Router

Loneranger

Jr. Member
Lid sinds
17 apr 2008
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
hoi

ik heb een Linksys EG008W vanmiddag gekocht, het blijkt een switch te zijn, waarbij ik wel internet heb maar geen toegang tot m'n db 800.

Ik wil em morgen terug brengen en een gewone router kopen, want als ik van de week m'n Nas (Synology Diskstation DS209+ II) binnen krijg wil ik het direct werkend hebben.

Welke router moet ik kopen, wired, dat draadloze gedoe hoeft niet.

bedankt alvast

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even de links weggehaald i.v.m. het niet toegestaan zijn van commerciele links behalve in bepaalde gevallen en vervangen door de namen van de apparatuur.

Het belangrijkste is om te weten of een router inderdaad wel noodzakelijk is want ik lees dit:

waarbij ik wel internet heb maar geen toegang tot m'n db 800.
Wat heb je dan voor die switch hangen voor modem? Want als je toegang tot internet hebt dan heb je netwerk. Alleen als je nu op je pc (als die ook op die switch zit) een extern ip adres hebt, zou je een router nodig hebben.

Draadloos op routers kun je uitschakelen dus ik zou daar niet tezeer naar kijken of het wel of niet draadloos is. Daarnaast is het belangrijk om te weten of je op de toekomst voorbereid wilt zijn en dus een snelle router (prijsklasse rond de 70 euro) wilt, of dat een gewone router (die werkt tot een 20 a 25 mbit in elk geval prima en heeft prijsklasse 30-50 euro) voldoende is.

Het draadloze gedeelte, indien aanwezig, kun je normaliter gewoon uitschakelen.

De Eminent EM4420 is bijv. al verkrijgbaar voor rond de 20 euro en is een eenvoudige router zonder draadloze toegang.

In die prijsklasse is misschien zelfs de Belkin F5D5231DF4 of de Netgear RP614-400PES nog beter, beiden zitten rond de 23 a 25 euro.

D-link is ook wel een aardig merk en Sitecom of SMC gaat ook nog wel, Swees moet je geluk mee hebben, maar ik zit liever met Linksys, Netgear of Belkin.

Wil je een snelle router die 120 mbit verbindingen van de kabel straks aan kan, dan zul je naar duurdere routers van rond de 70 euro moeten kijken.

 
Weet ik ff genoeg, bedankt BT:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan