sandra menu 1 + 2

A

alf

kan iemand mij { beginner,maar bereid meer te leren }vertellen wat ik met de sandra menus kan doen.

is daar misschien een beschrijving van te vinden ?

vind al die mogelijkheden wel leuk, maar als ik niet weet hoe ik er mee om moet gaan vergaat de pret al snel.

heb net de noonemanit 1.3 in gezet.

maar om de codering te zien is het guide-9- guide-5 {ca info [emm] } kleinigheidje maar in ieder geval bedankt.

bvd alf

 
Zie je bovenaan deze pagina de tekst search knipperen ?

Daarmee kan je doormiddel van enkele trefwoorden zoeken naar onderwerpen die eerder al behandeld zijn.

Ik heb namelijk het vermoeden dat dit het geval is.

Dan lees je de daar besproken zaken eerst ff door, en als er dan nog vragen zijn, maak je een nieuw onderwerp aan (zoals deze).

Op die manier voorkom je dat er telkens weer dingen herhaald moeten worden, want das best lastig.

Probeer dus eerst ff meer te weten te komen met die search functie aub.

 
ik geef je helemaal gelijk.

maar alles moet mobiel binnen komen,dus is vrij {erg traag},en word dan zo kostbaar.

maar in ieder geval bedankt,ik zal het meenemen,en ga toch maar even de search af.

bvd alf

 
pas op he, je kunt daarin iets veranderen zodat de afstandbediening niet meer herkend wordt.

Is niet de eerste keer dat ik een 9500 opnieuw moest flashen met die ongein.

 
@satslope als je ab niet meer werkt nadat je in de sandra's menu wat hebt veranderd. dan kan je ook de nokia resetten door de stekker er uit te halen, hierna druk je de drie knoppen tegelijk in. steek nu de stekker weer in de wcd, met de drie knoppen ingedrukt. nu is de nokia gereset en zal de ab ook weer werken.

(gaat iets sneller dan flashen)

gr. ronald

 
hallo

ik ben een beginnende sat kijker heb een nokia 9500

is bewerkt,zou graag weten of ik een ci slot kan laten bouwen en is dit evt zinvoll

gr bennie

 
Nee bennie, das niet mogelijk.

De 9500 is een ontvanger die exclusief gemaakt is om met de irdeto CA modules te werken.

Die modules hebben wel dezelfde connector, maar ze zijn niet hetzelfde.

Deze module zou al in jouw ontvanger moeten zitten achter het doorzichtige dekseltje waar je ook je kaart in moet stoppen.

Er zijn (waren) wel wat alternatieven door verherbouwde cams, maar of dat nog werken wil weet ik eigenlijk niet.

Wel weet ik dat mijn 9500 nog prima dienst doet als dagelijkse kijkdoos.

Dat betekent dus dat ik ook de NL zenders ermee ontvang middels de irdeto2 kaart.

Helaas heeft men bij Canal Digitaal Satelliet in al hun wijsheid besloten om het irdeto systeem niet langer te ondersteunen en kan je daar dus geen nieuwe kaarten voor bestellen.

Enige wat dan overblijft is zo'n kaart overnemen van iemand die er de brui aan geeft of een andere ontvanger heeft aangeschaft.

Zou je het niet helemaal goed hebben en blijk je een 9600 te hebben, dan heeft ie wel een CI slot en hoef je dus verder niks speciaals te doen.

Met een DVB2000 variant zou ie dan ook zondermeer moeten werken.

 
dank je voor je bericht,

kan ik wel een fun kaart er in laten draaien

 
Ja dat kan.

Maar voor die funkaarten is er voor zover ik weet geen werkende programmatuur die je de zenders van nu kan laten zien.

De eerder genoemde CA modules konden wel voorzien worden van alternatieve software, zodat je met die funkaarten meer kon zien dan irdeto, maar dat is al een hele tijd geleden, en dus vergane glorie.

 
Kan iemand mij vertellen hoe ik met sandra menu 1-2 de zenders weer op volgerde kan zetten.

 
Oh je hebt hem al hier geplaatst dat had ik nog niet gezien, dan a.u.b. niet dubbelposten.:)

Het beste kun je de zenders weer op volgorde zetten middels de settingseditor.

Ook is het mogelijk via de zaplijst, door op een van de knopjes te drukken komt er een sterretje voor de naam en dan kun je de zender verschuiven, alleen weet ik niet meer uit het hoofd welk knopje dat is, wellicht dat Mas3 of een andere Nokia bezitter je hiermee even kan helpen, de mijne is niet meer aangesloten momenteel.

 
Druk op de Pijltjes toets(omhoog of omlaag) nu

wordt de lijst met zendernamen zichtbaar.

Ga naar de zender die je wil verplaatsen en druk

op de menu-toets(geel), *sterretje komt voor de

naam te staan, nu kan je met de omhoog of omlaag

toetsen de zendernaam verplaatsen naar de plek

waar je die wil hebben.

Indien klaar klik "OK" anders worden de wijzigingen

niet opgeslagen.

Multispeed

 
Daarna vraagt je ontvanger of je zeker weet dat je die wijziging wil doorvoeren.

Wanneer je nu op de volume plus drukt, bevestig je dat.

Wanneer je je bedenkt, druk je op de TV toets; de wijzigingen worden niet uitgevoerd.

 
Ja precies da's wat ik bedoelde, bedankt voor de aanvulling Multispeed en Mas3.

Overigens heb ik voor de liefhebber net de nieuwste DVBEdit in de downloadsectie gezet.

Mocht een van jullie nog de laatste gratis (free) versie hebben hiervan, dan mag deze er ook bij want die heb ik niet meer in ingepakte vorm zo te zien.

 
beniie

vraag mijn nul modem kabel wordt niet door de mm 9500 herkent wilde de nieuwe dvbsetedit er in zetten,heb ik soms de verkeerde update gedownload

gr bennie

 
Dat lijkt me toch vrij sterk.

Je kunt eens kijken of je kabel wel alle pennen bezet heeft.

Maar als je de nokia niet kunt zien, is het niet onwaarschijnlijk dat je een defect hebt aan het apparaat.

Dat kan namelijk gebeuren als je de kabel erin doet bij een ingeschakelde 9500 en een ingeschakelde pc.

Dan blaas je mogelijk een chipje op in je nokia en das de reden waarom je een seriële kabel altijd ! moet koppelen bij uitgeschakelde apparatuur.

Maar probeer eerst eens vast te stellen of er niet iets anders aan de hand is.

Want repareren kan wel hoor maar als er iets anders mis is, is dat op z'n minst zonde van de tijd.

Dus controleer of je de goeie kabel hebt.

Controleer of de comport van je pc wel werkt met andere zaken (kan lastig zijn).

En natuurlijk moetje wel even kijken of je setedit wel wil communiceren via die comport, dat moet je namelijk wel instellen.

Op mijn laptop heb ik bijvoorbeeld een SCSI interface zitten zodat ik daarmee kan communiceren naar een 9500.

Dan is het updaten een kwestie van twee seconden, dat gaat razendsnel.

Laat anders even weten welke firmware je precies in je ontvanger hebt zitten, misschien kan daar ook nog iets aan gezien worden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan