Sat-meter

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Voor het uitrichten van mijn schotel ben ik van plan een digisat aan te schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee of mogelijk goeie ervaring met een ander type.

Groeten, Sat4me2.

 
Yup,

Ik heb zo'n meteertje met een wijzertje zoals die veel in de sat-shops verkocht worden voor een gulden of 60 a 70.

Ik heb een 85cm schotel en het probleem wat ik heb is dat als je de schoteluitrich het db vermogen te groot is. dus de wijzer vliegt van de schaal af. Je kan dit wel bijstellen met een draaiknop maar is mij gebleken deze kan niet genoeg dempen.

Ik denk dat de truuk is dat je je sat op een kanaal moet afstellen (ferquentie) die per definitie met de minste DB op de aarde komt. Dit zal ik even moeten opzoeken of dat nu de hoogste of de laagste aantal Ghz is. Met dit kanaal zal je dan veel minder last hebben van oversturing op je sat finder. (maar deze theorie moet ik nog testen)

Succes, en post hier ff een reply zodra je zelf ook een ervaring erbij hebt.

WebSel

 
je kan dat probleem ook oplossen door op de printplaat, aan de interne potmeter te draaien, zodat je de demping grooter maakt.

 
@Peez

Ah geweldig! zal meteen de schroevendraaier erin zetten :)

dit gaat me namelijk wel schelen gok ik zo.

Zanks

 
ik weet niet of het raar klinkt maar ik heb ook zo'n metertje en als mijn signaal te sterk binnenkomt dan verbind ik de lnb op de recieveraansluiting

en de reciever op de lnbaansluiting!!

bij mij werkt dit perfect!!

 
@Daan, je hebt wel gelijk hoor, als je zo'n Satfinder tussen de LNB en receiver zet heeft die inderdaad een "demping" van een paar dB. Misschien is dit ook een oplossing voor die mensen die vaak problemen hebben met het kanalen inlezen in hun Seca ontvanger.

Scheelt weer wat meters kabel in de woonkamer ;)

:biggrin: Greetz HurryBird :biggrin:

 
maar wat ik bedoel is dat de meter minder ver uitslaat als ik hem "verkeerd om" aan mijn lnb hang,zodat ik een grote schotel wel goed kan uitrichten zonder dat de wijzer van de schaal loopt.

 
Hoi,

Als het wijzertje geheel in de hoek ligt, wil een natte doek over de LNB ook prima werken.

Eerst de zaak grof instellen zonder doek, en als het signaal te groot wordt, de doek erover....

Werkt prima :)

Groeten,

Erik.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan