RTL5 wordt RTL-Z

T

theGIZMO

RTL 5 gaat vanaf 5 juni overdag waarschijnlijk RTL Z heten. Dat heeft een RTL-woordvoerster woensdag bevestigd. Met ingang van die datum gaat het station in samenwerking met de Belgische zender Kanaal Z overdag alleen economisch nieuws uitzenden. De avondprogrammering verandert niet, vandaar dat dan de naam RTL 5 wordt gehandhaafd. De letter Z staat voor 'zaken' of 'zakelijk'. In de samenwerking met Kanaal Z werd afgesproken dat in de nieuwe naam in ieder geval de letter Z zou doorklinken. RTL werkt momenteel aan logo's en de nieuwe merknaam wordt nog onderzocht.

,,Maar onze voorkeur gaat uit naar RTL Z. Uit juridisch onderzoek blijkt dat de naam nog niet is geclaimd'', aldus de zegsvrouw. Dat is voor RTL belangrijk, omdat een andere zender van moederbedrijf HMG (Veronica) niet mocht worden omgedoopt in ME. Het kledingconcern WE wist dat te voorkomen. HMG gaat daaroor extra omzichtig te werk bij naamsveranderingen.

Presentator Nico Steenbergen gaat een groot deel van de programma's op de economische nieuwszender voor zijn rekening nemen. Andere presentatoren zijn nog niet bekend. Op de beursvloer in Amsterdam wordt een speciale studio gebouwd. Het station moet door de verandering een meer zakelijk en mannelijk karakter krijgen.

In de avonduren laat de zender het economische nieuws niet helemaal in de steek. Rond 18.00 uur en voor de late film is er een nieuwsflits. Ook wordt aan het eind van de dag het belangrijkste financieel-economische nieuws van die dag samengevat. In het weekend gaat RTL 5/Z ook meer aandacht besteden aan dit soort nieuws.

 
Orginele naam RTL-Z.

Zo kan ik er ook nog wel een aantal verzinnen, wordt eens tijd dat ze iets orgineels verzinnen net als het tvaanbod trouwens.

Heb meestal moeite om mijn ogen open te houden als ik eens de moeite neem om tv te kijken.

 
RTL-Zhit hehehe

 
Yorin, de nieuwe drinkyogurt met stukjes fruit!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan