satellieten toevoegen bij een dreambox 800

grondstof

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
76
Wie kan mij op een eenvoudige manier uitleggen hoe ik een willekeurige satelliet kan toevoegen.

Ik bedoel dan satellieten welke niet standaard in de dreambox zijn voorgeprogrammeerd of in de lijst van fabrieks instellingen staan.

Ik heb het met editeren geprobeerd, maar dan kan ik ze niet scannen.

Hoi grondstof, welkom op het Satellite FUN Board !

Je hebt vergeten te vertellen welke firmware je in de box hebt (ik ken verder helemaal niets van de 800 of 8000), dat kan een behoorlijk verschil maken met hoe je te werk moet gaan.

Verder is het wel handig als je ook vertelt hoe je die andere satellieten kunt zien, met andere woorden heb je een draaibare opstelling of heb je een aantal LNB's en hoe zit die installatie dan in elkaar ?

Als je een "kale" dreambox hebt met de originele firmware erop, dan is het een heel goed idee eens te kijken naar alternatieve firmware, bijvoorbeeld van PLi® (klik!)

Ik heb een draaibare schotel triax 88cm

aangedreven door een moteck 2100

met vrij zicht van 70 oost tot 30 west.

De software welke ik gebruik is enigma2

Hoi Grondstof en welkom op Satellite Fun.

Enigma2 is deel van het besturingssysteem en wil nog niet zeggen wat er gebruikt wordt.

Je hebt dus een DM800, 8000 of 7025 want die werken allemaal op Enigma2.

Maar welk type Dreambox van de genoemde modellen heb je nu? Want die vraag is nog niet beantwoord en is wel belangrijk om te weten.

Als je verder niets van firmware bekend is zou het kunnen zijn dat je nog originele firmware er op hebt. Je noemt Enigma2 maar dat is dus een basis waar de firmware op draait. Heb je originele firmware, Pli, Gemini, Nabilo of andere firmware (software)? Dat is wat Mas3 bedoelt en deze vragen zijn nog niet beantwoord en dan wordt het toch een beetje moeilijker om dingen uit te leggen.

het is mij inmiddels gelukt de sats tussen 35 west en 70 oost er in te krijgen

Harstikke goed!!

Zou je kunnen beschrijven hoe je dat ongeveer gedaan hebt? Da's handig voor mensen die in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen.;)

Via de site http://satellites-xml.eu/ kon ik kiezen welke sats ik wilde hebben.

Daarna simpelweg kunnen installeren op mijn dreambox.

Nu ga ik in de loop van de tijd is rustig aan zien wat de meerwaarde van dit alles is.

Bedankt! Ben benieuwd naar je conclusies als je er eens op je gemak naar gekeken hebt.

Veel mensen kijken namelijk veel rond maar blijven uiteindelijk toch op een bepaald aantal vaste satellieten (qua keuze) kijken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan