Remeha Avanta

klopt die spaning gat met de ionisatie draad en nog een paar relas naar de spoel voor de ionisatie die spaning valt dan voor een deel weg hoe precies weet ik ook niet want dan word meestal de print vervangen aarde naar de stekker hoe dat werkt weet ik ook niet precies dat is iets dat moet je aan een electrieker vragen ik weet alleen als het fout gaat met de ketel
gr frans

MAS3;192267 zei:
Dat verbaast mij toch, dat een goede aarde zo belangrijk is voor de werking van een dergelijk apparaat.
De aarde aan een wandcontactdoos ("stopcontact") is namelijk alleen bedoeld als veiligheidsaarde, en voor niets anders.

De ervangen aardleiding heeft ook niet het gewenste resultaat opgeleverd helaas. Een dag na het vervangen begon de ketl alweer te pruttelen bij de ontsteking. Geen harde ploffen meer, maar wel het overduidelijke geluid van een brander die moeizaam aanslaat.

Inmiddels zijn we een week verder en de Remeha heeft er geen zin meer in. Hij blijft nu op E4 staan, ook na het resetten, ook na het herstarten van de ketel. Geen gas zou je zeggen, maar de gasaanvoer is goed, net nog gecontroleerd. Afgelopen vrijdag Remeha gebeld (de ketel is pas 9 maanden oud) en woensdagmorgen komt de monteur...

Wordt vervolgd!

als hij prutteld vermoedelijk verkeerde afstelling en kan nu inmiddels wel een gescheurde brander geworden zijn
gr frans

Probeer het eens met een nieuwe spoel.
Je kan ook even googlen naar het storing boek.

Vr.gr. Janblues

Om je spoel te testen kun je de punten waar de vonk plaats vind wat verder uit elkaar buigen.
Kijk eens als de spoel bij 1 cm behoorlijk zwakker is.

Vr.gr. Janblues

niet doen want de kans is groot dat hij afbreekt 28 euries jekunt even de kabel door meten i kilo ohm en contacten schoon maken en onsteekpen schoon borstelen met messing borstel
gr frans

Dat valt wel mee ze steken wel 8 cm in de ketel.
Ook de monteur van remeha teste zo de spoel.
Wat je wel nog even kan meten is de voordruk.
Deze mag niet meer dan 30 m bar zijn.

Vr.gr. Janblues

bij mij was de oorzaak van de E4 melding dat de ionisatie-stroom net onder de ondergrens van 1 uA was. Dit kon een remeha monteur met een laptop makkelijk uit zijn programma aflezen. Het rare is dat mijn kontrakt-installateur voor het jaarlijkse onderhoud deze ionisatie-pen al had vervangen.

Wellicht verschilt de kwaliteit van de pen of de wijze van monteren van de ionisatie-pen.

Nu draait ie probleemloos

kan ook de deksel zijn die de brander aandrukt deze heeft 3 druk punten corosie op die punten geeft ook slechte ionosatie even opschuren
gr frans

Wat je op een sat forum al niet kan leren :)

Daar is in het verleden het offtopic-forum voor in het leven geroepen, voor andere zaken als satelliet. ;)

Ik heb afgelopen dagen E4 storingen gehad aan mijn ketel. Er is een monteur bij geweest en heeft jullie tips opgevolgd inzake aarding en pakkingen! Bedankt voor de tips.

Nu kwam hij alleen tijdens de meting van het rookgasafvoer erachter dat de waardes CO2 en O2 niet goed waren. Geprobeerd af te stellen. Bij laaglast ging dat prima maar bij Hooglast kan hij draaien wat hij wil maar er gebeurt niets en de waardes zijn veel te veel afwijkend.

Gebeld met Remeha en daar adviseerden ze direct om de gasblok te vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

gr,
Andras

eerst vollast afstellen schroefje links co2 5,2 co 8,8 menu en de +toets indrukken eerst menu dan meteen + ketel gaat naar vollast H3 moet hoofdletter zijn dan laaglast -toets indrukken dan dan met de nippel met rode zegellak met inbus 2 mm laaglast instellen zelfdewaarde als vollast en reset en alles is inorde ook even pakking achter brander controleren zit achter de 3 schroeven is een half ronde deksel is een modificatie op geweest van rubber naar molicote en alle aarde nakijken ook van het stopcontact en de ketel is ook fase gevoelig succes(als de ketel open is geweest ook pakking vervangen achter die 4 schroeven en opletten dat de lucht aanzuig goed aan het gasblok zit
gr frans

voordruk moet ook tussen de 25 en de 33 mbar zijn

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan