Satdudez gehack

@redneck eyeball:

"eigen aan de DHCP settings van Microsoft"

Moest het DHCP protocol zijn ontwikkeld door Microsoft, zou het beslist niet zo goed werken als dat het nu doet;)

Grtz,

 
Hahahaha Wimpie, da's een goeie.:)

@2old4this: Tja, je moest eens weten hoeveel emails wij kregen van hotmail gebruikers met activatieproblemen. Schijnbaar is het copy and paste (knip en plak) gebeuren niet bij hun bekend of anders knippen en plakken ze het in de browser van hun mailtje, waardoor het effekt hetzelfde blijft.

Hotmail is echt de enige waar de problemen niet alleen bij bleven, maar zich ook nog verergerden, en zelfs in die mate, dat wij er dagelijks ongeveer een half uur tot 3 kwartier mee bezig konden zijn om alleen al, al die emails te beantwoorden en accounts te checken en nieuwe activatie-emails te sturen etc..

Dit werd gewoon te gek, daarom is deze mogelijkheid genomen. De gebruikers die inmiddels al op het board waren toen de hotmail gedeactiveerd werd, kunnen hun hotmail adres gewoon blijven gebruiken.

Alleen nieuwe users kunnen dat niet meer, en als je dan ziet dat er toch nog een aantal het proberen terwijl er op het registratieformulier zelf is aangegeven dat er -geen- hotmail gebruikt moet worden, vraag ik me wel eens af of bepaalde mensen wel lezen, of dit uberhaupt kunnen.

Dit maakt ons echter niet gelijk aan boards waar men een echt email adres moet opgeven, zoals gezegd, wij adviseren zelfs een free account, rust kunnen we ook wel op andere manieren bewaren.

En er blijven er naast hotmail nog genoeg over. En een free account, temeer als het met fake gegevens is gemaakt, is toch altijd een stukje veiliger.

 
@Wimpie,

DHCP was created by the Dynamic Host Configuration Working Group of the Internet Engineering Task Force (IETF; a volunteer organization which defines protocols for use on the Internet).

Telenet gebruikt Microsoft rommel op hun servers ;)

CU

Red

 
ik vraag me af wat nou eigenlijk jullie probleem is.. je mag je email opgeven aan wie je wil... en lezen wat je wil, informatie verkrijgen die je wil. vrijheid van informatie. en je provider geeft toch niet (zomaar) aan c+ jouw adres gegevens. c+ kan je nix maken, ze hebben hooguit je email add en je wordt hooguit op een of andere lijst van c+ gezet. whatever ze ermee doen. je kan pas problemen krijgen als je daadwerkelijk zwart kijkt.

lijkt me ;)

 
Natuurlijk is het moeilijk het een email asres dat op deze wijze verkregen is te gebruiken als wettelijk bewijsmiddel. De kans is groot dat het door de rechter direct naar de prullebak wordt verwezen. Maar.....

Het kan aanzetten tot een verder onderzoek naar het reilen en zeilen van een bepaald persoon. Daar zouden dus wel bruikbare bewijzen uit voort kunnen vloeien.

Het is niet zo dat mensen nu paranoia om zich heen moeten kijken waarvan de mailadressen bekend zijn maar de manier waarop door sommige mensen zeer lichtzinnig hiermee wordt omgegaan is toch verwonderd te noemen.

Heb me altijd op het standpunt gesteld dat boarden heel voorzichtig moeten zijn met het eisen van echte email adressen. Soms vind ik het ook hypocriet overkomen want je krijgt van de beheerders en moderators van deze boarden toch ook geen echt prive emailadres terug na het aanmelden. Deze "verschuilen" zich toch ook achter naam@naamboard.com.

 
@Satwatcher - helemaal er mee eens!

@Test -

nee, dat zie je dus verkeerd. Niet alleen het zwart kijken maar ook al het verspreiden van info met als "kennelijk" de doel om (anderen) zwart te (laten) kijken is illegaal. Dat staat helaas zo geschreven in de fameuse artikel 326c (clausule 2a).

En hier is die dan mocht je nog twijffels hebben:

Artikel 326c Wetboek van Strafrecht:

1. Hij die, met het oogmerk daarvoor niet volledig te betalen, door een technische ingreep of met behulp van valse signalen, gebruik maakt van een dienst die via telecommunicatie aan het publiek wordt aangeboden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

2. Met gevangenisstraf van een jaar of geldboete van de derde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk een voorwerp dat kennelijk is bestemd, of gegevens die kennelijk zijn bestemd, tot het plegen van het misdrijf, bedoeld in het eerste lid,

- a. openlijk ter verspreiding aanbiedt;

- b. ter verspreiding of met het oog op de invoer in Nederland

voorhanden heeft of

- c. uit winstbejag vervaardigt of bewaart.

Wel staat er "1. Hij die,...".

Ik als vrouw zijnde ben dus gelukkig vrij om me helemaal gek te hobbyen.

2old

 
Hmmm, ben geen advocaat, of anderszins rechtsgeleerde, maar ik denk toch dat het niet echt nodig is in paniek te raken. als je inlogt op #satlounge kan je volgens mij ook zeer eenvoudig zien wie waarvandaankomt. Ik krijg tenminste altijd mijn IP, en providernaam te zien. Volgens mij is het dan een koud kunstje me tot aan mijn voordeur te volgen.

Peter.

 
@Prutserjo

i.v.m. Telenet adresgebonden: soms 3 straten verder en dan werkt mijn kabelmodem nog.

 
@ Derek

vergeet niet dat aan je kabelmodem een nr verbonden is , en die staat op naam van de huurder van dit ding

hij is ook gregistreerd op een bepaalde lus, ik betwijfel of je hem daarbuiten nog kan gebruiken

als ze je modem willen testen doen ze dit met dit nr

staat achteraan onder de streepjescode(in Belgie toch)

Op een andere lus mag je het gewoon vergeten

hoeveel stratenn een bepaalde lus bedient weet ik niet

 
ik heb 2 jaar geleden even een accountje aangemaakt bij een gratis provider in het buitenland. prik een naam in het online telefoonboek van een stad met een leuke naam en reggen maar. werkt pwefecto, 'echt' adres... valse naam. kadotip: http://www.freeuk.net

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan