Regering gelukkig gevallen!

Nr 10
heb jij als voorzitter van een stemburo geen zwijgplicht betreffende het kiesgedrag van medeburgers???
 
the matrix;224607 zei:
Nr 10
heb jij als voorzitter van een stemburo geen zwijgplicht betreffende het kiesgedrag van medeburgers???

Ik weet niet wat de mensen persoonlijk hebben gestemd.
Als ik volgende week in de krant kijk zie ik ook het verhaal hoeveel mensen er hebben gestemd en ook op wie. Da's namelijk openbaar.
Op het moment dat de stembus wordt geopend mag je als burger zelf komen kijken en je mag ook de telling volgen zolang je maar in de publieke ruimte blijft. Als burger mag je ook vragen naar de ongeldige stemmen. Sterker nog als je denkt als burger dat het toch geen ongeldige stem is dan moet de voorzitter dit vermelden en melden aan de helpdesk deze stuurt dan een waarnemer die het stembiljet nogmaals bekijkt.
Dit alles moet zelf worden genoteerd in het proces verbaal.

Het is zelf zo openbaar dat men als gemeente zelf de uitkomst van de sneltelling zelf doorbelt naar bv. het ANP en de kranten. Die deze dan weer verspreiden naar bv. het NOS of RTL.

Het stemgeheim is dat je vrij mag stemmen en dat niemand mag zien wat je op het stembiljet inkleurt en in de stembus deponeer.
Wat dus niet mag op stembureau's en wel gebeurde is dat bv. Jolanda Sap gefilmd werd door een cameraploeg die achter haar rug staat te filmen wat zij inkleurt. Een cameraploeg mag alleen in de publiekeruimte komen.
 
Op tv was een antropoloog (weer een loog ja!) die onderzoek had gedaan naar waarom bepaalde groepen van buitenlandse komaf op de PVV stemden.
In dit geval waren dat bv Surinamers die vonden dat de Marokkaanse en Turkse moslims zich misdroegen en dat zijzelf bij Nederland hoorden en ingeburgerd waren.
Zelfs als ze zelf ook moslim waren, maar voor Hindoes en Christenen al helemaal.
Voor andere buitenlanders zal ook wel zoiets gelden.

Grtz.
 
Sjees... het wordt alsmaar gekker in dit land hier. Een kennis van me met een verblijfsverunning die zelf Oost-Duitser is, had het laatst in zijn half Duits half Nederlands ook over die "scheiss boitenlander".:biggrin:
Ik heb hem even duidelijk gemaakt dat hij ook buitenlander was. Tja, toen moest ie natuurlijk aangeven dat ie het over een andere kleur bevolking had en bepaalde andere bevolkingsgroepen die ik hier verder niet wens te noemen omdat ik het lang niet altijd eens ben met dat soort uitroepen.

Maar het is gewoon op een bepaalde manier van een kant komisch om de ene buitenlander te horen sodemieteren dat de andere buitenlander hier niet thuis hoort.:biggrin::biggrin:
Van een kant is het komisch schreef ik, van de andere kant is zoiets eigenlijk gewoon diep triest. Als niet alleen wij Nederlanders (een grote groep althans) maar ook onze buitenlanders zo egocentrisch en egoistisch worden is het einde zoek.:(
 
Maar nu gaan we een regering krijgen van de twee "tegenpolen", VVD en pvda.
Tenminste noemde Rutte de pvda toch niet een ramp voor Nederland?
Hij is in sneltreinvaart blijkbaar omgekeerd.

Voor mij mag de SP echter wel meedoen, en daarom ben ik voor een regering van pvda, SP, CDA en D66.
Met D66 ben ik niet zo blij en het CDA heeft zwaar verloren, maar het was de enige manier om de SP erbij te krijgen.
Rutte heeft tenslotte de SP uitgesloten, althans hij heeft steeds gezegd dat hij niet in een kabinet wil samen met de pvda en SP.
Nu zal hij een boel moeten gaan toegeven aan de pvda, maar meer dan in een kabinet met ook CDA en D66 erin.
Geloof maar niet dat de pvda er makkelijke jongens in gaat zetten.
We zullen zien.

Grtz.
 
Weer een slachtoffer van de verkiezingen!.

Jolande Sap van groen links moet als fraktieleider vertrekken van de partijleiding, en opgeruimd staat netjes moet ik zeggen.
De Kunduz missie in Afghanistan had ze nooit moeten goedkeuren want het is grote onzin wat daar gebeurt.
Bovendien wordt het daar niet veiliger maar komen er steeds meer bermbommen bij en worden steeds meer trainers door hun pupillen vermoord.
Ook het voorjaars accoord had ze niet aan mee moeten doen en zeker niet onder de noemer "we moeten verantwoording nemen", want dat is ook flauwe kul.
Als ze die dingen niet gedaan had was de partij nu gelijk gebleven of groter geworden.
Nu ligt de zaak goed aan diggelen.

Ander nieuws is dat staatssecretaris Halbe Zijlstra (VVD) van onderwijs de kwakzalverprijs dit jaar heeft gewonnen, gefeliciteerd!
Bij betaald de opleiding tot chiropractor.
De Meester Kackadorisprijs wordt jaarlijks uitgereikt door de vereniging tegen kwakzalverij.

Grtz.
 
Tja daar snap ik nu totaal geen bal van.
Nu moest ik dat mens van Sap sowiezo niet echt, maar eerst was na het verlies even een aantal dagen geen nieuws en toen kwam naar boven dat ze aan zou blijven en ook steun zou hebben.
En nu is er toch opeens weer geen steun? Dat begrijp ik niet, dat hadden ze dan ook meteen kunnen doen.
Hoe dan ook, ze heeft het zichzelf wel gezocht, eerst met die Kunduz missie waarvan ze ook bleef aangeven dat ze daar achter bleef staan, ondanks dat we allemaal weten dat daar niet gebeurt wat er zou moeten gebeuren. En daarna met dat lente akkoord waar ze mee dacht weg te komen.
De reden zou nu zijn de nederlaag en dus verantwoordelijkheidsgevoel, haar wijze van leiding geven en ook dat die wijze de kiezers niet bindt en het gerommel intern, aldus de partijvoorzitster.
Ze heeft wat verkeerde beslissingen genomen en TOEN had de fractie haar terug moeten fluiten en niet achteraf gaan mauwen.

Achja... ben benieuwd welk vrouwsgeval (of verwijfde) daar nu weer de scepter gaat zwaaien want iets anders heb ik in die partij nog niet rond zien lopen, althans niet in het nieuws. En dat bedoel ik niet discriminerend.
 
Tja BT, het gaat in sneltreinvaart de (in)formatie.
Ik vrees het ergste over wat we allemaal over ons heen krijgen?
En ik denk dat veel mensen spijt krijgen dat ze niet op de SP gestemd hebben, want dan zou het veel minder erg zijn geworden!

Grtz.
 
Ik geleuf da ook dus da benn'n er dan al twee.

De PvdA heeft veel beloofd en leek erg in de richting van de SP te zitten maar je moet maar eens kijken wat ze allemaal ingeleverd hebben. Ik durf er samen met Kilroy voor te wedden dat we het weer voor onze kiezen krijgen, dat is evident met de VVD.
En de PvdA heeft de afgelopen jaren bewezen er niet voldoende te zijn voor de lage inkomens. Ja... die met een sociale dienst uitkering, maar die wat daar net boven zitten met iets meer dan minimum maar bij lange geen modaal vallen overal buiten en vangen geheid weer de hardste klappen op.

Dus eerst maar eens zien wat er komen gaan, echter mij lijkt ook dat we een harde tijd tegemoet gaan. Harder dan noodzakelijk en harder dan met een SP in de regering.
 
zo voor mij mag ie nou al weer vallen

Wat een drama voor de mensen met kleine kinderen.

Max ww naar 2 jaar, geldt dat voor nieuwe gevallen of wordt er direct met de bijl gehakt??? Of zijn verworven rechten ineens niet meer geldig.

AOW versneld naar 67

Hypotheekrente afbouw .

Zorg heet nu met recht zorg




ik gleuf da jullie gelijk hebben.
 
Wisten jullie dat die de Jager 10.000 euro vraagt om een praatje te houden van ongeveer een uur bij een ondernemersvereniging !!!!!
 
Hypotheekrente afbouw is alleen maar terecht, zolang ze maar goed uitkijken dat ze niet de mensen die daar nu van afhankelijk zijn tezeer benaderen.
Maar ik vind dat nog veel te lang duren en met veel te weinig procenten.

De ww... ja ze verkwanselen je rechten, maar degenen die VVD stemmen die weten dat want dat was VVD al langer van plan.
AOW zat er ook aan te komen, want dat wilde de VVD ook snel.

Ik vraag me eigenlijk af wat de PvdA gewonnen heeft voor de mensen met de kleinere beurs. Heb er nog niet naar gekeken, vanavond niet thuis geweest.

TD, verbaast me niets, dat zakt wel weer af nu er een akkoord is. Dan is hij echt minister af en kukelen dat soort bedragen ook in elkaar, alhoewel het nog steeds een paar duizend euri zal blijven en da's nog steeds meer dan genoeg.
 
Wat een asociaal volk is toch een hoop van die VVD leden en stemmers he.
Je ziet uitspraken alsof mensen met lage inkomens dus profiteurs zijn, alleen maar rokend op de bank liggen werkloos te zijn en telkens voor een scheet naar de dokter gaat. Terwijl veel mensen met een minimum inkomen gewoon WERKEN en meer van dat soort denigrerende en discrmininerende uitspraken. Daarnaast zijn het net zo vaak mensen met hogere inkomens die voor een hoestje naar de arts gaan, dus dat onnodig arts bezoeken komt in alle lagen van de bevolking voor.
Dit soort uitspraken zo gauw ze echt eens iets voeeln, maakt wat voor klootvolk dat is. Althans dat deel van de VVD leden/stemmers die zulke uitspraken doen.

Van de ander kant lach ik me kapot. Waarom? Omdat ze nu zelf eens aan den lijve ondervinden wat ze de lagere inkomensgroep telkens aandoen als de VVD aan de macht is. Zelf eens voelen wat wij al jaren voelen.

Zoals ook de verhoging van het eigen risico van 220 naar 350 euro, ook nog per persoon!!! Voor iemand met een inkomen van 1200 euro is dat even iets anders dan iemand met een inkomen van 4000 euro of meer. Buiten het feit dat het onredelijk is om de mensen die dus echt zorg nodig hebben te straffen voor het feit dat ze chronisch ziek zijn. Iets waar de meesten niets aan kunnen doen. Is vader en moeder samen ziek, is dat dus al een jaarlijks bedrag van 700 euro, even los van de premie die daar nog niet bij zit.

Nu wordt echter de premie inkomens afhankelijk.
En voelen zij nu dus ook echt de pijn die mensen met lage inkomens voelen.

Want 285 euro premie (incl. aanvullende verzekering die je als gezin gewoon nodig hebt) is een aanslag op een gemiddeld inkomen van 1200 euro.

En dan zijn ze zo vreselijk kwaad en zitten die VVD'ers boven op de kast en wie wordt er op aangekeken naast Rutte? Juist de lage inkomens. Wij hebben dat echter niet besloten.
En wij worden er ook niet rijk van. Ik dacht dat mensen met hoge inkomens beter konden rekenen, klaarblijkelijk niet.
Want wat er bij de lage inkomens gewonnen wordt op premie, gaat er weer af aan verhoging van die belastingschijf zodat het vrijwel niets oplevert en feitelijk schuiven met geld is en geen bezuiniging of lastenverlichting.
Dat is namelijk altijd zo met regeringen. Bonussen worden er niet gegeven, er wordt alleen geschoven, zodat het lijkt alsof je iets krijgt, maar dat wordt je elders afgenomen.

Het gaat ook niet ver genoeg, dus de hogere inkomens moeten niet klagen. Het gaat geheid niet door de eerste kamer komen, die belastingschijf vermoedelijk wel.
Ergo, er komt geen lastenverzwaring voor de hogere inkomens v.w.b. de zorg, maar wel een lastenverzwaring voor de lagere inkomens, die dat zeker nu in crisis ook niet kunnen hebben.

En dan vragen ze zich af waarom er toch een stijgende criminaliteit is?

Natuurlijk is een behoorlijk hoge premie niet fijn. Maar dat geld voor iedereen en niet alleen voor hoge inkomens.
Het enige wat wel beter zou zijn is dat ze het percentage gewoon over alle inkomens doortrekken en niet alleen over middeninkomens, want op deze wijze is het onevenredig hard. Ondanks dat feit hebben de lagere inkomens wel vaker onevenredig harde maatregelen langs hun kiezen gehad dus dat het eens anders zou zijn, zou niet slecht zijn.

Die hele zorgverzekering hadden ze nooit moeteren veranderen jaren geleden, er is daarmee nog nooit zoveel ellende en gezeur geweest als sinds het wijzigen en de "marktwerking" die er niet is.
 
Ter duidelijkheid. Bovenstaande is niet gericht op VVD stemmers, maar specifiek tegen stemmers die dergelijke uitspraken als genoemd hanteren. Maar dat werd eignelijk ook duidelijk genoeg aangegeven.

Inmiddels is er een hoop gedoe achter de rug en inderdaad, men gaat het niet door de eerste kamer krijgen dus er zal nog wel het een en ander aan gesleuteld worden.
Er wordt te zeer naar 1 pakket gekeken, terwijl de hele bezuiniging 1 pakket is. Waar hier dus veel verloren wordt door sommigen op gezondheidszorg, wordt dit elders weer deels op andere wijze gecompenseerd zodat het maximale verlies voor de hoge inkomens op 4% ligt.
Net zoals de allerlaagste inkomens er hier wat bij krijgen en elders verliezen.

Het wordt nog afwachten of ze nog iets vinden wat dan wel door de eerste kamer heen komt en wel geaccepteerd gaat worden.
 
Nou, het wordt langzaam duidelijk wat het combo Rutte Samson over ons heen stort en ons gaat kosten.

Rutte blijft bij zijn blokjes denken van eerst de bezuinigingen en dan pas daarna kan economische groei komen.
Wat dat betreft blijft hij beweegbaar als een olifant.

Van de andere kant is de enige die het juist heeft Roemer van de SP die zegt, zonder groei blijft het doormodderen.
En inderdaad veel economen zijn intussen ook tot de conclusie gekomen dat zonder economische groei je niet uit de crisis kunt komen.
Dat de zuid-Europese landen door de opgelegde bezuinigingen automatisch in geen 10 of 20 jaar economische groei zullen hebben, want dat gebeurt automatisch met de bezuinigingen en dat zijn eenvoudige economische wetten.
Die 3% norm is geen economische wet maar afspraken gemaakt door landen.

Het is dus zaak om tegelijk met bezuinigingen te zorgen voor economische groei, en dat is de enige manier om de crisis door te komen.
Rutte blijft echter stug volhouden in de ingeslagen koers, dus is de heilige geest nog niet op zijn hoofd geland.
Maar dat kan nog altijd gebeuren en een regeringsaccoord veranderen kan altijd alsnog zoals nu wel blijkt.
Je moet dus afstappen van het blokjesdenken maar tegelijkertijd verschillende dingen doen, maar daar is de politiek nooit zo sterk in geweest.

Ja, ook in Duitsland zwakt de economische groei af ondanks het blokjesdenken van Merkel, en beginnen economen zich intussen op hun hoofd te krabben.

Grtz.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan