Nou, ik had een stevig loon toen ik werkte, dat was 1500 euro.
Daar kun je prima van rondkomen.
Niet als je een huur hebt van 650 euri nee, dat klopt.
De huur hier is 478 euro, daar komt gas en licht bij 275 euro per maand, en dan nog 60 euro water of zoiets.
Dan nog 130 euro ziektekostenverzekering.
Dat zijn zo'n beetje de vaste lasten.
Niet meegerekend zijn daarbij verzekeringen, diesel, wegenbelasting (grijs kenteken anders kan ik dat ook niet betalen) en nog wat van die grappen.
Boodschappen liggen rond 80 euri per week en dan moeten we toch al oppassen en daarbij is het veels voor avondeten en boterhamvlees niet meegerekend en brood ook niet.
Trek nu maar eens 20% af van dat bedrag, weet je ook wat ik nu heb en dan heb ik het nog redelijk goed. Internet deel ik met de buren dat scheelt en boodschappen worden hier ook gedaan bij de Lidl en af en toe bij de Aldi en heel soms in Duitsland.
Kleren van de Wibra, schoenen van de schoenenreus.. pff..
Vangnetregeling ga ik wel krijgen da's 280 euri per 3 maanden dus zeg maar 90 euri per maand.
En dan is uiteraard nog dat belastingdingens en als we dat niet hadden redden wij het ook niet.
Kindergeld blijven we vanaf, daar worde kleren van gekocht voor de kids, af en toe nog wat leuks en wat overblijft wordt verdeeld over hun spaarrekeningen.
Naja... dadelijk ligt mijn hele priveleven op tafel, ik hou er een beetje mee op.
In elk geval is wel duidelijk dat als die maatregelen door gaan, inclusief dat van het grijs kenteken dat dit niet meer voor particulieren beschikbaar is, dan wordt dat een strop om de nek van vele gezinslevens, vooral van uitkeringsgerechtigden die overigens altijd de sigaar zijn als er weer ergens wat bezuinigt moet worden.