resetting card failed

S

stop

Hallo ik heb problemen met mijn programmer het is een vp20, en ik gebruik het programma icprog 1.04 als ik de bootloader geprogrammeerd heb (dat gaat goed) en dan wil ik de eprom erop zetten dan krijg ik de fout resetting card failed, en ook soms de fout verify failed at adress 0000h

wie weet een oplossing ?? misschien drivers die ik mis??

help me please

 
Dat heb ik ook wel eens gehad.

Wat je kan proberen is:

- probeer eens een andere loader

- maak de contactvlakken van de kaart ff schoon

- gebruik Winphoenix om de eeprom te beschrijven. Mijn ervaring is dat deze soms wel wil werken

- en als hij het nog steeds niet doet, probeer `m eens op een andere pc. De VP20 hoort met bijna elke computer te werken, maar ik ben wel vaker een pc/laptop tegengekomen waarop hij niet wilde.

Je hebt trouwens geen drivers nodig voor de programmer.

Suc6!

 
probeer het programma chipcat eens werkt heel goed staat ook op de side van de maker van de vp20 succes gr jaap

 
hoi gup en jaap

dank je voor de replys gup, ik heb dat allemaal al geprobeerd alleen dat proggie winphoenix die kan ik maar niet vinden maar met die andere programmas blijft hij die fouten geven , en jaap dat proggie heb ik ook geprobeerd het blijft dezelfde fouten geven

groeten ,,,,

 
Hoi Gup,

Heb een vraagje voor, je zegt eerder dat je minder goede ervaring hebt met Vp.20 en laptops.

Zelf heb ik een Vp.2, die werkt op alles behalve mijn laptop, "Willem" raadt mij aan een Vp.20 te pakken, die zou namelijk prima werken met alle pc's en laptops.

Die slechte ervaring van je is dat uit de eerste hand, of horen zeggen.

gamgra

 
Gamgra, ik heb de VP20 uitgeprobeerd op verschillende laptops en op de meeste werkt hij wel. Uitgeprobeerd en werkend op een Dell, Compaq, Toshiba, Acer

Niet werkend (bij mij in ieder geval) op een Fujitsu-Siemens en op een Twinhead.

 
oke wil je niet bang maken maar er zijn ook een aantal slechte kaarten in de handel helaas had ik er bij de 10 die ik bij iemand gekocht had er ook 1 bij probeer eens een andere gw gr jaap

 
Ben ik helemaal mee eens Jaap!

Sommige GW kaarten willen na 1 of 2 keer programmeren stuk gaan.

De uitdrukking goedkoop is duurkoop is met GW's zeker van toepassing!

Helaas kun je er haast niet achter komen welke kaarten er wel goed zijn en welke niet.

Met een beetje geluk heb je een betrouwbare leverancier.

 
das waar kan wel zeggen als iemand goeie wil kopen dat ome willem WEL goeie gw verkoopt bedankt willem

 
nou jaap ik heb volgens mij de originele goldcards ze kosstten mij 40 piek en hebben de opdruk vsd-0103 MM GOLDCARD dus ik denk wel dat die goed zijn (hoop ik natuurlijk) heb er meerder en ook bij meerdere kaarten geprobeerd maar na alle adviezen heb ik nog steeds de foutmelding resetting card failed het schrijven naar de programmer gaat goed alleen de feedback zeg maar dat geeft problemen

mzzl

 
nouw dat zit niet mee dus ,je hebt een vp20 dus deze heeft eigenlijk minimaal 12volt nodig om de eprom te beschrijven ,probeer eens met een andere voeding indien je een voeding hebt van 14 of 16 volt hang die er eens aan of draai de polariteit eens om soms geeft hij op de andere polariteit meer volt vandaar succes

 
" soms geeft hij op de andere polariteit meer volt vandaar "

meen je dat nu jaap ???? :biggrin:

op de vp20 zzit een 7812 spanningsregelaar, als je wilt dat ie probleemloos zijn werk kan doen moet je zorgen dat de adaptorspanning een 3 volt hoger zit dus 15volt

dan werkt ie uit de kunst

suc6

 
nope dat werkt allemaal niet ik wordt er ramgek van hij kan wel schrijven maar die feedback dan gaat het verkeerd ...................................ahhhhhhhhhhhhhhh

grt stop

 
Hi stop,ik heb ook een vp20 en kreeg laats ook deze melding.

Ik had vergeten de jumpertjes terug te zetten deze stonden nog op atmel.

greetings goto.

 
Hoi Goto

das een goeie tip denk ik maar heb jij een schema toevallig van de vp20 of een tekening die je me evt kan mailen en daarbij de uitleg welke jumpertje dat moet zijn ???

 
Hi Stop,als je de vp20 met zo legt dat de serieele uitgang links is moeten alle jumpertjes naar rechts staan.

Ik wilde je een paar proggies mailen die bij mij prima werken maar je email adres kon ik niet vinden.

greetings goto.

 
de vp20 heeft minimaal 15v nodig

bijj de vp20 zit recht onder de 78 12 22 weerstanden.

Daarvan is een weerstand 0 ohm een draadbrug dus.

daar ben ik ook ingetrapt dus let op.

chipcat werkt altijd

suc6 Knutsel

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan