rthdcpl.exe illegal dll relocation.

wiltop@msn.com

Sr. Member
Lid sinds
4 jan 2003
Berichten
390
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
80
bij opstarten windows deze melding.



RTHDCPL.exe illegal dll relocation.
the system dll user32.dll was relocated in memory.
the application will not run properly.
the relocation occured because the dll C:\windows\system32\HHCTRL.OCX occupied an addressrange reserved for windows system dlls.
the vendor supplying the dll should be contacted for a new dll.

wat te doen ?

the system was shutdown normally before.
 
Verdorie, en deze melding krijg ik zojuist ook?

Vanmorgen werd er nog een update ge?nstalleerd van MS, eens kijken wat daar fout zit.
 
wiltop@msn.com;176214 zei:


@Wiltop, voor nu ben ik ervan af, ik heb even een zoekactie gedaan en gekeken wat het exe.bestand was, en kwam uit bij de realplayer, dus in eerste instantie dacht die te updaten, maar dat ging niet bij mij, moest hem nog registreren...

Dus toen uninstallen, maar dat was niet te vinden...

Daarna gekeken wat de update was die windows deze morgen gedaan had, en dat was "Software distribution 2.0" , deze achtereenvolgens weer ongedaan gemaakt, en melding is verdwenen.

Meteen ook maar eens de automatische updates maar eens zo ingesteld dat er niets gedownload wordt, maar eerst een melding komt wat er voor een update is, want dit is weer het zoveelste wat M$ ons opdringt?
 
tja , dat is het bij mij ook , restore gedaan en het probleem is weg ??????
 
Deze melding wordt niet veroorzaakt door real player.

RTHDCPL staat voor RealTek High Definition audio ControlPaneL.
Het is dus een stukkie van de drivers van je realtek audio chipsetje (waarschijnlijk een on board gebeuren).
De kans is groot dat deze met een update is binnengekomen of dat windows dit probleem sinds een update ziet.
De fout die windows namelijk ziet is dat een onderdeel van RTHDCPL.exe, te weten HHCTRL.ocx een geheugendeel bezette welk gereserveerd is voor M$ zelf.
Daarom heeft windows besloten deze binnendringer buiten te zetten; windhoos verplaatste dat bestand binnen het geheugen.
De foutmelding komt nu dus om je ervoor te waarschuwen dat dit gebeurd is, en dat daarom mogelijk je het instellingen schermpje van je audio spul niet goed werkt (omdat ie mogelijk niet weet waar dat verplaatste bestand heen is).
Ik moet zeggen: dit is eens een keer een duidelijke foutmelding van windhoos; zie je, het kan wel !

Ik kwam vandaag tijdens het werk dezelfde foutmelding tegen.
En dus heb ik de driver van de geluidskaart simpelweg verwijderd, maar die word gewoon terug gezet wanneer windhoos de volgende keer weer opstart ("Hee, ziet ik daar nieuwe hardware ?").
Daarom heb ik de verwijzing in het register naar RTHDCPL.exe in het gedeelte run weggehaald.
(HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run)
Om een of andere reden ziet de boardsoftware hier een tag of een andere code, want de bovengenoemde locatie word door de software verminkt.
Tussen de "curr" en de "ent" hoort namelijk geen spatie en die heb ik er ook niet getypt.


Dan komt het er op neer dat dit schermpje niet al bij de start van windhoos word geladen en dus ook niet altijd op de achtergrond aanwezig is.
Het lost in ieder geval die foutmelding op.
Maar of je als gebruiker dit ook zo wil weet ik niet, op de betreffende pc heb ik voor het werk helemaal geen geluidskaart nodig dus kan het ook wel zonder dat schermpje.

Teruggaan met systeemherstel is natuurlijk ook een optie, maar je bent bij de volgende update weer aan de beurt.
Ik verwacht dat realtek hun software binnenkort gaat updaten om dit probleem uit de weg te helpen.
 
Ze hadden inderdaad de updates daarmee ook kunnen updaten, heb je helemaal gelijk in.
 
Thanks voor de link, de update doet het. ;)
 
Hier staat nog een stukje uitleg. Met de Hotfix.

Idd normaal bouw je dat dan gelijk in je update, maar ja het blijft MS

;)
Nr.10
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan