Rename in XP

P

peterkn

Ik heb heel wat MP3tjes op de schijf gezet, waarvan de titel nu begint met bv "Hits70......... en daar achter artiest/song. Nu wil ik dus bij alle bestanden dat "Hits70" verwijderen. Weet iemand hier een oplossing voor. Graag met uitgebreide uitleg..... Doe het in dosbox met rename.... heb ik geprobeerd... dat lukt dus niet! Veranderen gaat wel, een deel wissen niet.

Graag suggesties!

Peter

 
Met rename in dos lukt het niet, omdat dos maar 11 tekens aankan, je zou dan dus de hele titel opnieuw moeten gaan intypen bijv.

ren Hits j~1.mp3 jansmit.mp3 en dat wordt dus errrrrg lastig met 8 tekens.

Je kunt het wel vanuit de verkenner doen, titel voor titel. Daar zijn een paar methodes voor die hetzelfde doen:

a.) Selecteren, rechtermuisknop en dan "naam wijzigen"

b.) Je selecteert hem met de muis, wacht een halve seconde en klikt er dan nog 1x met de muis op, dan zit je in de editmode en kun je de naam wijzigen.

c.) Je selectert hem met de muis en druk op F2 dan zit je ook in de editmode om de naam te wijzigen.

In editmode zul je overigens zien dat de hele titel dan geselecteert is, op het moment dat je dan een toets drukt, ben je de hele titel kwijt.

Wat je dus doet, is je drukt in editmode op pijltje naar links of pijltje naar rechts, dan zie je dat de selectie opgeheven wordt terwijl je wel nog in editmode zit.

Nu kun je gewoon naar links (of "home" kiezen) en dan haal je dat deel van de jaren 70 wat je niet wilt zien gewoon weg met DEL of backspace.

Ik weet zo even 1, 2, 3 uit het blote hoofd geen methode om dat met meerdere bestandsnamen tegelijk te doen vanuit windows.

 
mp3 collector is heel goed in die dingen... zoek maar eens in google.. mp3 collector dus :)

 
Mp3 collector net van het net geplukt, zal het eens gaan proberen. De methode van Black Tiger gebruikte ik al. Daar gaat toch nog heel veel tijd inzitten.. En een foutje is snel gemaakt.

Bedankt voor de tips heren!

Peter

 
Met totaalcommander [windowwscommander]gaat het ook wel redelijk snel

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan