Rotor

G

Gerrit

Wie kan mij helpen, ik heb een xtreme die altijd perfekt werkte maar nu heb ik de schotel op een rotor op gezet.
Volgens de gebruiksaanwijzing moest de schotel op 40gr en dan naar de astra laten lopen en daarna afstellen op zo goedmogelijk signaal.
Mijn zenders waaronder de nederlandse ontvang ik niet meer maar als ik mijn ontvanger laat zoeken krijg ik allerlij bbc zenders die ik nooit heb gehad (niet verkeerd natuurlijk) en verder niks. Ook als ik de schotel naar een andere sat stuur, niks.
Wat doe ik toch verkeerd, misschien heeft iemand goeie tips.

Gerrit
 
Je kijkt naar de Astra 1 op 28 graden ipv de Astra 2 op 19 graden. Draai de schotel een krappe 10 graden met de zon mee, en een hemel gaat voor je open. (Daar natuurlijk wel nog even het beste signaal van de Astra 2 zoeken.)
 
Astra 2A ,B,D zit op 28.2? oost, Eurobird zit op 28.5? oost en omdat het maar 0.3 graad verschil is op de zelfde pos. te ontvangen. Astra 3A zit op 23.5 ?oost. Astra 1 A t/m H zit op 19.2? oost.
Kijk hier maar eens daar kan je een hoop gemak aan hebben.
http://www.kingofsat.net/en/

SuccesTheo50
 
Kerskonijn Met de zon mee ??

Ik hoop niet dat ie dat smorgens om 7 uur doet.

Tevens gooi je de satellieten door elkaar, knap hoor.

@Gerrit is jouw Xtreme voorzien van Usals??

Zo ja dan heb ik wel een receptje
 
In mijn ontvanger kan ik voor usals kiezen maar wat je daar mee kan doen weet ik niet.
Zet ik hem op usals dan krijg ik mijn nederlandse zenders enz. weer terug ga ik weer naar motor zijn ze weer weg en heb ik de bbc enz. weer.
Andere satelieten zoals hotbird en dergelijke geven geen krimp.

Gerrit
 
Met usals zit je gebeiteld
Let op :

Voor Usals (Universal Satellites Automatic Location System)

1) Zorg dat de paal echt loodrecht staat
2) Stel de schotel exact volgens voor schrift van de rotor in
2) Zorg dat de gebruikte motor precies op 0 graden staat
3) Breng in het menu onder:
Installatie -->Usals vul hierin de gegevens van de Longitude en Latitude van je woonplaats in. (Longitude ca 6 graden Oost )Lattitude ca 52 N) Beter even opzoeken.

Kies nu in de installatie voor de Sirius satelliet en stel hem in op Usals dus niet op motorised of iets dergelijks

De Schotel blijft als het goed is nu op zijn "nul" positie staan

Kies een transponder van Sirius die het geheid doet en draai nu buiten Mechanisch de schotel totdat je de maximale ontvangst hebt.

Zo dat is in principe alles.

Kies nu 1 voor 1 de satellietten in de installatie bv Astra 1 en zet deze ook op Usals .

Automatisch gaat de schotel nu naar de positie van Astra 1.
Je hoeft dus niks meer op te zoeken, dat doet Usals voor je

Herhaal de boel voor alle satellieten en verbaas je dat alles perfect gevonden wordt.

Mijn Xtreempje heeft automatisch alle satellieten tussen 30 graden west en 42 graden oost zonder problemen gevonden.


Succes
 
Bedankt voor je hulp, ik ga dit deze week uitproberen en laat nog weten of het gelukt is.


Gerrit
 
Ik heb mijn schotel afgestelt zoals jij aangegeven hebt en het werkt perfekt.
Nou nog wat orde in die brij scheppen.

Bedankt voor je tip.


Gerrit
 
Gelukkig... Ik was al bang dat ik zo'n satellietnamen-coctail had gemaakt, dat je niet meer wist wat je eigenlijk wilde gaan ontvangen ;)

> Bedankt Theo50 en the matrix voor het opmerken van mijn onjuiste info!
 
Gelukkig dat het werkt.

Alle bedankjes gaan naar MIJN leermeester, een echte doordouwer!!
 
hallo matrix,wat bedoel je stel de schotel in volgens het script van de rotor? ik heb hier een digipower sg2100,nog niet opgesteld maar ik heb er geen handleiding van.
groetjes.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan