Saldering zonnepaneel afbouw gaat niet door

top!
nadeel is alleen dat onze roverheid niet te vertrouwen is dus in hoeverre deze mededeling dan wel?
 
Deze discussie wordt al gevoerd vanaf begin 2000 en zal tot het jaar 3000 nog wel doorgaan.
Wat redelijk zou zijn is dat mensen voor datgene wat zij teveel opwekken ten opzichte van hun gebruik niet meer worden gecompenseerd.

Gebruikt men 3000KW en wekt men 3000KW op, dan is de rekening 0. Gebruikt men 3000KW en wekt men 4000KW op dan is men die extra opgewekte 1000KW kwijt en kan dan deze extra 1000KW als het ware tegen gereduceerde kosten verrekend worden met mensen die geen zonnepanelen kunnen plaatsen, of willen plaatsen.
Dit zou een eerlijk beleid kunnen zijn.

Wat er nu gebeurd is als het ware de omgekeerde wereld waarbij de investeerders in duurzame energie gestraft worden omwille van de consument die niet aan duurzame energie doet of wil doen.
Wat dat betreft is de Nederlandse overheid echt een debiel instituut welke worden gegijzeld door de elektra aanbieders.
Desnoods komt het elektriciteitsnet weer in overheidshanden, waar het eigenlijk hoort.
 
Gebruikt men 3000KW en wekt men 3000KW op, dan is de rekening 0. Gebruikt men 3000KW en wekt men 4000KW op dan is men die extra opgewekte 1000KW kwijt en kan dan deze extra 1000KW als het ware tegen gereduceerde kosten verrekend worden met mensen die geen zonnepanelen kunnen plaatsen, of willen plaatsen.
Dit zou een eerlijk beleid kunnen zijn.
DrZ for president.
 
Helemaal eens met Dz .Z

Alhoewel ik begrepen heb dat je van dat overgebruik maar een paar centen per kWh krijgt. Ik meen ca 9ct. En dan heb je met al die extra panelen een dure investering.

Ik verbruik op jaarbasis ca 5000kWh (mede dank zij die koel/vries combi) en mijn panelen slurpen ca 3800kWh van de zon.
 
Laatst bewerkt:
@Dr.Z
Goed voorstel in de ogen van de groenen en wel willende burgers.
Je vergeet alleen 1 ding.
Dat volk nu ,zelfs demissionair, geeft onze centen weg aan anderen alsof het hier uit de grond groeit.
Dat groeien is niet zo maar plukken doen ze wel..
Van ons
Dus denk dat je voorstel afgeschoten gaat worden
 
  • Cry
Waarderingen: Dr.Z
Ik ben hier ook eens met @Dr.Z , maar hoelang dat de diuscussie hier over blijft gaan?
 
Wedden dat dit topic in 2029 nog steeds loopt? :ROFLMAO:
 
Ik denk dat ze er niet onder uit kunnen.
Zolang de kolen boer nog kolen en pellets verkoopt aan centrales waar ze subsidies voor krijgen en buitenlandse investeerders subsidies krijgen voor zonnepaneel velden. Kunnen ze de burger niet uitsluiten denk ik.
 
Bedenk dat dit een valkuil is, net als met de brandstofprijzen.
Waar het voormalige kabinet naar toe wilde, was één brandstof (benzine) om dat uit te buiten met hoge belastingen. Want, geen alternatief en de burger betaald toch wel.

Je merkt het dus nu ook met het verwarmen van de huizen en zijn de houtkachels aan de beurt.
Gas aan banden, hout aan banden en wat over blijft is elektra wat dus vreselijk belast gaat worden, want, geen alternatief en de consument betaalt toch wel.
Met auto's idem. Alleen elektrische auto's en geen alternatieven creëren. ...want dat waterstof komt ook lastig van de grond....enz enz.
Waterstof kan de burger immers zelf maken, dus de overheid frustreert deze technologie.
Daar komt nog het feit bij dat de burger haar eigen elektriciteit in de auto stopt óók al een doorn in het oog van de overheid is. ..want geen belastinginkomsten.
Dus alles aan banden, want de overheid heeft de financiën niet op orde en handelt nog naar de methodieken van 1950.

Gelukkig is de burger niet helemaal achterlijk en hebben zij die D66 kliek weggestemd. En het is dat Groenlinks/PVDA samen zijn gegaan, anders was dat ook niet meer dan 2x 10 zetels.
...maar ja, het alternatief is ook weer een discussie.. (iets met Omtzigt)

Enfin, om een kort verhaal lang te houden, voorlopig zijn de zonnepaneel bezitters nog even gered en kan er rustig gebouwd worden aan andere duurzame zaken. :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan