stick als de Micro SD card voorzien moet worden met dezelfde bestanden en samen in de RAspberry geprikt moet worden.??
2) de bestanden zijn iets van 500k bij elkaar die kunne toch op een klien SD kaart en kleine USB stick ipv zo'n joekel

3) er is ook een ditistv upgrade gepost die ca 8Gb is
4) wat is nu de volgorde om een nieuwe raspberry of een 2e handsje  DITISTV te laten toveren?????


en dan nog een vraag wat is behalve een voeding nog meer nodig , is alleen een USB muis voldoende of is een USB keyboard beter of beide??


 
1. De USB stick mag ook leeg zijn je moet dan later kiezen in het menu om alle bestanden van SD naar USB te kopi?ren (USB geeft je snelheid)
2 De bestandjes zijn klein omdat het slechts installatie bestanden zijn die contact maken met de server op internet. vanaf deze server worden dan de laatste updates ge?nstalleerd. Dat is ongeveer 8 GB.
3. dit is een oude versie die nog geen gebruikt maakt van USB (dus niet de speed versie)
4. Ja dat is afhankelijk van de snelheid die je wenst. Een nieuwe Rasp is er ook in Dual core versie. Wil je echter gewoon films kijken en maakt het je niet zoveel uit dat het laden hiervan iets langer duurt dan gewoon een oude kopen. Zorg wel voor een goede voeding vaak kan je de voedingen van een oude Android telefoon goed gebruiken.
Voor een AB kan je ook Yatse downlaoden op je Android of apple telefoon, hiermee kan je prima de rasp bedienen.
 
heb zojuist een 2e handsje  raspberry B+ opgehaald voor een prikkie 15? nieuw kosten ze trouwens ook maar 27?

Heb een goede voeding van een Samsung tablet 5 volt 2 A

Verder heb ik nog geen benodigdheden

Heb het dingetje nieuwsgierig als ik ben aangesloten op de HDMI van de TV en daarna prik erop

Geweldig zie 2 leds oplichten op het kaartje een groene en een rode. :klappen:.......................... en dat was het.

Niks te zien op TV

Zal wel beginners effect zijn

Wat nu nog
 
Zonder software zal het weinig doen, dus snel ff een SD en USB stick aanschaffen.
Een B+ voor 15 euro is niet mis hoor zijn best snel die dingen.
 
Ik zag net al de Raspberry Pi 2B met quadcore nieuw voor 36,95 op marktplaats. En ook een 2.0 voor 29,95 al, wordt echt goedkoop. :)
 
heb diverse Sd kaarten liggen en en USB stick 32 GB is ook aanwezig

wat is de vervolg stap (wordt hier een cursus Raspberry gegeven ,  JA!!!)

Heb beide geformatteerd met SD FORMATTER

En heb inmiddels ook de DISKIMAGER progje klaar staan


 
http://www.raspberrypi.org/documentation/installation/installing-images/windows.md
 
ja die website had ik al gevonden maar welke moet ik erin stampen om uiteindelijk
DITISTV tevoorschijn te toveren.

Stap voor stap kom ik verder hetgeen steeds interessanter gaat worden.

Iig bedankt dit helpt anderen die zo'n ding gaan aanschaffen ook op weg :rolleyes:



 
heb die ditistv van 8gb op een sd kaartje geploft en nu heb ik op de tv
DIT IS TV  :klappen: :klappen:

op dit moment wordt er een boel add ons bijgewerkt (onder in beeld

Nu nog even op zoek gaan naar de AB Yatse die  CM  aangaf kan die aleen niet vinden
wordt vervolgd
 
Voor Android staat die hier https://play.google.com/store/apps/details?id=org.leetzone.android.yatsewidgetfree&hl=nl_NL
 
probleem opgelost het werkt perfect via mijn samsung remote control via CEC

eerst filmpje voor kleuters via youtube draait nu , mooi beeld alleen in eerste instantie zegt ie script error maar daarna start het filmpje toch

Leuk speeltje
 
Het is heel belangrijk dat je de eerste 30 minuten het apparaat met rust laat, dan kunnen alle updates rustig binnengehaald en ge?nstalleerd worden.
Het leuke is dat de gekozen film meteen voorzien is van de NL ondertiteling (indien aanwezig).
Mocht een adres wijzigen (vooral Icefilm wil nog weleens van server wisselen) dan wordt deze automatisch gewijzigd d.m.v. een update.
Je hebt DITISTV ook voo0 Android dus heb je nog een tablet liggen ook daar werkt het super op.
 
@Matrix je moet met deze versie wel even handmatig de update binnenhalen in het menu instellingen DitisTv en dan op update.
 
Ga ik doen

Ben nu aan het genieten van een film Dawn of the Planet of Apes, Schitterend  vloeiend en oehahoeee wordt zelfs keurig ondertiteld wat de apen zeggen.

Werkt stukken beter dan de met een JB ATV2

en dat voor 15 euro.

Alleen de hoe en waarom moet ik nog door hebben is het alleen een kwestie van het insteken van een Sd kaartje met daarop een addon  bv XBMC  of DITISTV.


Als ik zie wat er voorbij komt dan lijkt DITISTV een schil die over XBMC gelegd is Zie inde films , wel fantastisch dat de ondertiteling gelijk meeloopt

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan