rotor posities weg na nieuwe img.

zad75455

Jr. Member
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
111
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
74
Heb gisteren de image (RUdream) ververst in de flash van mijn DM8000
Dus ook de laatste zenderlijk van Henksat (rotating) 100 keer gedaan en nooit een probleem maar nu doet zich het volgende probleem voor.

De schotel staat niet meer goed gericht op de satellieten, behalve die satelliet waar hij opstond bij het verversen van de img.
Alles dubbel gechecked, Lengte- en breedtegraad staat goed, downlaoden via de box of er in zetten met DreamBoxEdit maakt geen verschil.

Als ik nu de schotel weer opnieuw instel op de juiste satelliet dan weet ik niet op welk nummer van de "Rotor positie" ik die satelliet moet staan.

Ik noem maar wat: Astra 19.2 op 1, Hotbird op ? Wie heeft een lijstje of waar kan ik die vinden.

Ook een tip waar dit probleem vandaan kan komen wordt zeer op prijs gesteld.

Groet,
Ben
 
Hmm je hebt geen backup van je oude image? Dat is zeker voor een DM8000 toch zo eenvoudig, want daar is zelfs een plugin voor en in no time klaar. Minimaal moet je je enigma2 settings via het menu (software beheer/management) backuppen.

Doe je dat niet dan heb je de problemen waar je nu tegen aan loopt.

Maar goed daar ben je nu niet meegeholpen.

Welke positie maakt toch niet uit... Al heb je Astra1 op 1 en Hotbird op 2 of Hotbird op 1 en Astra 1 op 2, dan zal je box toch altijd naar de juiste satelliet gaan hoor, mits je de overige instellingen goed hebt natuurlijk. Wij hebben weliswaar geen rotor maar dat is volgens ons altijd zo geweest.

Oorzaak: nieuwe image flashen betekent alle settings (lees: configuratie) weg. Overigens bij goede images krijg je direct na het flashen de vraag in een klein venstertje of je de oude settings/configuratie terug wilt zetten. En echte images hoef je niet te flashen die kun je online updaten tenzij er natuurlijk compleet nieuwe grote upgrades zijn en die zijn de laatste tijd sinds OE 1.6 echt niet meer geweest. De vraag is waarom je bij ruDream de boel opnieuw moet flashen.... Slordig van ruDream als je de oude (enigma2) settings/configuratie niet terug kunt zetten.
 
Dank voor het meedenken.

Het vreemde is dat ik al 100x een img en/of settings heb ververst maar dit nog nooit heb meegemaakt. Vandaar dat ik op zoek ging naar de mogelijke oorzaak/oplossing.

Had geen backup gemaakt omdat die versie (veel multimedia etc) van de img mij niet beviel, ik ging terug naar een meer basic versie.Van de OE 1.6 INFINITY X IMAGE FOR DM8000HD terug naar de INFINITY IMAGE FOR DM8000HD.

De settings zelf had ik ge-backuped, omdat ik mijn eigen zendervolgorde had gemaakt, en deze weer teruggezet met DreamBoxEdit, Daar is het dus ergens misgegaan.
Toen een poging gedaan de settings via de box te downloaden, maar dat gaf geen verbetering.

Het is een heel gedoe alle satellieten weer opnieuw in te stellen en op te zoeken. In het verleden was het zo dat als je er 1 gedaan had dan zat de rest ook wel goed, maar dat is nu niet het geval.

Groet,
Ben
 
Met settings backuppen bedoelen we niet de kanalenlijst/zenders e.d. maar de complete configuratie van enigma2 backuppen zoals deze als menu optie in elke image behoren te zitten. Zodra je een nieuwe image flasht wordt die backup herkent en wordt gevraagd of je de opgeslagen enigma2 configuratie(=settings) terug wilt zetten of niet. Die mogelijkheid is perslot van rekening niet voor niets aanwezig!

Bovendien snappen we het niet wat je kanalenlijst betreft: je schrijft dat je daar een backup van hebt, dan zet je die toch handmatig terug in je ontvanger en heb je geen problemen meer.
 
Als je 1 schotel hebt aangesloten moetTuner B op doorlus staan.
Anders draait ie ook niet.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan