Run-time error in DOS software

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Uit de oude doos van zolder een plc gehaald met de bedoeling deze te gaan gebruiken voor het sturen van een ventilator. Nu stuit ik op het probleem dat de bij behorende software een run-time error M6103: Math geeft met als toevoeging - floating-point errot: devide by 0. Ik heb de software in twee talen en in twee versies. Alle drie geven het delfde probleem, ook als er wordt opgestart vanaf disk met dos versie 4.0. Wie weet hier een oplossing voor?

Groeten Sat4me2.

 
Hoi Sat4me2.

Oei.... dan zou ik even moeten zoeken. Het devide by 0 komt geloof ik af van het probleem dat de software de cpusnelheid niet aan kan.

Daar was een tooltje foor, een of andere ....fix of fix... maar ik weet helaas de naam daar niet meer van.

Daarmee wilde het nog wel eens lukken de executable te fixen zodat ie wel op snellere processoren kan draaien, misschien dat iemand anders dat nog weet.

Maar misschien heb ik het ook weer compleet mis als ik google moet geloven, daar vond ik namelijk deze site die precies beschrijft wat jij bedoelt:

http://www.kbalertz.com/kb_86065.aspx

Ergens anders vond ik nog dit:

Using a system with a math co-processor increases the precision of the floating point division and no overflow is produced, so no runtime error.
Using the code that was posted, I got the same M6103 "divide by zero" error on my system which is a 386/40 clone with an AMI BIOS, no math co-processor.

Running on another system w/co-processor, no error
Het kan dus goed zijn dat het probleem veroorzaakt word doordat er geen coprocessor aanwezig is zoals men wel eens in oudere systemen had.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had nog een andere, maar met deze kan ie het zeker ook proberen! Ziet er goed uit, misschien inmiddels alweer verbetert t.o.v. van die wat ik kende want de "mijne" stamt uit 1999 ofzoiets.:)

 
battery van het moederbord plat versleten of opgedroogd misschien

 
Op een oude 486 werkt het wel, hoewel niet altijd. Soms is het nodig nogmaals op te starten. Met moslo gaat het inderdaad ook goed. Bedankt voor de tips. Nu de rest van de problemen overwinnen .... ;)

Groeten Sat4me2.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan