RTV-Oranje (nog) niet in omroepbestel

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.194
Waarderingsscore
583
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
RTV-Oranje (nog) niet in omroepbestel

De nieuwe publieke omroepvereniging RTV-Oranje is bij haar ledenwerfactie blijven steken op 36.500 leden. Voor toetreding tot het publieke omroepbestel zijn op 1 april 50.000 leden nodig. Dat aantal kwam de afgelopen weken in zicht, maar is op een dergelijke korte termijn onhaalbaar gebleken. ‘In het zicht van de haven zijn we gestrand’, aldus omroepvoorzitter Hans Versnel. ‘Natuurlijk is dat jammer. Maar als ooit duidelijk is geworden dat Nederland behoefte heeft aan een omroepvereniging voor het eigen muzikale product, dan is dat nu’. Klik op de afbeeldingen om de Showflitsen te bekijken waarin Hans Versnel terugblikt op de ledenwerfcampagne en uitlegt wat de mensen de komende jaren van RTV-Oranje mogen verwachten.

RTV-Oranje wil haar leden de komende jaren aan zich binden met acties in het land. Daarbij zal het accent komen te liggen op evenementen met Nederlandse muziek. ‘Over enkele jaren is er opnieuw een kans om tot het publieke bestel te worden toegelaten en dan zullen we het zeker gaan halen’, is de stellige overtuiging van Versnel. ‘Uiteraard zijn we teleurgesteld, maar we hebben wel degelijk iets losgemaakt. Dagelijks bereiken ons hartverwarmende reacties uit het hele land’.

Het idee om een plek in het publieke omroepbestel te bemachtigen ontstond eind vorig jaar, toen muziekzender TV Oranje door de lezers van het programmablad TotaalTV werd uitgeroepen tot beste digitale zender van Nederland. Versnel denkt achteraf dat de tijd te kort is geweest om alle potentiële leden van RTV-Oranje te bereiken. ‘We zijn pas op 18 januari met onze ledenwerfactie begonnen in Speelstad Oranje. Daarna hebben met name activiteiten van artiesten ons verhoudingsgewijs veel leden opgeleverd. Maar juist die acties bleven in aantal beperkt omdat er voor de artiesten erg weinig tijd was om ze te organiseren. RTV-Oranje gaat echter gewoon door en onze leden zullen van ons blijven horen’, aldus een strijdbare Versnel. ‘Het enthousiasme is groot. Onze kans komt nog, dat staat voor mij vast.'

 
Ik kan het toch niet nalaten -:)

Toen vorig jaar de prijzen van het basispakket werden verhoogd was dat o.a. na het verlies van Arte en Het Gesprek. Wel kwam TV Oranje er bij. Dat was voor mij wel de druppel die de emmer deed overlopen. Ik mag wel zeggen: te erg voor woorden. Dat moet niet in het publieke bestel maar in een reservaat op 36.000 km hoogte.

 
Tja, ieder zijn hobby, er zijn toch veel mensen die van het Nederlandse lied houden, waarvan ondergetekende overigens niet meteen een liefhebber is.

TV Oranje in het publieke bestel zou kunnen, maar dan zou het TV Oranje niet meer zijn gezien de verplichtingen die het publieke bestel met zich meebrengt en da's maar goed ook. Het is een prima zender voor in een themapakket, maar met uitsluitend muziek zeker niet geschikt voor het publieke bestel.

 
Tja, ieder zijn hobby, er zijn toch veel mensen die van het Nederlandse lied houden, waarvan ondergetekende overigens niet meteen een liefhebber is.
Ik houdt niet zo persee van het nederlandse lied @BT, maar je ziet daar het regionale talent, en daar zie ik zo affentoe toch eens wat artiesten die bij mij het bloed doen kriebelen, de ouwe meuk die wij in de tijd van de 3fm piraten draaiden, en de piratenbals ( het was een bal, maar meervoud 'ballen'? ) kortom Piratenbal.. :biggrin: )

erbij, waar deze artiesten toendertijd op kwamen treden, dat vindt ik leuk aan deze zender, het promoten van nieuw/oud en plaatselijk talent.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan