RTL 8 Doet het niet

T

tabaksbaars

Hallo ik heb sinds kort een humax 5400 z op de slaapkamer staan. Op deze ontvanger doet RTL 8 het niet. Nu ben ik er achter dat de ontvanger niet voor de codes naar de kaart kijkt. RTL 8 staat namelijk in de lijst als vrij. Alle andere zenders doen het wel. Wie weet raad.

De vraag is me niet geheel duidelijk??:oeps:

Bedoel je dat je een Canaldigitaal kaart hebt met het settop pakket??

Daar doen de RTL kanalen het wel maar helaas zit RTL8 in een hoger pakket in het basis pakket daar kun je kijken naar RTL8.

Maar voor alleen die zender zou ik mijn pakket niet gaan upgraden RTL8 zijn alleen herhalingen.

Ook begrijp ik niet dat hij in de lijst als vrij staat, hij is gewoon gecodeerd en met het juiste pakket heb je beeld.

Je kunt kijken op de site van CDS welke zenders in welke pakketen zitten,

http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=267&channelid=6

Laat ik het zo zeggen RTL 8 zou het moeten doen, als ik de kaart in de ontvanger van mijn buurman stop dan doet hij het wel. Ik heb dus een pakket waar RTL 8 ook bij zit.

Ja nu begrijp ik het!!

Nu is mijn kennis van de Humax niet zo dat ik je verder kan helpen dus maar even kijken of anderen het weten.

Kan het misschien zijn dat er iets van de zendertabel niet helemaal correct is? Misschien de frequentie wel maar de Vpid niet?

Probeer anders eens een nieuwe frequentielijst van josje: http://www.josje01.nl/

@Dinky, welkom bij Satellite Fun en fijn dat je antwoord geeft op de vraag, alleen -als- je antwoord geeft, probeer dan ook een goede bijdrage te doen, dus als je schrijft "ja dat kan je" vertel er dan ook a.u.b. bij -hoe- dit dan moet, dan heeft de vraagsteller ook iets aan je antwoord. Alvast bedankt!

In ieder geval kun je op Kingofsat de juiste pids vinden,

http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

Andere optie is de zender even verwijderen en daarna handmatig 12343 H 27500 weer in laten lezen, je zult de zender dan weer achter in de lijst terug vinden.

In ieder geval kun je op Kingofsat de juiste pids vinden,
http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

Andere optie is de zender even verwijderen en daarna handmatig 12343 H 27500 weer in laten lezen, je zult de zender dan weer achter in de lijst terug vinden.
De onvanger staat er nog maar 2 dagen en ik ben niet met dit type ontvanger bekend. Kun je omschrijven hoe ik dat moet doen?

tabaksbaars added 347 Minutes and 7 Seconds later...

Ik heb de ontvanger zo kant en klaar gekregen. Als ik in het menu kijk

Toh (josje01)--> HoT:

= cam ToH 3.4 Plugged HoT 9.5

Version A

Rlease Date Fri sept07 2007.

Ik heb RTL 8 verwijderd uit de lijst en op freq 12343 sr 27500 3/4 opnieuw laten zoeken. Dan vind hij RTL 8 en een aantal andere zenders opnieuw en geeft aan dat een en ander al in de lijst staat. Ik druk dan op oké en nogmaals op oké en dan geeft hij aan dat de gegevens worden opgeslagen. Daarna kan ik RTL 8 niet meer in de lijst vinden. Wat nu?

Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat hij op een andere plaats is terug gekomen dan waar je zoekt.

Druk OK

Druk in de zaplijst op de witte toets. Je krijgt dan de zaplijst in alfabetische volgorde.

Druk dan nogmaals op de witte toets en ga naar de R. Druk OK en je ziet de lijst welke met R begint. Dan zou RTL8 er tussen moeten staan. Hij zit dan misschien in een andere lijst dan je hem verwacht.

Via de toet Menu kies je voor Installatie>Service Organising>Organise TV Service. Hier kan je hem in de lijst zetten waar je hem hebben wilt.

@tabaksbaars

Het lijkt me dat je geen handleiding hebt van de Humax, die zal toch wel ergens te vinden zijn in PDF.

Nu heeft @BT je een link gegeven naar het forum van Josje01 dat is een speciaal Humax forum kijk daar eens voor een handleiding.

Deze is Hier te vinden. ;)

Zipbestand...( PDF)

De vorige eigenaar heeft er voor mij een nieuwe zenderlijst in geplaatst. RTL 8 doet het nu weer. Het bleek dat er in de oude lijst een aantal gegevens niet goed in stonden.

Nou mooi dat het opgelost is als de oude eigenaar je een beetje wegwijs heeft gemaakt met de Humax kun je er nog plezier van hebben.

Het was als ik het zo lees inderdaad maar een kleinigheidje.

Inderdaad mooi dat het opgelost is, in m'n eeste reply verwees ik al naar een site voor een nieuwe frequentielijst, maar dan weet je nu ook met behulp van de oude eigenaar hoe je die er in kunt zetten.

Fijn te horen dat je weer kijken kunt!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan