Rotor gaat vanzelf draaien !?

L

larsjeee

Na een jaar probleemloos met een dreambox 800hd en een draaibare schotel gewerkt te hebben, zit ik opeens met een vervelend probleem:

mijn rotor begint uit zichzelf opeens te draaien , terwijl je gewoon tv zit te kijken... hij draait nog wel, en gaat ook naar de goede positie , daar blijft hij een sec of 3 op staan, en dan draait hij helemaal naar de andere kant en blijft daar staan.

soms als hij stilstaat, beweegt hij nerveus een paar mm naar links of naar rechts, waarna opeens weer helemaal door te draaien naar oost.

ik heb op het moment niet het juiste type van de motor, en ik zal morgen proberen het ding te resetten als dat gaat, maar misschien heeft iemand dit al eens meegemaakt?

dingen die ik wel al heb gedaan zijn: dreambox gereset, firmware opnieuw erop gezet, kabels en aansluitingen nagekeken, maar daar is niks raars aan te zien.

is er trouwens ook mogelijk om de rotor via de dreambox te resetten ?
want de schotel is erg moeilijk aan te komen, zal morgen eerst eens een lange schuifladder gaan regelen, om het type rotor na te kijken en een reset te proberen..

iemand ooit dit gehad?
 
Als het een moteck motor is dan kan je die gewoon resetten, bij de ingang waar de tuner binnenkomt brandt een groene lamp, als je tegen het plastic aankijkt zie een kleine minuscule uitsparing even met een sate prikker daarin dan zie je je lampje rood worden en daarna weer groen, kan je een paar keer herhalen en dan heb je je reset.
 
Het is een Mvision mvx-120 motor en er zit inderdaad ook een reset knop op,
Ook een groen,oranje,rood lampje maar kan niet zien of dat brand overdag omdat ik er niet bijkan zonder lange ladder...

In het boekje staat trouwens dat de motor Recalculation ondersteund, heb dat hier elders gelezen dat je dat kan gebruiken op je motor via de dreambox te resetten, maar ik vind dat nergens in het menu terug..

Ik gebruik de Laatste Gemini iCVS-Image met gp3 op een Dm800,
Motor heeft trouwens altijd probleemloos gewerkt tot gisteravond, hij opeens een eigen leven begon te leiden...
 
ik denk dat je een vocht probleem hebt bij de rotor
 
vochtprobleem was ik ook al aan het denken,
echter, ik heb er nu een dm500 op hangen, en daar werkt de ga naar functie ook niet zoals het moet van, maar die gaat niet uit zichzelf draaien, dus ben bang dat het ook nog aan de dm800 zelf kan liggen...

heb hem met de dm500 handmatig naar astra 1 gezet en daar blijft hij nu al zo'n 10 min op staan, ben nu zenders aan het zoeken..

denk toch dat het vocht is idd, hij begint nu ook kleine tikjes naar rechts of links te draaien tijdens het zoeken... lampje brand wel gewoon groen..
 
Hij gaat zelfs al draaien, wanneer de ontvanger niet op rotor staat, maar gewoon op 1 enkele sat, zodra hij stroom krijgt gaat ie willekeurig bewegen,

Maar vocht, moet ik dan denken aan binnenin de motor of de aansluitingen, dat ie contact maakt tussen de binnenkern en de buitenkern van de coax ?

Denk anders dat ik van de week eens de lange ladder leen van mijn buurman en dan de connectors er eens afschroef en helemaal schoon/droog maak, mischien tape erover, zodat er geen vocht inkan ?

En als het in de motor zelf zit, zal het helaas een nieuwe moeten gaan worden, denk niet dat dat dan nog goedkomt...
 
ding dus maar opengeschroeft, en ja hoor, vol met vocht, zat een witte aanslag door het hele binnenwerk, niet zo gek dus dat hij uit zich zelf begon te draaien, wat wel gek is, 1 dag ervoor werkte alles nog probleemloos.

maar nu het volgende, motor eraf gehaald, en schotel er vast opgezet, uitgericht naar astra 1 , en eens met hotbird 13 geprobeerd, maar totaal geen signaal te bespeuren, op alle 2 de ontvangers niet (dm800HD en een dm500)

als ik de koppelingen op de lnb controleer staat er spanning op de connectors (stroom stootje) terwijl de ontvangers gewoon uit staan ?

betekend dit dat de lnb stuk is, of zou er ergens sluiting in de coax zitten,
of misschien dat de motor de lnb een optater heeft gegeven?
 
Voor de duidelijkheid heb je de schotel vast dus zonder motor uitgericht op ASTRA 1 en probeer je dan hotbird te ontvangen met een uitgerichtte schotel op ASTRA 1?????
 
nee, wel eerst aan de schotel gedraaid natuurlijk, maar het probleem is opgelost, ofja opgelost, de motor is dus helemaal vergaan van binnen, zat ook geen rubber afdichting of niks in, kwam erachter toen ik door de knop heen duwde voor handmatig af te stellen, dat ie rot was van binnen...
en dat na een jaartje buiten te hebben gehangen, maargoed ben allang blij dat de dm500 en de dm800 niet stuk is...

dus er moet gewoon een nieuwe motor op, en de oorzaak dat ik niks meer ontving was een kabelbreuk en een vergissing met de hoogte afstelling van de shotel, heb nl. nieuwe kabel gehaald, en schotel gedraaid, maar ontving niks,

maar de software wat ik gebruik om de schotel te richten is duits, en in duitsland is de elevatie hoek anders...

dus bijgedraaid, en nu heb ik weer perfecte ontvangst, moet aleen 2 nieuwe kabels trekken en ik ga me van die 90 graden connectors halen voor op de motor en van die omhulsels tegen vocht , en voor ik de nieuwe motor plaats kit ik hem maar eens na voor de zekerheid...

nog suggesties voor een nieuwe motor?

de Moteck SG-2100 A had ik in gedachten...
 
larsjeee;226473 zei:
de Moteck SG-2100 A had ik in gedachten...

Die heb ik hier nog eentje in de garage liggen, hij is werkend weggelegd, maar de afstand naar Susteren is vrij groot om dat ding naar jou te brengen, ik doe er namelijk niks meer mee sinds ik een Wave heb hangen.

Als je wellicht eens in de buurt bent mag je hem zo hebben. ;)
 
Waar woon je moet zaterdag in Zoetermeer zijn ,en Susteren ligt niet ver van Schinnen.
Mocht het daar in de buurt zijn is het ene weg.
 
Dat zou fijn zijn, is zeker te zwaar om op te sturen? Anders betaalde ik je de verzend kosten wel, schinnen ligt hier niet zo ver vandaan idd.

Vandaag alle bekabeling opnieuw getrokken, was dikke zwarte coax RG6 /U ,75ohm voor sat-tv van het merk elro, weet niet of dat goede kabel is, maar hij is een stuk degelijker dan de witte coax die erop zat...
 
@Scubadiver, ik neem aan dat je het tegen mij hebt, maar ik woon een eind van Zoetermeer af.

Zundert, en voorlopig kom ik niet in de buurt van Susteren.

Ik weet niet precies wat dat ding weegt, maar volgens mij zit wat verzenden betreft het al rap naar de kosten van boven de 10 kilo, dus €14,40.
 
@freggel1 was inderdaad voor jouw bedoelt.
Zal eens kijken hoever omrijden het is.
 
net ff gekeken is eigenlijk maar een 15 min omrijden.
dus zou het de 19de kunnen komen ophalen.
dacht dat het nu zaterdag was maar is volgende week.
mocht dat niets uitmaken wil ik het wel komen ophalen.
verdere details hoor ik dan wel.
 
Weet je zeker dat het zo zwaar is? Die kapotte van mij weegt nl. Maar 3 kg, maar 15 euro zou ook geen ramp zijn, is goedkoper dan een nieuwe kopen, ik weet niet of het probleem is om dat te verzenden, anders maak ik je vanavond die 15 euro over, en als het minder zou zijn, is dat gewoon voor de moeite..

@scubadriver. Bedankt voor de aanbieding, maar je hoeft echt niet voor mij te gaan omrijden, vind het wel geweldig dat iedereen elkaar zo helpt op het forum, dat zie je niet vaak meer tegenwoordig.
 
geen dank,mocht het niet lukken hoor ik het wel.
 
Weten jullie wat ik zal zeggen?

Als Scubadiver er geen probleem van maakt dan mag hij hier volgende week even langs komen, maar dan moet ik het wel optijd weten ivm met mijn werk ( tijdstip! )en hoelaat de koffie klaar moet staan. ;)

Of anders de rit naar het postkantoor, want dat wordt deze week en volgende week een beetje moeilijk.

Wat zo'n ding precies weegt weet ik niet, ik heb ze net even in mijn handen gehad en het is idd maar een kilo of 3, maar het punt is dat ik in de garage er 2 heb liggen, 1 moteck en de andere is een Chess.

Zoals ik al aangaf zijn ze werkend weggelegd, en je mag ze zo hebben. ;)

Verdere ( persoonlijke ) gegevens doen we wel via pm.
 
Klinkt oke bij mij.
Koffie zal wel leuk zijn ,maar denk dat ik het niet te lang kan maken.
Vrouwtje komt mee ivm verjaardag.
Laat maar wat weten via pm of mail
 
Dorst zul je wel hebben na een rit, en bij een verjaardag hoort ook iets lekkers.

De koffie staat altijd klaar hier, de rest doen we ff via pm. ;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan