Remeha Avanta

Normalieter zijn de drukventielen goed afgesteld. heb hier onlangs ook nieuwe gasmeter en reduseer gekregen. en geen kosten het is tenslotte hun rommel. en daar betaal je via je vastrecht aan mee.

En ja waterpomptangen zijn ze handig mee ze doen er practisch alles mee. trouwens hebben ze een hekel aan tillen.

Heb ze hier twee dagen gehad i.v.m verplaatsen van electrisch. ik had zelf de geul gegraven anders waren ze hier een week geweest.

Als ze s.morgens kwamen vielen ze bijna uit hun grote bus. waren ze eenmaal aan het werk riepen ze gelijk dat ze een droge mond hadden. en hadden hun mobieltje afgesteld op lunch en koffie pauze maar het belangrijkste was einde werktijd.

Maar goed essent zal wel een baas zijn waar het geld geen rol speeld. tenslotte kunnen ze zo weer doorberekenen op de gebruikers.

vg/sth.

Hij valt nog steeds in de zelfde storing.
Gas druk is goed CO2 nu goed af gesteld.(8,8 exact)
Ontsteking goed Pfffff.
En valt om de 2 dagen in E4.

Vr.gr. Janblues

springt hij aan en valt hij na 3 sec op storing,en is je stopcontact wel geaard en wat voor een thermostaat heb je
gr frans

Hij valt niet na 3 sec. uit dat duurde eerst een paar dagen en nu een paar uur.
En de themostaat is een Chronotherm modulation.
De monteur is geweest maar heeft niks gedaan omdat de voordruk te hoog was.
En dat was volgens hem de storing.
De ketel brand nu wel een stuk beter en is nu ook goed af te stellen.
Dat ging idd niet met die hoge voordruk.
Het co2 getal was op laaglast te hoog maar dit heb nu op de goede waarde gezet.
Bij vollast was hij 8,7 en heb ik ook op 8,8 gezet.
Hij zit wel op een geaard stopkontakt.

Vr.gr. Janblues

ik denk dat je toch een aarde probleem hebt al meer mee gemaakt kabel is gestript maar mantel blijven zitten en machinaal amp stekker erop geknepen en heb je het stopcontact open gehad en de aarde gemeten misschien geen draad of draad niet aangesloten kabel rechts langs de pomp leggen niet voor het gasblok langs geeft met de moduleerende thermostaat inductie spanning leg eens van af een aardepunt in de ketel een draad naar de koudwater leiding
gr frans

Is de Chronotherm modulation als modulerend aangesloten ??? zo ja sluit hem dan eens aan zonder die functie. dus gewoon open/dicht contackt.

Heb hier zelf ook zo.n type (oudere type 3) heb hem niet met deze functie aangesloten. de ketel regeld zelf het modulerend werk.

Er zit op de meenste ketels ook een weerstand bij een aansluiting van de termo.bedrading aan ketel .ik weet zo niet 123 wat die voor invloed hier op kan hebben.

vg/sth.

modulation doet niks als hij niet goed aangesloten is en een weerstand komt voor bij vailant weerstand tussen 4 en 5 junkers heeft er ook een maar deze werkt anders dan gaat de ketel branden bij onderbroken contact en stopt hij bij de doorverbinding ik vermoed dat hij een aarde probleem heeft
gr frans

Zo.n Chronotherm modulation termo. regeld toch zelf deze functie hij chekt eerst hoeveel energy er nodig is om op te warmen.

Weet niet of er iets niet goed is in deze funktie van de termos. zelf en of hij hem als modulerend heeft aangesloten.

Dus daarom vermelde ik om hem als open/dicht contact aan te sluiten. ik had hem zelf ook als modulerend aangesloten. maar vond een rare gedrag in verwarming duurde erg lang voordat kamer op temp was.

Heb hem toen open/dicht cont. aangesloten dus het modulerend werk regeld de cv (bosch) zelf en kamer was snel warm.

Ik vermeld gewoon mijn ervaringen en kan misschien een bijdrage zijn.nu kan het best zijn dat de electronica beinvloed wordt door een inductie spanning die niet afgevloeid wordt naar de aarde.

Er kunnen zich dan ook rare dingen gaan vormen. net als bedrading in pvc buis van een hotelschakeling.

Voor het zelfde is er iets niet fris in de logica van de cv zelf.

Het blijven rare dingen en in het meenste geval kan er beter iets stuk wezen dat je gemakkelijker kan opsporen wel doen en niet doen is mooilijk optesporen.

vg/sth.

klop bosch heeft twee aansluitingen is de oude maxicom van radson remeha niet moet net als vailant omgezet worden in het menu van conect 1 naar 0 maar ik heb het vermoeden dat hij met zijn avanta een valse inductie spanning krijgt of een aarde probleem
gr frans

Yep volgens mij is die oudere radson maxicom identiek het zelfde ? heb hier nl nog twee liggen van 32kw heb zelf nu een bosch er aanhangen.(en bevalt me zeer goed trouwens ook die van radson heb er nooit wat mee gehad.)trouwens ook nog fluister stil ze zijn goed geisoleerd.

Ik kom nl veel vrij jonge cv.s tegen uit woningbouw die gesloopt worden en nog resente ketels aanwezig hebben. heb een tijd lang twee cv.s ingebruik gehad eentje als reserve als er ene het tijdelijk begaf.of een grote onderhoudbeurt kreeg. maar door ruimte verbouwing paste dat niet meer. hoefde alleen maar een paar kogelkranen open en dicht te zetten en kon dan weer verder stoken. het was wel een hele fabriek ha ha.

Maar liggen nu te ginnegapen op zolder.kompleet schoongemaakt al.

En ff een aarde draadje aansluiten is zo gepiept.en mag hopen dat hij van de elende af is.

vg/sth.

Heb de thermostaat even los gehad en weer terug gezet.
Nog niet niet weer uit geweest.

Vr.gr. Janblues

dan heb je vermoedelijk de draaden verwisseld als in de ketel rood op 1 zit moet met een modulerende thermostaat de rode ook op 1 zitten als je die ver wisseld krijg je een fout signaal
gr frans

Janblues;190794 zei:
Het volgende probleem doet zich voor hij geeft een knal en dan werkt hij gewoon weer of geeft storing E4.
Ontsteking werkt goed.

Ik heb exact hetzelfde probleem met een Remeha CW4 van oktober 2007, nu bijna 9 maanden oud. Na controle bleek de aarde op het stopcontact voor de ketel niet goed te zijn. Ik heb nu een nieuwe aardedraad getrokken naar de contactdoos en het probleem lijkt opgelost, want de ketel start weer als een zonnetje, geruisloos en direct.

De symptomen waren:
vrijwel altijd haperend ontsteken, af en toe met een knal
met steeds grotere regelmaat een E4 melding, na reset werkte de ketel dan weer correct, maar toch met moeizame ontsteking.

Ik vraag me nu alleen nog af of de ketel beschadigd kan zijn geraakt door de langdurige arbeid zonder goede aarde. Mar dat zullen we de komende tijd wel merken.

Groeten en dank voor alle informatie.

Mijn Ketel werkt weer als een zonnetje.
Er is een andere monteur van remeha geweest.
Deze man was een stuk aardiger en schudde zijn hoofd wat over de eerste monteur.
Hij vroeg ook gelijk naar de aarde.
Ik zei die is 100% goed.
Die kan je met de ketel zelf ook testen.
En dat heeft de man ook gedaan en hij was 100% goed.
Hij heeft de ontstekings spoel weer vervangen en ik heb nog geen storing weer gehad.
Niet iedere spoel is goed zei hij ook niet als ze nieuw uit de verpakking komen.
Hij nam ook gelijk 2 mee uit zijn auto wat ik al een beetje vreemd vond.
Ik zit nu wel met een rekening van remeha van de eerste monteur die eigenlijk niks gedaan heeft.

Vr.gr.Janblues

Dat verbaast mij toch, dat een goede aarde zo belangrijk is voor de werking van een dergelijk apparaat.
De aarde aan een wandcontactdoos ("stopcontact") is namelijk alleen bedoeld als veiligheidsaarde, en voor niets anders.
Het is mij bekend dat er ook problemen kunnen optreden met (andere) computer apparatuur als de aarde niet perfect is, maar dat heeft met potentiaal verschillen te maken.
Dat betekent dat er pas iets mis kan gaan op het moment dat je verschillende apparaten met elkaar verbindt (en meestal dan nog terwijl ze ingeschakeld zijn).

Verder is het zo dat je gehele verwarmingsinstallatie nog een aparte aarde moet hebben.
Maar die mag je dan weer niet als aarde voor niet apparatuur die niet op een geaarde wcd is aangesloten.
De verschillende delen van die verwarmingsinstallatie zijn niet altijd een goede elektrische verbinding (zijn ze ook niet voor bedoeld) , vandaar de aparte aarding in bijvoorbeeld de badkamer en vandaar dat je deze niet als vervangende aarde mag gebruiken.

aarde is voor de ionisatie spaning ketel springt aan en naar 3 seconde moet het ionisatie signaal daar zijn anders valt hij op storing geen aarde stagneerd dit signaal en einde oefening
gr frans

Aarde wordt meenstal onderschat een goede aarde heb je niet zo 1.2.3 vooral oudere huizen zijn nog aangesloten op waterleiding (aarde) maar die zijn deels vervangen door pvc.dus reken maar dat de omhse waarde in die gevallen niet goed zijn voor huidige normen.

En zal kunnen leiden tot storingen in d.i.v apparaten.

Ik heb hier aan de meterkast een aarde via norm aan ohm.

Tevens heb ik hier zelf aarde geslagen op een zoutlaag waar wij boven op zitten die ik gebruik voor hoogfrequent toepassingen. om instralingen te beperken zit trouwens ook gekoppeld aan langdraad antennes met regelbare weerstand.

Koppel ik deze aan mijn meterkast en haal de orginale weg hou ik haast geen aarlek schakkelaar er in. dus reageerd erg op iets aan lekspanning vooral tl armateuren zijn ondingen met lekkende travo,s.

Dus veel mensen denken dat een pen van 1.80 een goede aarde geeft maar een goede kennis van grondsoort is eerste vereiste. ook zijn er verschillende aarde pennen in de handel voor d.i.v grondsoorten. zelfs de hoogte van de grondwater peil (in droogte tijden) varieert de ohmse waarde. maar goed ieder heeft geen ondergrondse water well. of een zoutlaag tot zijn beschikking waar de ohmse waarde vrij constant is.

En kan me erg in vinden dat er apparaten zijn die raare symtonen geven wat kan voortvloeien uit aarde probleem vooral het huidige opbouw van electronica componenten inductie (in pvc buizen) en zelfs aardlussen kunnen grote boosdoenders zijn
en zijn meenstel niet direckt in beeld.

vg/sth.

frweber;192269 zei:
aarde is voor de ionisatie spaning ketel springt aan en naar 3 seconde moet het ionisatie signaal daar zijn anders valt hij op storing geen aarde stagneerd dit signaal en einde oefening
gr frans

Dit is geheel correct.

Alleen dit snap ik niet.

Koppel ik deze aan mijn meterkast en haal de orginale weg hou ik haast geen aarlek schakkelaar er in. dus reageerd erg op iets aan lekspanning vooral tl armateuren zijn ondingen met lekkende travo,s.

Een aardlek met de sroom naar en van het toestel.
Is het verschil groter dan ongeveer 20 mA gaat hij er uit.
Dan moet de aarde wel heel erg slecht zijn als hij blijft zitten.
Dat is dus net andersom.

Vr.gr.Janblues

aarde gaat via de ketel naar de print daar zit de ionisatie modulen en zet de spanning om naar het gasblok en zorgt zolang de ketel brand dat de magneetspoel in het gasblok voldoende spanning spanning houd ketel uit magneetspoel dicht ende gas toevoer
gr frans

@ Frweber Alleen dit snap ik niet.

Koppel ik deze aan mijn meterkast en haal de orginale weg hou ik haast geen aardlek schakkelaar er in. dus reageerd erg op iets aan lekspanning vooral tl armateuren zijn ondingen met lekkende travo,s.

Ik wilde hier aangeven dat er verschil zit in aarde de normale aardleiding aan mijn mtr kast heeft een andere ohmse waarde dan mijn aarde in zoutlaag.

Koppel ik die aarde uit de zoutlaag aan mtr kast vliegt de automaat er uit. zet ik de aarde die volgens norm aan ohm waarde is gebeurt er niets en toch is de waarde goed.

Heb net zo lang gezocht d.m.v apparaten af te koppelen van randaarde en kwam er achter dat tl travo.s de lek gaven.

Maar het vreemde is waarom klapt hij er niet uit aan de aarde die de norm heeft.?? dus mijn conclusie is dat aarde en aarde punten verschillen ook met de hoogte van grondwaters en bodem vocht gehaltes.

Op orginale aarde punt heb ik n.l met zeer drooge tijden een brom op apparaten en dat heb ik nooit op aarde uit zoutlaag.{zit vlak bij zout winneng} dus aarde omhs waarde moeten haast wel varieeren aan orginale aarde punt. er worden standaard lengtes gebruikt om aarde te krijgen maar de grond soorten verschillen enorm.

Aarde punten worden vaak onderschat maar zijn zeer belangrijk voor d.i.v apparaten en niet alleen voor lekstroom.

vg/sth.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan