Samsung Galaxy S II ----->Whatsapp?

Ik heb vakantie nou, dus ik heb wel even tijd om te spitten.

Die zoekaktie die jij nu laat zien via Google had ik ook al gedaan, maar het levert voor mij nog iets te weinig resultaten uit ons eigen kikkerlandje. ;)

 
Nou de telefoons worden wereldwijd verkocht als het een Rus of een Pool lukt om te rooten gaat het hier ook werken.

Maar gewoon in het Nederlands gaan lezen kom je vanzelf wel links tegen.

En Whattsup werkt zeker al?:banaan:

 
Nee Whatsapp werkt nog niet? Ik zie het via de gsm niet staan bij Samsung Apps, en als ik het via de computer wil doen dan blijf ik de melding krijgen dat de bestandsindeling van het apkbestand niet goed is.

Het zal wel aan mij liggen, maar dit wordt nog veel lezen en oefenen. ;)

 
Ik zoek het veel te moeilijk, na wat lezen gevonden, zit gewoon de optie op het toestel. :biggrin:

Ik zei in het begin toch al dat ik hier totaal niks vanaf wist...

 
Heb het al eerder aangegeven je moet de app's ook uit de market halen (Play Store) als je tenminste je gmail hebt ingevuld toen je het toestel ging gebruiken daarna heb je gewoon toegang tot de market.

Ja via de computer heb je misschien een Whatsapp geprobeerd voor de Iphone een ander os dus.

 
Nee Aart, op de computer heb ik gewoon "Kies" gebruikt, een programma wat je kunt downloaden bij Samsung.

Als je dat gebruikt zie je de telefoon ook en kun je Apps en muziek en nog andere dingen via de pc naar de gsm sturen, maar dat werkt niet echt, want volgens mij is het wel hetzelfde want je gaat via dat ook gewoon naar de Appstore.

Maargoed, het Googleaccount is geäctiveerd, en sindsdien gaat het via de gsm ook.

 
Overigens gebruik je toestel zoveel mogelijk op wifi. Je bent zo door je datalimiet heen als je apps gaat installeren of updaten.

Ik heb hier ook WhatsApp in gebruik, werkt wel fijn.

 
Ik moet er misschien niet in dit onderwerp over beginnen, maar de eerste rekening staat klaar bij "Hi".

Ik zie daar dat er €2,- bijbetaald moet worden voor het versturen van MMS-Berichten? Ik vraag dus aan ons kleinste Freggeltje, heb jij die verstuurd?

Meiske weet nog niet eens hoe!

Nu blijkt dus dat je schijnbaar aan het sms-en bent je na het verturen van 3 berichten die langer zijn dan 150 tekens de telefoon of provider dit automatisch omzet naar een mmsbericht, wat dus niet in het abonnement zit, en dus bijbetalen?

Nou heb ik dus na wat leeswerk wat instellingen in de telefoon verandert, en dat ding ingesteld op alleen inernet, en niet meer op de standaard instelling internet en mms...

Ik heb ook even het ip verwijderd en de poort die daarvoor gebruikt wordt , in de hoop dat nu Mms-en niet meer werkt?

Fijn dat ze stiekum van die dingen erin zetten.

 
Ik weet niet of dat aan de telefoonprovider of aan de telefoon ligt.

Mijn telefoon stond standaard ook ingesteld op het verzenden van mms, dat was een iPhone, heb ik toen meteen gewijzigd naar SMS.

De andere telefoon stond standaard ongeveer hetzelfde ingesteld als jij dat hebt, dus verzenden van sms en als het groter wordt dan de normale sms mogelijkheid wordt het MMS i.p.v. 2 sms'jes. Heb ik ook handmatig moeten omconfigureren.

Dus ik weet niet zeker wie dat doet, misschien toch inderdaad de provider, maar dat het leuk stiekum geld verdienen voor ze is dat is duidelijk. Gezien echter alle mogelijkheden die er bedacht worden om hun verdiensten te omzeilen en van regeringswege te verlagen is het niet vreemd dat ze ook andere zaken gaan zoeken en aanspreken. Totdat ook daar weer protest tegen komt uiteraard.:)

 
Totdat ook daar weer protest tegen komt uiteraard.
En ik denk dat ze dat wellicht toch van mij eens gaan krijgen, ik heb op andere forums ook al gelezen dat de provider de instellingen die je verandert stiekum weer terug zet?

Ik houdt dit even aandachtig in de gaten, want er is nog een klein dingetje waar ik het niet mee eens ben en dat is de bel/smsbundel.

De smsjes die verstuurd worden lijken van die bundel af te gaan, want gebeld wordt er niet en er is onbeperkt sms in het abonnement!

 
ik heb op andere forums ook al gelezen dat de provider de instellingen die je verandert stiekum weer terug zet?
Heb ik ook wel gelezen maar ik doe dat af als fanta verhalen, ik geloof er niet in.

Het is wel zo dat als je de telefoon reset naar fabrieksinstellingen, of een andere simkaart er in duwt en daarna jouw eigen kaart, je dan de instellingen van de provider opnieuw krijgt, dat is normaal. De telefoon denkt immers dat er een nieuwe simkaart in zit. En dan kan het zijn dat bijv. die mms instellingen weer teruggezet worden. Tenzij je dat MMS instellingen emailtje wel ontvangt, maar niet gebruikt en gewoon wist.

Zo doe ik het altijd, die van internet accepteren, die van SMS/MMS weigeren of wissen, nooit last gehad verder.

Maar hou het gerust in de gaten, want het is niet zo dat providers geen fouten maken. Bij ons heeft een provider ook al eens per ongeluk een abo een halve maand later laten ingaan dan op het contract stond. Dus kwam er ook een factuur die niet klopte, maar dat was na een belletje snel opgelost.

 
En daarom gaf ik dus al aan toen ik dit onderwerp begon dat ik nieuw was op het gebied van smartphones en het gebeuren er omheen. ;)

Maar het leert erg snel!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan