sabam

W

willywuyts

een citaat uit een betoog van IFPI goeroe (auteursrechten)

weliswaar slaat dit op cd en playstation, maar de laatste twee zinnen??

Heymans: Ik zal u daar ook eens mee troosten als er bij u wordt ingebroken of wanneer uw wagen gestolen wordt. Mogen alle wagens die slecht gesloten of beveiligd zijn gestolen worden? Wat gebeurt er met Playstation? Een prima slot, maar gekraakt op alle hoeken van de straat. De beveiligde technologie was tot voor kort niet juridisch beveiligd. Voortaan is het illegaal om beveiliging te omzeilen of om informatie over de omzeiling te bespreken. Nu kan en zal er dus werk worden gemaakt van een betere beveiliging.

 
Was het tegenwoordig ook al niet zo dat je een boete krijgt als je je autodeuren of je huisdeuren open laat staan??

Laat C+ dan snel de boel sluiten.....:)

 
Ja, en de diefstalverzekering betaald ook niet uit als je gebrekkige sloten gebruikt.

Daarnaast krijgen dieven die gemakkelijk entrede konden vinden door nalatigheid van de beveiliging vaak lagere straffen omdat hun "gelegenheid gegeven is tot".

Ja ze moeten toch _iets_ doen he. Maar dit begint toch langzaam op een stilteverbod te lijken, monddicht maken, samen met het afluisteren en meer rechten voor politie begint het langzaam richting 1940 te gaan mijns inziens.

Nog even en we mogen ook geen radio meer hebben, we zouden eens kunnen horen dat de politie of de regering iets gedaan heeft wat ze eigenlijk niet mochten.

 
Nou dat gaat al gebeuren met het nieuwe digitale communicatie systeem wat ze geïntroduceerd hebben en over 3 jaartjes in gebruik word genomen.

(ben even de naam kwijt)

Maar het komt er op neer dat niemand meer de communicatie tussen overheids diensten e.d. kan afluisteren.

Dus alle scanners zullen waardeloos worden (tot dat ook weer gekraakt word, hehehehe :)))))

 
drz,

ik heb de reportage gezien ,ook dat susteem is reeds op voorhand gekraakt(klote woord).

de tijd zal de decrypter goedkoper maken.

 
Precies, of gewoon een peeceetje er aan hangen met een goed 'geluids-vertaalprogramma' erop.

 
Weten julie wel waar het meeste ilegaale software wordt geruilt BIJ DE politie.

Die mensen zijn ook niet beter als ons maar hebben de voordeel dat ze nijt gecontroleert worden.

En als het gebeurt hebben ze al een tip gehad.

 
Klopt, zo weet ik dat de dikste lijsten van psx, pc, twilight etc. op het politiebureau rondzwerven en bij de belasting alhier.

Ik ken zelfs een voormalig cd verkoper die een officier van justitie als klant had en ook een rechter die zich aanmelde maar dat laatste vond hij toch wat veel van het goede.

Het zijn allemaal maar mensen, maar dat is typisch Nederland he, iedereen doet er aan mee, alleen zo gauw ze klachten krijgen van deze of gene moeten ze eens ingrijpen en doen alsof ze zich zelf ook zo mooi aan de wet houden.

Gewoon 1 grote hypocriete boel.

 
Als ik hier alles doorlees begin ik mijn twijfels te hebben over de belgische regering , die hebben over enige tijd gedebatteerd over het afschaffen van de radio-en TV taks nu zoals de zaken er voor staan is het logisch : als er geen meer zijn dan hoef je ook niet meer te betalen

smile3.gif


 
Ik heb een kennis gehad die bij de politie zat, en hij kon inderdaad alle software regelen. Ik heb zelfs ooit een papieren lijst van hem gehad waarvan je software kon bestellen. Lijst was keurig op politie-papier, inclusief logo, afgedrukt! En de software werd dan ook keurig op politie-flop aangeleverd - wederom inclusief een kleurig logo.

 
Politie is ook een dienst verlenende instantie.

Ze heten zelfs dienders.......

 
Is het niet aan de providers om te zorgen dat hun transmissies niet kunnen bekeken of beluisterd worden? Als je bij toeval hun transmissies kunt bekijken of beluisteren, dan moet je dit binnenshuis houden.

Niet bekend maken of een forum bijvoorbeeld. Enz...

Volg je deze regel dan zit je juridisch goed denk ik.

Krijg je problemen dan heb je daar zelf voor gezorgd, niet!

Met het doorgeven aan derden bijvoorbeeld.

Misschien is dit maar flauwekul... van mij.

 
Tot voor kort was dit ook juridisch het geval, maar vanaf (ik meen) 1 jan 2000 is ook deze regel aangescherpt en mag je het gecodeerde signaal wat je in je eigen huis aangeleverd krijgt niet meer bewerken of bekijken zonder daarvoor een machtiging of abbo te hebben.

Maar er is nog een klein addertje onder het gras ,namelijk dat het beeld en geluidssignaal niet in de analoge vorm word getransporteerd maar digitaal , en dat wil weer zeggen dat het in de vorm van software aangeleverd word en daar weer andere regels aan gebonden zijn dan het analoge signaal.

En je weet wat de regels zijn voor het hacken van software cq het copieren en verspreiden van het geheel!!!

En om nog een stapje verder te gaan:

Is het wel legaal om dergelijke signalen te coderen en tegen betaling aan te bieden aan derden?! (wet van rome op de telecommunnicatie dat iedereen het recht geeft de vrij te ontvangen signalen te bekijken cq beluistern)

Lijkt mij iets voor de juristen om daarover na te denken.

Of misschien zit ik er wel compleet naast.....

Dit gaat spannend worden in de toekomst.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan