rotor instellingen in VU duo zetten

zorba1

New Member
Lid sinds
9 okt 2013
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
69
Ben reeds meerdere dagen aan het zoeken hoe ik de rotor instellingen van mijn nieuwe duo moet zetten om mijn schotel te kunnen uitrichten .Maar ik krijg er geen beweging in met mijn dreambox 800se doet hij het wel, maar als ik usuals gebruik in de duo doet hij niets, ge kunt ze ook manueel in brengen maar ik vind daar niets in google van terug kan er iemand mij daarbij helpen of verwijzen waar dit beschreven staat  ik heb een dubbele tuner de eerste staat op vaste schotel met tv vlaanderen tripple block lnb op de tweede tuner staat de rotor
alvast bedankt voor jullie hulp
zorba
:confused:
 
Doe je wel bij elke satelliet die draaibaar moet de Usals instelling maken? Staat ook de longittude en lattitude goed ingesteld?
 
De graden instelling staat er in maar Usuals die werken niet (bij mijn dreambox heb ik dat probleem niet daar werkt alles onder Usuals )blijkbaar moet je bij een VU zelf de box de rotor instellingen doen.ik heb al van alles geprobeert maar niets lukt ,als ik een opname doe op de vaste kop en ik stel een andere zender in dan zie ik dat hij op de tweede tuner naar de juiste satelliet gaat maar hij verdraaid niet.????
GRT
Zorba
 
Ben nog even gaan checken, heb wel een Xtrend ET9500 maar dat maakt in feite vrijwel geen verschil.
Rotor instellingen heb ik niets aan verandert. Bij mij staat alleen de draaibare schotel op de tweede tuner. Daar staat dan ingesteld:
Diseqc mode: eenvoudig
Modus: rotor
Lengtegraad: 5.683
Breedtegraad: 50.850

Dat zijn althans de waardes die voor ons goed zijn. En dan draait ie verder vanzelf.
Alleen draait bij mij niet meer veel aangezien ik op tuner A via een 4-diseqc de 3 Astra's en de Hotbird heb staan, want die worden het meest bekeken.

Andere oorzaken van niet draaien kunnen opgeslagen satelliet posities zijn. Dus als je die ergens hebt, moet je ze verwijderen. Dat was ooit bij de Dreambox een probleem, maar ik weet niet of en zoja waar dat bij de VU+Duo ook kan voor komen.
Verwisseling van lengte en breedtegraad kan voor problemen zorgen.

Wat je eens kunt proberen is of je via het rotor instellingen menu wel handmatig kunt draaien. Als hij dan ook niet draait lijkt me toch iets anders aan de hand.
Als hij dan wel draait is het misschien een kwestie om gewoon eens via de ontvanger naar het nul punt te draaien.

Er zitten hier vast nog wel mensen die wel een VU+Duo met draaibare schotel hebben, heeft er nog iemand tips voor Zorba?
 
Ik heb getracht met disecq 1.2 de motor te bewegen en dat lukt, alleen kan ik de satelliet niet vastzetten?
met store, ik heb open pli 4.0 op mijn box staan met henk sat settings erop, daar hebt ik nog nooit problemen mee gehad  met de dreambox op usuals
maar ik blijf proberen en nieuwe box kan toch geen problemen geven
GRT
Zorba :confused:
 
er staan inderdaad vastgesettelde posities in ik werp die er eens uit misschien lukt het
GRT
Zorba :rolleyes:
 
Die moet je er inderdaad uit werpen.
Met Usals is het juist de bedoeling dat je geen satellieten vast zet, anders werkt het systeem niet. ;)
 
de satelliet standen haalt het systeem toch uit de satellites.xml en als die niet aanwezig is dan draait ie niet.

in het menu disqc1.2 kiezen en de satellieten die je graag wilt en die in de XML staan allen toekennen aan LNB1

En let erop dat de lengte graad op ca 6 graden OOST staat anders staat de boel 12 graden scheef.

Breedte graad is niet interressant ten zij je een schotel hebt die ook naar boven en beneden kan bewegen


 
Ondertussen alles geprobeert ,maar helaas weer niets ,ik begin haast te geloven dat pli 4.0 geen rotor ondersteunt.
Wat kan het anders zijn ,het wordt stilaan een roman hier op het forum.
:confused: :confused:
 
onzin open pli4.0 op mijn dm800HD SE werkt formidabel, waarom zou dat dan op de VU duo niet werken,

Je zegt dat dezelfde LNB plus kabel wel goed werkt icm de DM800HD SE

Als je de tuner instellingen van de SE precies zo in de VU Duo hebt gezet en het werkt niet dan is tie gewoon  :devil: :piraat: dood



 
En de opgeslagen posities verwijderd, want handmatig draaien werkt schijnbaar wel. Of er klopt iets niet met de zenderlijst (en dus satellites.xml), je kunt voor de zekerheid eens een andere zenderlijst proberen van een andere maker ofzo.
 
:klappen: :klappen: :klappen: :klappen:
Eindelijk, gisteren nacht 8 uur aaneen bezig geweest om de rotor tot leven te wekken,
en t'is gelukt, maar t'is verduiveld ingewikkeld ,en een verkeerde setting en werkt terug niet.
Usuals moogt ge vergeten die werken niet ,enkel handmatig instellen werkt.
Het hangt af van zeer kleine details of het werkt of niet.
Ik zal een handleiding maken en op het bord plaatsen zodat ieder die daar ook problemen mee heeft ook geholpen wordt (VUduo? met twin tuner).
Verder ieder raadgevingen heeft gegeven bedankt met alle aanwijzingen samen ben ik er geraakt.
GRT
Zorba
 
Usuals moogt ge vergeten die werken niet ,enkel handmatig instellen werkt.
Nou... het werkt wel degelijk, alleen bij jou schijnbaar niet.;)

Maar een handleiding voor handmatig instellen is natuurlijk altijd welkom voor mensen waarbij het niet lukt.
 
 
ik heb geprobeerd om de usuals actief te maken, maar dit is niet gelukt, dan maar manueel en dat is na veel zoeken wel gelukt

hoe:

ga naar menu-instellingen-zenders zoeken-tunerconfigaratie

stel uw eerste tuner op niet actief, indien je de tweede tuner met rotorinstellingen wilt doen werken.

ga naar de tweede tuner en stel hem in op geavanceerd

vul dan in het onderliggende veld

volgende instellingen:

satelliet:  astra 19.2

lnb : 1

prioriteit : auto

LOF: universeel lnb

spanningsmodus:polorisatie

verhoogd voltage:nee

tone modus:band

Diseqc-modus:1.2

snelle Diseqc:nee

tone burst:geen

Diseqc 1.0 commando:geen

Diseqc  1.1 commando:geen

herhaal sequence:nee

Gebruik usuals voor de satelliet:nee

opgeslagenpositie:1

extra motor opties:nee

voor de volgende satelieten die je wilt instellen doe alles terug zoals hierboven stel in de plaats van astra 19.2

nu b.v hotbird

de instelling voor lnb moet terug 1 zijn

alle andere instellingen opnieuw het zelfde behalve

opgeslagen positie stel je nu in op 2

zo geef je 23.5 positie 3

28.5 positie 4

enz enz

sla na ieder afzonderlijke satellietinstelling alles op met de groene knop.

ga dan pas verder met de volgende satelliet!

nu heb je satelieten ingesteld.

nu nog de rotor zijn positie instellen op de juiste satelliet.

we stellen nu eerst positie 1 in dus 19.2

ga in de zenderlijst naar een zender die zeker free to air uitzend bv ZDF op 19.2 en selecteer die

ga nu naar: menu, zenderszoeken ,rotor instellingen

die zijn alleen mogelijk als de bovenste instellingen juist uitgevoerd werden.

daar zie geheugen index staan verander onder geen beding het nr.

plaats de cursor op verdraaing druk dan op groene of de gele knop om de satelliet te zoeken bij een sterke zender stopt open pli 4.0 automatisch wanneer hij de zender gevonden heeft

stel nu met exact positioneren de snr zo hoog mogelijk in

ga nu naar geheugen index druk nu zonder iets te veranderen op de groene knop sla positie op

zo is de eerste satelliet ingesteld

de tweede satelliet moet je instellen volgens dat de positie nummers hebt ingegeven zoals hierboven beschreven heb ik  hotbird

ga in de zenderlijst een sterke free to air zender selecteren

doe nu alles terug zoals u voor de astra 19.2 hebt gedaan.

voor alle andere ingestelde satelieten de zelfde werkwijze

Dit was voor de goede instelling voor mijn dubbele tuner

1ste was een triblock linb

de tweede de rotor.

maar met enkele tuner is het juist hezelfde maar daarvoor hoef de 1 lnb niet op niet actief te plaatsen maar gewoon de instellingen uitvoeren

vergeet vooral niet op het eind van de instelling v/d rotor de eerste rotor terug in de stand te zetten van voor hij op niet actief werd geplaatst.

Hopelijk zijn er veel mensen een beetje wegwijs geworden bij het instellen van een rotor bij een vuo duo? met dubbele tuner.

Ik zelf ben er 8 uur tijdens de nacht mee bezig geweest tot ik het gevonden had.

het is een lang verhaal maar ik weet niet hoe een file moet uploaden.

Good luck

Zorba
 
hallo,

ik heb een vu solo aangeschaft , en ik probeer mijn rotor draaiend te krijgen maar dat wil me niet lukken.. lijkt of receiver geen contact maak met de motor, want het groen licht onder bij de motor  brand ook niet .. terwijl als ik mijn oude receiver weer aan sluit dat het groene licht wel brand.. wie kan me helpen  ?

ik heb de stappen gedaan zoals  hier onder zijn vermeld en wil met niet lukken ....
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan