rust

@drlivingstoned

Op wat voor freq zit dit? en hoe ontvang je het?

Als het beeld FM gemoduleerd is, kan het zeker een variant van videocrypt zijn, lijnen worden horizontaal in mootjes gehakt en wisselen van plaats.

Wanneer het beeld AM gemoduleerd is (gewone TV ontvanger) dan is het vaak lijnrotatie, lijnen blijven intakt maar verwisselen compleet van plaats. (Gebruikte BFBS vroeger op enkele kabelnetten,en dan NIET! syster).

En het ziet er (op het oog) net zo uit als videocrypt

maar bij AM modulatie werkt videocrypt namelijk niet...

Kijk verder eens naar de eerste beeldlijnen van het signaal, wanneer het videocrypt is, dan zit daar data voor de videocrypt decoder.

En wat voor videocrypt zou het zijn?, het enige Nederlandse station dat ooit in Videocrypt1 heeft uitgezonden was Red Hot Dutch..:biggrin:

Misschien heeft de KLPD de encoder goedkoop kunnen overnemen...

Maar misschien is het ookwel videocrypt2 waar Multichoice een blauwe maandag in heeft uitgezonden...

En ook die spulletjes zullen inmiddels voor oud ijzer prijs van de hand gaan..:)

Al zijn al deze encoders profi dingen en zitten ze in een 19" rack, waar nog een abbo computer bij hoort, plus de nodige randapparatuur hoe je dat in een heli prutst zou ik niet weten.

Helaas hebben we hier niet van de heli's anders had ik er zeker eens wat mee willen stoeien...

Grtzz FranX

 
Bij mijn weten is het uitgezonden signaal FM gemoduleerd. Heb ooit eens op mijn IRC-3 van Icom bij een voetbalwedstrijd van Feijenoord dit kunnen ontvangen en dat was een FM gemoduleerd signaal.

 
Ontvangst met een gewone "conrad" analoge sat-ontvanger, dus gewoon FM naar ik aan mag nemen.

Soms betreur ik het dat tijdens mijn technische opleiding het hoofdstuk televisie voor het eerste jaar werd geschrapt en vervangen door datacommunicatie. Toegeven, het was een verstandige keuze van de school maar als hobbyist mis ik nu die achtergrond. Erg jammer

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan