Satellietaanbieder Joyne failliet

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
6.933
Waarderingsscore
92
Punten
48
Leeftijd
63
Locatie
nijega
Maandag 12 april 2021

Satellietaanbieder Joyne failliet​

Joyne, de Nederlandse aanbieder van satelliettelevisie, is bankroet. Op 12 april is Joyne B.V. te Drachten (Friesland) door de rechtbank in Noord-Nederland failliet verklaard.
Joyne begon in 2018 met het aanbieden van digitale televisie via de satelliet. Het bedrijf is hiermee de eerste concurrent van Canal Digitaal, die al sinds 1996 actief is. Joyne maakt voor het aanbieden van haar zenders gebruik van de Eutelsat 9B-satelliet.
In het zenderpakket zitten de kanalen van de NPO, RTL Nederland, Talpa Network, Discovery Networks, ESPN, Viacom Networks, Muziekkiosk, VRT, de regionale publieke zenders en de erotiekzenders Secret Circle en Dusk. Ook worden talloze radiozenders doorgegeven. Joyne richt zich onder meer op Nederlanders die tijdens hun vakantie in het buitenland naar Nederlandse zenders willen kijken.
De prijs van het Basispakket is € 22,00 per maand bij afname van een jaarabonnement. Op de website van Joyne is nog niets te lezen over het faillissement. Onduidelijk is dus of een andere partij de activiteiten van de satellietaanbieder wil overnemen. Op dit moment zijn de kanalen van Joyne nog in de lucht. Wellicht dat aan een doorstart wordt gewerkt.
Bron: BM

 
hoi,



Noch de aandeelhouders, noch Joyne zelf hebben het faillissement aangevraagd. Het is waarschijnlijk dat Eutelsat, de leverancier van satellietruimte waarop Joyne uitzendt en langdurige afspraken heeft, het faillissement heeft aangevraagd. Eutelsat is bij Joyne de grootste kostenpost.

Joyne zelf zegt bij monde van Johrit Schellingerhout die als zelfstandige voor het bedrijf werkt(e), geen commentaar te kunnen geven. De curator is sinds 9 april jl. verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering, de continuïteit en of er potentiele overnamekandidaten zijn voor de activiteiten. Doordat het bedrijf in een status van faillissement verkeerd, zijn alle contracten nietig geworden. Klanten hoeven geen betalingen meer te verrichten en Joyne hoeft geen leveranciers meer te betalen. De activiteiten worden ondanks het faillissement – blijkbaar met instemming van Eutelsat – nog voortgezet in afwachting van de bevindingen van de curator.



https://mediamagazine.nl/satelliettelevisieaanbieder-joyne-failliet-toekomst-onduidelijk/
 
@ Joyne
Alleen EnjoyTv , NashvilleTV , NL Regionaal 1 en 2 , SchlagerTV , TV Oranje. Zijn nog te zien
:-(
 
Het is bijzonder spijtig. Wat concurrentie voor CD was wel fijn. Maar die zitten al te lang in het zadel en je moet toch op beperkte termijn behoorlijk wat klanten kunnen trekken om die transponderkosten er uit te halen.
Bijkomend nadeel was weer een aparte module en ook nog eens een afwijkende satelliet, dat werkt allemaal in het nadeel jammer genoeg.
 
hoi,

Eutelsat

Na bijna vier jaar is er een einde gekomen aan Joyne in de huidige opzet. Het is satellietbedrijf Eutelsat die het faillissement heeft aangevraagd. Dit bevestigt curator Robert Verdonk van Verdonk Advocaten uit Heerenveen aan Totaal TV. De satellietverspreiding vaan het zenderaanbod van Joyne is voorlopig veiliggesteld omdat Eutelsat de curator de nodige tijd heeft gegeven om te onderzoeken of een doorstart van Joyne mogelijk is. Inmiddels heeft zich een marktpartij gemeld die interesse in een doorstart heeft. Curator Verdonk wil hierover alleen maar kwijt dat het een marktpartij is die de nodige kennis en ervaring heeft met tv-distributie.



Snel handelen

In tegenstelling tot publicaties in andere media stelt curator Verdonk dat alle huidige contracten niet nietig zijn en gewoon doorlopen. Het is hierdoor noodzaak om snel een onderzoek te doen naar een mogelijke doorstart. Een dergelijke doorstart wordt bemoeilijkt als andere leveranciers de diensten aan Joyne na het faillissement tijdens inventarisatie over een doorstart stopzetten. Mede hierdoor wordt vanmiddag al voor het eerste met een mogelijke overnamekandidaat gesproken. Op de vraag of de mogelijke overnamekandidaat M7 Group/Canal+ Luxembourg is, wil de curator geen antwoord geven. Wel geeft hij aan dat hij verwacht dat een eventuele doorstart op korte termijn zal moeten plaatsvinden.



voor het volledige bericht zie:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/eutelsat-vroeg-faillissement-joyne-aan-doorstart-waarschijnlijk/
 
telt curator Verdonk dat alle huidige contracten niet nietig zijn en gewoon doorlopen.
Nou dat weet ik dus nog niet zo zeker. Een Curator moet ook weten dat dit alleen het geval is zo lang er ofwel sprake is van schuld (dus achterafbetaling) ofwel als het product (of de dienst) nog gewoon geleverd wordt.
Van wat ik lees van Leen Joyne, is er bijna niets meer over van het zenderpakket. Daarmee is er dus vanwege het faillissement sprake van een wanprestatie c.q. contractbreuk en dat ontheft klanten dan wel degelijk van betalingsverplichtingen. Ze betalen immers voor een volledig pakket volgens het contract, niet voor enkele zenders, daarmee hoeven ze niet akkoord te gaan.
Doorstart of geen doorstart, ik heb ernstige twijfels bij de juridische correctheid van die uitspraak.
Als andere bedrijven failliet gaan en ik heb iets besteld en het wordt niet meer geleverd, hoef ik immers ook niet te betalen voor het product wat ik niet krijg.
We zullen zien.
 
@ Joyne
Alleen EnjoyTv , NashvilleTV , NL Regionaal 1 en 2 , SchlagerTV , TV Oranje. Zijn nog te zien
:-(
Oei
Ik kwam er achter dat een van mijn 2 modules is/was uit geschakeld. Na de modules van ontvanger had omgeruild werken ze allebij weer. Ook de gecodeerde Natuur :) kanalen (Op de SABsky 5100 kan ik de de extra code ingeven, op de Mut@nt hd51 niet)
Hoe en waarom geen idee.
 
Oh oke, dat is een andere zaak. Als alles werkt dan is men inderdaad nog aan het contract verbonden. Maar opzeggen kan uiteraard altijd. :)
 
Oh oke, dat is een andere zaak. Als alles werkt dan is men inderdaad nog aan het contract verbonden. Maar opzeggen kan uiteraard altijd. :)
Waarom zou ik.
De 2 CI modules zijn betaald en dat krijg ik niet terug.
De tweede CI kost me 5€ per maand
Bij CD kost een 2de kaart het dubbele per maand!
 
Ja zo lang je er beeld op hebt zou ik het ook niet doen als je het niet nodig vindt. CD heeft inderdaad het bezit van een tweede kaart fors verhoogt.
Volgens mij krijg je die niet eens meer voor een tientje.
 
hoi,

Jur Bron: “Faillissement Joyne was volkomen onverwacht”

Voor de activiteiten van Joyne dat op 9 april door de rechtbank in Noord-Nederland failliet is verklaard, heerst nog onzekerheid. Naar verluid zou Canal+ Luxembourg, eigenaar van onder meer Canal Digitaal en TV Vlaanderen interesse hebben om de klanten over te nemen. Begin deze week stuurde het de Canal Digitaal-dealer via een nieuwsbrief direct een aanbod hoe overstappende klanten tegemoet te treden.

het volledige verhaal is hier te lezen:

https://mediamagazine.nl/jur-bron-faillissement-joyne-was-volkomen-onverwacht/
 
hoi,

Canal Digitaal neemt activiteiten failliet Joyne over

Het gonsde al langere tijd door het medialandschap. En nu lijkt het gerucht tot waarheid gekomen te zijn. Canal Digitaal zet de activiteiten van Joyne door.

Van een doorstart of overname lijkt geen sprake te zijn. Naar verwachting maakt curator Robert Verdonk begin volgende week meer bekend van de afspraken die met Canal+ Luxembourg/M7 Group (eigenaar van Canal Digitaal) gemaakt zijn. Vooruitlopend verwijzen de internetsites van Joyne naar de merknamen van Canal+ Luxembourg. In Nederland is dit Canal Digitaal, voor België TV Vlaanderen. Op de websites staat te lezen dat Canal Digitaal respectievelijk TV Vlaanderen de activiteiten tijdelijk voortzetten.

https://www.canaldigitaal.nl/joyne/

het hele verhaal op

https://www.totaaltv.nl/nieuws/canal-digitaal-neemt-activiteiten-failliet-joyne-over/
 
Zeer teleurstellend en zorgwekkend.
 
CD heeft gelijk Discovery eruit gegooid bij Joyne.
 
Misschien hebben ze dat gedaan omdat CD zelf ook Discovery heeft? En het is nogal een populaire zender dus op die manier kun je mensen wat sneller bewegen om dan over te stappen naar een "echt" CD abo. Niet leuk, maar ja, dat is commercie.
 
hoi,

De zenders waarvan Canal+ Luxembourg geen uitzendrechten heeft zijn niet meer via Joyne Eutelsat 9B te ontvangen omdat ze op zwart zijn gezet. Het gaat om de tv-zenders Discovery, Eurosport1, Eurosport2, Crime+Investigation, TLC, ESPN 3, Family7, Nashville TV en Meiden van Holland. Ook de radiozenders RadioNL, Radio Continu en Groot Nieuws Radio zijn uitgeschakeld.

de uitgezette tv zenders laten nu een infokaart zien

meer info:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/cana...ten-joyne-over-discovery-per-direct-op-zwart/
 
Misschien hebben ze dat gedaan omdat CD zelf ook Discovery heeft? En het is nogal een populaire zender dus op die manier kun je mensen wat sneller bewegen om dan over te stappen naar een "echt" CD abo. Niet leuk, maar ja, dat is commercie.
CD Heeft Discovery al geruime tijd niet meer in het aanbod, dus iedereen die NL sat kijkt zal deze moeten missen. Ik bedoel heb die Discovery zenders bij CD al meer dan een jaar niet meer. Niet dat ik er zelf veel naar keek want viel van herhalingen uitelkaar, toch hebben ze wel leuke programmas.

Helemaal geen keuze meer als klant voor Discovery via de sat? We zullen gaan zien waar dat op uitdraait maar verwacht dat niet veel Joyne klanten zullen overstappen naar CD, voor de meesten is het immers een terug keer naar CD waar ze juist van af wilden.
 
hoi,

Ook Ziggo Sport Racing, Secret Circle en Joyne Promokanaal zijn verwijderd en vervangen door een infokaart

joyne-canal-digitaal.jpg
 
Zeer teleurstellend en zorgwekkend.
Dat zei ik niet voor niets.

Ik kijk nu naar Quest op Astra 2 wanneer ik behoefte heb aan Discovery content (ik merk meestal niet eens dat de ondertiteling dan ontbreekt, omdat ik zulke programma's meestal niet echt aandachtig bekijk en het meer radio dan tv is).
Maar Astra 2 is niet voor iedereen weggelegd.

De meeste (wanneer niet alle) door l.oosterhoff genoemde zenders vallen onder de Discovery vlag als ik me niet vergis.
 
Uittreksel nieuwsbrief TV Vlaanderen:

Satellietaanbieder Joyne is gestopt met zijn activiteiten. Dat vinden we voor de Joyne-klanten erg vervelend. TV VLAANDEREN zal daarom de dienstverlening tijdelijk in de lucht houden zodat deze klanten de mogelijkheid hebben een alternatief te kiezen. In deze periode zal TV VLAANDEREN bij doorlopende abonnementen de facturatie overnemen en deze in rekening brengen vanaf mei.
Omdat wij het signaal van Joyne overnemen heeft dat gevolgen voor het huidige tv-aanbod. Alhoewel TV VLAANDEREN over een breder zenderaanbod beschikt, is deze niet één-op-één identiek. Ex-Joyne klanten vallen voortaan onder de uitzendrechten van TV VLAANDEREN, dit betekent dat deze alleen naar de zenders kunt kijken die wij in ons aanbod hebben. Verder zijn de diverse Joyne systemen zijn niet langer toegankelijk voor klanten en dealers. Daarmee zijn eventuele Joyne kijktegoeden per heden vervallen.
Zoals eerder benoemd is deze oplossing helaas maar tijdelijk. Indien de ex-Joyne klant ongestoord van televisie wilt blijven genieten, raden wij u aan om deze voor 31 mei 2021 over te zetten. Wij hopen natuurlijk de ex-Joyne klanten als nieuwe klant te kunnen verwelkomen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan