Reset fabrieks instellingen Dreambox 7020si

M

manado

Beste mede forum leden, ik ben in het bezit van een Dreambox 7020 si met een dual LNB voor Astra en Hotbird en een CanalDigitaal Basis abonnement. Deze box werd beheerd door een externe aanbieder via CardSharing. Om dit er uit te krijgen heb ik de box gereset naar fabrieks instellingen. Nu komen mijn vragen;

1 Hoe krijg ik de satelieten goed ingesteld (Astra = 1 en Hotbird = 2)?

O ja, als ik in de signaalmeting kijk staat alles op 0!

2 Hoe krijg ik de CanalDigitaal zenders en overige vrije zenders er weer in?

3 En natuurlijk hoe kan ik d.m.v. mijn laptop inloggen in de box, hij vraagt om een gebruikers naam en wachtwoord?

Het installeren van andere leuke software komt daarna wel.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Beste Manado, welkom op Satellite Fun.

Als je teruggegaan bent naar fabrieksinstellingen dan wordt alles teruggezet, helaas ook een aantal zaken die eigenlijk van tevoren gebackupped moesten worden.

Even heel kort antwoord op je vragen.

Het beste is als je even vertelt welke firmware je er in hebt zitten, Gemini, Pli, Nabilo of iets anders? Vaak zie je dat al bij het starten van de Dreambox.

1.) Over het algemeen zit dat bij setup, instellingen, zenders zoeken en dan lnb instellingen. Je kunt daar kiezen voor eenvoudige diseqc 2 satellieten. Zet Astra op A/A en Hotbird op B/B. Als je dan nog geen signaal krijgt, draai je deze om, dus Hotbird op A/A en Astra op B/B.

Hiervoor moet er wel een zenderlijst aanwezig zijn of je moet een scan uitvoeren.

2.) Kijk daarvoor in onze handleidingen sectie. Je kunt de Enigma1 zenderlijst uit onze downloadsectie ook downloaden. Zitten wel wat meer satellieten in maar dat maakt niet uit. In de handleidingen sectie staat hoe je met DreamboxEdit je zenders in je Dreambox kunt zetten, voorzien van afbeeldingen bij de uitleg.

3.) Gezien de fabrieksinstellingen er weer op staan is dat

usernaam: root

wachtwoord: dreambox

Bij sommige firmware is geen wachtwoord erbij, maar ik zou het wel ingeven.

Succes alvast!

Mocht je er niet uit komen, laat het gerust weten, dan proberen we het wel wat uitgebreider uit te leggen.

Beste Black Tiger,

Bedankt voor je reactie.

De firmware is Enigma.

Loader is CCcam 2.1.3.

Board rev. is 03

Kernel Linux is 2.6.9.

Release is 0460

Ik denk neem gelijk deze gegevens maar op voordat daar eventueel ook naar gevraagd gaat worden.:biggrin:

De login gegevens werken bij mij niet root met dreambox, ook enkel root niet en eventueel hoofdletters:huilen:

Op deze schotel heb ik nog een oude Dreambox staan en die doet het nog gewoon, dus er is signaal.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:20 uur ----------

Ik kan naar de box pingen 192.168.1.6 en krijg ook alle pakketjes netjes terug, dus verbinding is er.

Ik kan alleen op geen enkele manier inloggen.

Laatst bewerkt:
De firmware is geen Enigma, dat is het besturingssysteem.

Ik zie staan:

Release is 0460
Dat wil zeggen dat de firmware Gemini is. Dat kun je ook zien als je de Dreambox opstart want dan komt er een blauw scherm met de letters GP in beeld, dat betekent Gemini Project.

Normaliter moet je er zo in komen als je echt reset naar fabrieksinstellingen hebt gedaan.

Telnet naar 192.168.1.6 dan login naam root en wachtwoord ofwel op enter drukken, ofwel als wachtwoord dreambox gebruiken, alles met kleine letters.

Hopelijk is het inderdaad ook de Dreambox waar je naar pingt, maar dat kun je zelf controleren via de communicatie instellingen in de Dreambox.

Als dat niet lukt, dan zou je even in onze handleidingen sectie moeten kijken, daar staat uitgelegd hoe je het kunt fixen je wachtwoord te wissen.

Of een andere optie is om opnieuw je Dreambox te flashen. Dat kan ook via het netwerk, een uitleg daarover staat ook in onze handleidingen sectie vermeld.

De firmware is geen Enigma, dat is het besturingssysteem.
Ik zie staan:

Dat wil zeggen dat de firmware Gemini is. Dat kun je ook zien als je de Dreambox opstart want dan komt er een blauw scherm met de letters GP in beeld, dat betekent Gemini Project.

Normaliter moet je er zo in komen als je echt reset naar fabrieksinstellingen hebt gedaan.

Telnet naar 192.168.1.6 dan login naam root en wachtwoord ofwel op enter drukken, ofwel als wachtwoord dreambox gebruiken, alles met kleine letters.

Hopelijk is het inderdaad ook de Dreambox waar je naar pingt, maar dat kun je zelf controleren via de communicatie instellingen in de Dreambox.

Als dat niet lukt, dan zou je even in onze handleidingen sectie moeten kijken, daar staat uitgelegd hoe je het kunt fixen je wachtwoord te wissen.

Of een andere optie is om opnieuw je Dreambox te flashen. Dat kan ook via het netwerk, een uitleg daarover staat ook in onze handleidingen sectie vermeld.
Bedankt voor je reactie Black Tiger.

Ik denk dat het beter is om opnieuw te flashen want hij doet nu helemaal raar.

Ik heb 'm al een paar keer naar fabrieks instellingen terug gezet want hij blijft regelmatig in het GP logo hangen. Als ik de satelieten bekijk dan zet hij standaard Astra op 1 en Intelsat op 2? Als ik van 2 Hotbird maak en ik laat hem een sateliet scan doen dan zie ik alleen de Hotbird nog maar en geen Astra?

Welke flash kan ik het beste gebruiken en met welk programma?

B.v.d. manado

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:27 uur ----------

Ik heb het met info van dit forum voor elkaar gekregen om Enigma 2 (From PCD) er op te flashen alleen krijg ik na de installatie procedure (met standaard zenderlijst) nog niets op tv?

Ik krijg ook de melding dat mijn interne geheugen bijna vol is dus iedere keer start de cleanup wizard op?

Iemand suggesties?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:28 uur ----------

En kan nu ook niet meer inloggen op de box?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 14:40 uur ----------

Ik heb de Nabilo Darkstar er op gezet en nu kan ik er wel bij en nog inloggen ook.

Alleen nog geen Canal Digitaal zenders wel de vrije.

Even een heractivering van de kaart aangevraagd, kijken of hij het weer gaat doen.

Bij Nabilo moet je als je internet verbinding hebt dan ook cc cam downloaden die zal er niet standaard inzitten als hij gedownload is daarna eerst starten.

Zou voor de CD kaart de laatste versie nemen cc cam 2.21 dat zal staan bij addons dus daar eens kijken.:)

Beste aart44,

Ik ben nog nieuw hier en verdwaal af en toe aardig, waar kan ik die addons vinden ik zie ze niet?

Laatst bewerkt:
Ja ik heb geen 7020 en ook geen Nabilo maar als je box aan het net hangt is het vaak "blue panel" dus de blauwe knop en daar ergens zoeken waar je addons of een download manager ziet dan kun je op de site van Nabilo cc cam downloaden.

Even zoeken dus hier op de site moet je niet zijn ook niets downloaden op je computer rechtstreeks in je Dreambox zonder CC cam of een andere cam krijg je de kaart niet werkend.

Bedankt aart44, heb het net gevonden en ben ermee bezig.

Valt me alleen tegen dat bij het wijzigen van een zender iedere keer CCcam op gaat starten, moet toch altijd actief zijn, zo was het tenminste in de oude situatie.

We sleutelen verder, nogmaals bedankt.

Laatst bewerkt:
Het opstarten als hij er eenmaal opstaan is éénmalig dus dat zal wel meevallen.:)

Je probleem met CCcam die bij elke zender nieuw start heeft vermoedelijk met je CCcam instellingen te maken.

Normaliter met CCcam kun je deze default instellen zoals Aart44 al aangaf, dan zie je hem alleen nog starten als je de ontvanger start.

Dat gaat als volgt:

1.) Zet een willekeurige zender op van je Canal Digitaal pakket, bijv. SBS 6.

2.) Druk nu op de blauwe knop van je afstandsbediening

3.) Zet bovenaan bij "default cam" de instelling op CCcam

4.) Zorg dat je nu bij zowel de zender (linkerkant) alsook Canal Digitaal (rechterkant) de instelling op "default cam" hebt staan.

5.) Druk op de groene knop om te saven.

Nu zou je probleem over moeten zijn en alles moeten werken als omschreven.

Bedankt Black Tiger, is opgelost.

Ik heb er nu Darkstar II op draaien, lijkt mij wat soepeler en sneller te zappen.

Graag gedaan. Heb er zelf ook de Nabilo Darkstar II op draaien, werkt echt fijn.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan