sab titan en "homesharen"

mdheer

New Member
Lid sinds
4 dec 2011
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
54
Goedendag ik ben nieuw hier. Heb de SAB Titan 1 en wil HOMESHAREN. heb idd in het menu niet "serverinstellingen" waardoor ik niet de receiver als server in kan regelen , en mijn andere titan 1 als client kan inregelen. Waar en hoe installeer ik die nieuwe firmware, en waar te downloaden ?

grt. mdheer


oeps gelukkig zijn er wakkere mensen idd er moet eerst een vervangende firmware ingeladen worden anders kun je die share optie niet aanroepen.

dat gaat trouwens suppersnel en hij rommelt dan allen met de nodige bitjes, Zenderlijsten en alle andere instellingen worden onthouden...
 
Fijn dat je de oplossing zelf al gevonden hebt, hartstikke mooi.
De firmware gaat er inderdaad snel in, geen probleem. Maar da's dan ook zo'n beetje het enige wat snel gaat met die ontvanger.

Werken doet hij in elk geval wel goed, veel ontvangstplezier ermee!
 
Nou ik denk dat mdheer er nog niet helemaal uit is, ik word bedolven met vragen.

Misschien dat hij dat beter hier kan doen dan krijgt ie van meerdere de juiste informatie .

Ik heb me ooit bezig gehouden met de Titan II van een collega van me en zijn er uiteindelijk wel uitgekomen. wel met de trial en error methode omdat hetgeen wat op de titan site beschreven staat niet al te duidelijk is.
 
Inderdaad, als er nog vragen zijn kunnen deze het beste gewoon hier gesteld worden, daar is helemaal niks verkeerd aan en pm hoeft daarvoor niet gebruikt te worden.

Wellicht heeft een ander er nadien ook nog iets aan. ;)
 
Goedenavond allen,

@ The Matrix:Hartelijk dank dat je mijn 3 vragen hebt beantwoord, het is nu voorelkaar :biertje:

@ Black Tiger:Heb geen haast,en de receiver doet nu wat ie moet doen.Thx voor de post ;)

@ freggel1:Ik heb "pm" gebruikt omdat ik geen reactie's kreeg op mijn post. :presskey:

Gelukkig heeft The Matrix :biertje: mij bedolven met goed advies. Ik zal hieronder even in juiste volgorde opnoemen wat ik als nieuweling :smurf: op dit forum heb gedaan, (documentatie is het halve werk nietwaar?)zodat eenieder er zijn/haar voordeel mee kan doen (in de thuis situatie)

Upgrade SAB Titan 1 receiver tbv. Home share!

1: download the software kopieer het op een usb stick (geen mapjes gebruiken) http://www.dvbstand.com/swd.php?id=944&mark=1

2: Stop de usb stick in de receiver, en volg instructie
http://www.dvbstand.com/sw/HOE KUNT... SAB TITAN ONTVANGER VIA USB MEMORY STICK.pdf

3: Regel de instellingen tbv. homeshare zoals in onderstaande link beschreven

http://www.dvbstand.com/sw/HOE KUNT U DE HOMESHARE INSTELLEN MET DE SAB TITAN.pdf

Ik moet nog een tweede SAB Titan receiver kopen om de cli?nt in te stellen en de homeshare verder in te regelen en te testen. Maar het begin is er!

En nu ik hier antwoorden heb gekregen op mijn vragen:biggrin:, Is het wellicht handig om de Combo 2 te kopen? En kan de Digitenne receiver vervangen worden door een satelliet tuner, zodat ik er een PVR recorder van kan maken met een externe usb harde schijf?

Mvg.

mdheer:)
 
@mdheer, tja de reacties zijn vaak niet zo snel als er een vraag gesteld wordt, niet iedereen weet overal een antwoord op, en dan kan het even duren voordat er een antwoord komt. ;)

Maar je ziet het, dankzij leden als Matrix komt hulp toch vrij snel.

Bedankt voor de terugkoppeling, en jij veel plezier met de werkende decoder.
 
ja je kan de dvb-t module vervangen voor een dvb-c moudule prijs van 20 tot 25 euro
 
Hallo

Ik heb 2 SAB TITAN 1's met dezelfde firmware versie. 06020400_1.3.42.

Ik heb beide gedowngrade omdat in deze versie homeshare in het menu zit.

Maar het werkt bij mij niet. Ik krijg telkens:
-- server 1 connecting ...
-- server[1] login failed
-- connect to server[1] homecamd
enz..


Ik kan vanuit de SAB's niet naar elkaar pingen, maar netscan in windows geeft ze wel weer dus in denk dat ping uitgeschakeld is.

Ik heb het pdfje op dvbstand precies opgevolgd.

Iemand een tip?
 
UPDATE: Ik heb op beiden de versie geflashed van mdheer maar het probleem blijft hetzelfde
 
als ik het goed heb kan een sab niet als server werken enkel als client
je zult dus voor homeshare en andere server moeten nemen bv een dreambox of wat anders
 
op dvbstand staat een gebruiksaanwijzing en software. Voor HOME-sharing werkt de titan prima.
 
theugly;220929 zei:
Hallo

Ik heb 2 SAB TITAN 1's met dezelfde firmware versie. 06020400_1.3.42.

Ik heb beide gedowngrade omdat in deze versie homeshare in het menu zit.

Maar het werkt bij mij niet. Ik krijg telkens:
-- server 1 connecting ...
-- server[1] login failed
-- connect to server[1] homecamd
enz..


Ik kan vanuit de SAB's niet naar elkaar pingen, maar netscan in windows geeft ze wel weer dus in denk dat ping uitgeschakeld is.

Ik heb het pdfje op dvbstand precies opgevolgd.

Iemand een tip?



Hallo,

Ik zit in precies de zelfde situatie: 2 SAb titan1! HD met het zelfde probleem, heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden???
 
OPLOSSING:
Op DVBstand.com wordt bij de uitleg over homesharing tussen Titan 1 niet duidelijk gemaakt dat bij het IP adres ( master-ontvanger ) dat op de klant-ontvanger ingevoerd moet worden bij server instellingen de nullen moeten vervallen. Dus geen nullen intypen.
Om zeker te weten dat de internet verbinding werkt, kun je bij het internet menu van alle Titan's een plaatsnaam intypen in "Weather Forecast" en ziet u na opslaan (rode toets ) de weersvooruitzichten van deze plaatsnaam, werkt uw internet verbinding.

Groeten,
Harvey
 
Heb homesharing ingesteld met 3 sab titans ivm tvvlaanderen, maar op de clients bevriest het beeld om de 9 seconden en dit nadat het systeem ongeveer een uur aanstaat
Heeft iemand misschien ervaring hiermee, en beter zou nog zijn indien er een oplossing zou zijn.
 
Zoals ik reeds schreef in het vorige berichtje heb ik homesharing ingesteld met 3 sab titans I HD met de software uit de linken van "mdHeer" (sw versie 06020400_1.4.16 EMU H/W versie ALI-HD3-LV-VER3.0
Maar het beeld bevriest telkens een seconde of 2 en dit om de 9 seconden nadat de client iets meer dan een uur heeft opgestaan. Het beeld bevriest ook indien men de kanaal laat staan op dezelfde.
Aan en uit zetten in standby mode helpt niet.
Ik moet de decoder volledig uit en aan zetten en dan gaat het weer een tijdje goed of rondgaan met mijn tvvlaanderen kaart maar zodra de kaart verwijderd wordt begint het bevriezen opnieuw van het beeld om de 9 seconden.
Kan mij het mij moeilijk voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem ?
 
Haqllo Sorryman Ik heb precies hetzelfde en ik weet niet of je het probleem al opgelost hebt maar ik kreeg een tip

RE: Vastlopen Sab titan1

Keys l?schen !!!

Dat heb ik gedaan bij mediagard (blijft 1 regel staan) maar tot nog toe geen vastlopers meer
Groet Adrie
 
Ben nieuw in deze materie en probeer momenteel mijn 3 titan1 decoders in een master/slave configuratie te plaatsen.

Wat wordt bedoeld en wat juist te doen met wat in de vorige entry werd gezegd?
Ik begrijp helemaal niet wat ik pricies moet doen om blokkeringen te vermijden...

Keys l?schen !!!
Dat heb ik gedaan bij mediagard (blijft 1 regel staan) maar tot nog toe geen vastlopers meer
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan